Fitness Seller

Hoe haal jij plezier uit deze maanden?

• Topic Starter Topic Starter
Vanmorgen ook veel regen, nu wat mooie wolken waartussen de zon schijnt, net was het echt blauw met zon
Lekker, hier helaas niet.

Maar er is misschien licht aan het einde van de tunnel!
Screenshot_20250107_163052_Weather.jpg

Ergens in oktober begint het, de zon verdwijnt achter een grijze waas, de temperatuur hangt tussen de 0 en 10 graden, bijna elke dag regent het en je ziet de zon als je mazzel hebt een paar uur per maand. Sneeuw valt er niet of smelt meteen. Pas ergens eind maart of april stopt het met regenen, stijgt de temperatuur en komt de zon weer tevoorschijn

Aka, de verschrikkelijk saaie 6 maanden lange herfstperiode in Nederland.

Noem het een winterdip, donkere dagen depressie, vitamine D tekort of iets anders, maar ik wordt hier elk jaar weer echt ongelukkig van.

Ongeveer 4x per dag zit ik in mijn hoofd de koffers van de motor vol te laden, zet ik de navigatie op het zuiden en stuur ik mijn werkgever een berichtje dat ze me tot ergens in april moeten missen. Maar dan moet ik toch accepteren dat dat niet echt een goede oplossing is.

Ik ben misschien meer plant dan mens, maar ik heb zonlicht nodig. Maar het is ook gewoon saai, kou maakt me niet uit, maar dan -5, blauwe lucht en wat zon, maar dat maken we misschien elke 5 jaar een dag of 3 mee.

Dus vandaar de vraag:

Hoe ga jij hier mee om? Wat doe je om nog een beetje lol, uitdaging en avontuur uit het leven te halen?

Heel simpel eigenlijk, ik laat externe factoren zoals het weer mijn gemoedstoestand niet beïnvloeden 🤷‍♂️
Misschien dat mijn testosteronniveau ook wel beslist dat ik me goed voel, geen idee.

Daarnaast, als het koud is en regent, kan je binnen leuke dingen doen. Je gaat me toch niet zeggen dat je slaapkamer actie beu wordt?

Heel simpel eigenlijk, ik laat externe factoren zoals het weer mijn gemoedstoestand niet beïnvloeden 🤷‍♂️
Misschien dat mijn testosteronniveau ook wel beslist dat ik me goed voel, geen idee.

Daarnaast, als het koud is en regent, kan je binnen leuke dingen doen. Je gaat me toch niet zeggen dat je slaapkamer actie beu wordt?
High test helpt wel, maar ik kan me herrineren dat ik er ook toen wel last van had.

En om nou aan de test te gaan om de winterperiode door te komen...

'Ik laat externe factoren zoals het weer mijn gemoedstoestand niet beinvloeden' klinkt natuurlijk leuk, maar zo werkt het helaas niet.

Ik geloof wel dat mindset een belangrijke rol speelt, maar sommige dingen zijn wel iets meer dan alleen dat.

Makkelijker gezegd dan gedaan. De hoeveelheid zonlicht die dagelijks via je ogen binnenkomt en door je hersenen wordt geregistreerd, heeft invloed op je gemoedstoestand, of het nou wilt of niet.

Hij woont ook in een gedeelte van het land waar meer regen valt. Geen grap :)
Voor wat betreft de afgelopen uur laten grote delen van Nederland 0.0 zien, de afgelopen 24 uur is het vooral Zuid-Limburg en een stukje Brabant, net onder Utrecht, dat er echt uitspringt.

Voor wat betreft de afgelopen uur laten grote delen van Nederland 0.0 zien, de afgelopen 24 uur is het vooral Zuid-Limburg en een stukje Brabant, net onder Utrecht, dat er echt uitspringt.
Bij mij staat ook afgelopen uur 0.0 neerslag maar er viel toch echt water uit de lucht :roflol:

Maar ze houden er soms ook wel bijzondere manieren van meten op na. Zo zegt het KNMI 'minder dan 0.3mm regen per dag is een droge dag'

En als de zon ook maar 1 minuut schijnt noemen ze het een dag met zonneschijn.

Dus je kan een dag lang bewolkt met 1 minuut zon en af en miezer hebben en dan gaat die dag de boeken in als een droge dag met bewolking en zon.

Kek.

Bij mij staat ook afgelopen uur 0.0 neerslag maar er viel toch echt water uit de lucht :roflol:

Maar ze houden er soms ook wel bijzondere manieren van meten op na. Zo zegt het KNMI 'minder dan 0.3mm regen per dag is een droge dag'

En als de zon ook maar 1 minuut schijnt noemen ze het een dag met zonneschijn.

Dus je kan een dag lang bewolkt met 1 minuut zon en af en miezer hebben en dan gaat die dag de boeken in als een droge dag met bewolking en zon.

Kek.
Blijkbaar heb ik vandaag net die "minuut" te pakken gehad!

Neerslag gaat op basis van neerslagststions, dus als het een lokaal buitje is wordt deze gemist?

Neerslag gaat op basis van neerslagststions, dus als het een lokaal buitje is wordt deze gemist?
Klopt, op de lange termijn zou het redelijk accuraat moeten zijn? Ik heb zelf geen weerstation en geen mogelijkheid om die te plaatsen dus kan ik geen vergelijking doen.

Eens, mede hierom wil ik m'n werk freelance/wfh doen. :wave:

Maar ik heb eens gelezen dat het rond november niet alleen snel kortere dagen wordt, maar ook echt meer bewolkt is, dus eind van het jaar is dat dubbelop. Wordt het nu weer langer licht en minder erg bewolkt...

Misschien heb je er een troost aan.

Vandaag was wel zeldzaam, meteen gebruik van gemaakt.

Half uur later zat ik wel weer in een hagel/natte sneeuw/regenbui. Maar small victories.

20250109_153607.jpg

True, de wintermaanden zijn over het algemeen minder leuk als je van een actieve lifestyle houd.

Zelf probeer ik in deze tijd op vakantie te gaan. Dit jaar ga ik een paar maanden naar Aruba om te kitesurfen. Maargoed, dan heb je wel flexibiliteit met je werk nodig en het wordt ook lastiger als je meer gebonden bent aan familie.

Koffie heel veel koffie

Drank,drugs en M&M's

Terug
Naar boven