XXL Nutrition

Moraaltest

Peiling Peiling Druk je op de knop? (Zie eerste post.)

• Ja

Stemmen: 206 68,9%
  • Nee

Stemmen: 93 31,1%

• Totaal stemmers
    299
Hm neej voor geen geld wil ik geen dood op mijn geweten hebben. Reken maar dat je er niet van kunt genieten (tenzij je een psychopaat bent die het aan inlevingsvermogen ontbreekt)

Ik heb er ook nog een paar.

-Heinz dilemma
http://herberg.teraa.eu/wp-content/uploads/2008/10/kohlberg-dilemma-herberg.pdf

En deze 3
25kkac2.jpg

a) Verzet je de hendel van het spoor, zodat je het leven van 5 mensen kan redden, maar iemand anders zal dood gaan?
b) Duw je iemand over de brug?
(je zou ook de vraag kunnen stellen: zou je zelf durven te springen? om zo het leven van de anderen te redden)
c) duw je iemand uit het bootje - of zou je de rest redden door zelf er uit te springen?

a) Ik zou helemaal niks doen en toekijken, deze mensen zijn duidelijk suicidaal als ze op het spoor gaan staan.
b) Geen idee waarom ik iemand over de brug zou duwen? Ik zou echter verbaasd zijn van wederom een grote groep suicidale mensen op het spoor.
c) Ik gooi iedereen eruit, survival of the fittest.

a) Ik zou helemaal niks doen en toekijken, deze mensen zijn duidelijk suicidaal als ze op het spoor gaan staan.
b) Geen idee waarom ik iemand over de brug zou duwen? Ik zou echter verbaasd zijn van wederom een grote groep suicidale mensen op het spoor.
c) Ik gooi iedereen eruit, survival of the fittest.

Je moet die dame in het paars erin houden brah :eyebrow:

Hm neej voor geen geld wil ik geen dood op mijn geweten hebben. Reken maar dat je er niet van kunt genieten (tenzij je een psychopaat bent die het aan inlevingsvermogen ontbreekt)

Ik heb er ook nog een paar.

-Heinz dilemma
http://herberg.teraa.eu/wp-content/uploads/2008/10/kohlberg-dilemma-herberg.pdf

En deze 3
25kkac2.jpg

a) Verzet je de hendel van het spoor, zodat je het leven van 5 mensen kan redden, maar iemand anders zal dood gaan?
b) Duw je iemand over de brug?
(je zou ook de vraag kunnen stellen: zou je zelf durven te springen? om zo het leven van de anderen te redden)
c) duw je iemand uit het bootje - of zou je de rest redden door zelf er uit te springen?

Ik heb een 12.1 megapixel camera op m'n gsm, ik film het hele zooitje wel en verkoop het aan sbs ofzo.

Ik zou eerst een heel lang pleidooi houden over hoe het moreel gezien onmogelijk is om op de knop te drukken, dat ieder mens recht heeft op leven en dat ik geen god ben en daar dus niet over kan bepalen. Dan een lang verhaal over dat geld niet gelukkig maakt en dat ik liever wil dat het geld wordt gedoneerd aan arme kinderen in afrika..

daarna zou ik de man die voor me staat met de knop in zijn handen op zijn schouder kloppen en glimlachen...

Waarna mijn hand 'per ongeluk' wegglijdt en vol op de knop ramt.

[Afbeelding niet meer beschikbaar]

Held ! :roflol:

Nee, met al dat geld word je toch niet gelukkig als je weet dat het iemand zijn leven gekost heeft. Alleen Joran v/d Sloot zou dat kunnen..

Neen, I don't wanna die =(

Fillm "The Box" zuigt, ik zou 'm niet kijken.

De kans is vrij groot dat je iemand vermoord die er heilig in geloofd voor eeuwig in een paradijs te komen. Het zou egoistisch zijn hem hier nog langer te laten lijden, dus ik zou drukken.

Word ik dan ook veroordeeld voor het plegen van een moord?
(heb overigens "ja" gestemd)

Ik zou niet op de knop drukken.

Yup, in deze wereld moet je soms aan jezelf denken, hoewel ik wel een tijd met het gevoel zou rondlopen van wie er nu dood is gegaan.

Maar als er werd gevraagd "dan zou er een dier sterven" zou ineens bijna iedereen op de knop drukken, dus mensen/dieren, voor mij is het verschil er niet echt.

...

Laatst bewerkt:
Zijn er consequenties verbonden aan de dood van de persoon in questie

---------- Toegevoegd om 13:43 ---------- De post hierboven werd geplaatst om 13:42 ----------

"iemand die je niet kent zal sterven" in de zin van je weet niet wie het zal worden of echt een onbekemde van je? Straks is het familie van je

Of ben je het zelf :roflol:

of ik op de knop zou drukken?
zeker

- mensen gaan toch dood
- wie weet heb je een grote kans dat er een junk dood gaat, heb je toch al niks aan
of marokkaan

Terug
Naar boven