AndroidHealthClinic

Moraaltest

Peiling Peiling Druk je op de knop? (Zie eerste post.)

• Ja

Stemmen: 206 68,9%
  • Nee

Stemmen: 93 31,1%

• Totaal stemmers
    299
De kans is groot dat ik niet zou drukken mocht ik voor de keuze gesteld worden. Ze moeten het alleen niet vragen als ik net een avond gezopen heb, maar goed dat komt tegenwoordig maar zeer weinig voor. Volledig nuchter zou ik niet iemand om zeep helpen voor een berg munten, net zomin als ik dieren laat slachten voor mijn voedingsbehoefte.

ben je een vegetariër ?

Dat vraag ik me af, er lopen hier aardig wat emotioneel afgestompte types rond hoor.
Dat ook wel maar denk toch zeker wel dat ze niet zo achterlijk zijn om echt iemands leven af te nemen voor die paar euro's. Dat zou wel echt heel erg zijn..

Als we op die vraag gaan antwoorden die jij (Jinsu) stelde, dan gaat de discussie prolly losbarsten in vleeseters vs vegetariers discussie. Dan worden er ook 'gefilosoficeerd' over de waarde van dieren tov mensen en niemand hier denk ik is op de hoogte van de laatste nieuwe inzichten mbt dat onderwerp. Dus laten we het enkel over de 'mens' zelf hebben, want daar hebben we allemaal wel een mooi folk theory over.

Laatst bewerkt:
Moet ik nu echt serieus op die kinderlijke vraag in gaan dan? En dan, gaan we heel het riedeltje krijgen over emotionele gradaties onder dieren. Die hele ecologistische mikmak, licht groenen en de diepgroenen om dan met allerlei achterlijk geraaskal bij quasi boedistische standpunten te komen. Nee, ik dank daarvoor "Jinsu". Het klonk vast heel interessant in jouw belevingswereld maar ik begon al te gapen.

Ik had geen andere reactie van jou verwacht, typisch :) .

Of je nu een vlieg met een vliegenmepper plet of een mens van het leven berooft, ik zie daar niet een verschil uiteindelijk komt het op hetzelfde neer. Alleen wordt het geaccepteerd dat jaarlijks duizenden vliegen het slachtoffer worden van Rambo's met vliegenmeppers, maar het zodra over mensen gaat dan breekt de hel los. Stelletje hypocrieten...

De kans is groot dat ik niet zou drukken mocht ik voor de keuze gesteld worden. Ze moeten het alleen niet vragen als ik net een avond gezopen heb, maar goed dat komt tegenwoordig maar zeer weinig voor. Volledig nuchter zou ik niet iemand om zeep helpen voor een berg munten, net zomin als ik dieren laat slachten voor mijn voedingsbehoefte.
Ik trek de grens bij dieren. Anders wordt het te ingewikkeld.
Als ik geen dieren mag doden, mag ik dan ook geen insecten doden? Als ik geen insecten mag doden, mag ik dan ook geen planten doden? Als ik geen planten mag doden, moet ik dan van de honger sterven?

Of je nu een vlieg met een vliegenmepper plet of een mens van het leven berooft, ik zie daar niet een verschil uiteindelijk komt het op hetzelfde neer. Alleen wordt het geaccepteerd dat jaarlijks duizenden vliegen het slachtoffer worden van Rambo's met vliegenmeppers, maar het zodra over mensen gaat dan breekt de hel los. Stelletje hypocrieten...

not sure if srs

Eindelijk iemand die het begrijpt. In mijn ogen ben je juist gestoord als je niet drukt.

Kweenie, maar wat moet je precies met zo'n miljoen. Ja is mooi hoor, bovenop de apenrots maar gaat uitlopen op een enorme anticlimax. Meesten geven hun (behoorlijke) salaris nu al uit aan de grootst mogelijke rommel, lopen de media achterna en hebben dan die dikkere auto, wat nu? Wel op knopje gedrukt. Leven is te kort voor knopje. (Enorme dooddoener, leven is te kort argument kun je meestal twee kanten op gebruiken maar meesten missen wat dat betreft flink wat relativeringsvermogen en perspectief en dat is hier wel weer eens duidelijk. Ach, maar alles is toch maakbaar tegenwoordig.)

Weet niet wat jullie zoal willen maar ik wil vooral dingen zoals bepaalde muzikale talenten, mss. een partner (ik zoek een uiterst intelligent metalhead hippie knap grappig vrouwmens, en die bestaan niet eens.) wereld vol intelligentere mensen, enz. kan ik niet allemaal kopen.
Voor die dingen druk ik er overigens wel op. :cool: (ja het zit hem dus vooral in dat miljoen.)

[troll] Overigens sterven er wereldwijd al de nodige mensen voor ieder miljoen hier. We drukken dus al massaal op het knopje. [/troll]

:roflol:

Klets toch niet zo onzinnig man, het is een hele natuurlijke setting dat je soortgenoten (mensen) van meer waarde acht dan andere soorten. Vooral soorten die ver weg staan van je eigen soort (mug? lol).

Ik trek de grens bij dieren. Anders wordt het te ingewikkeld.
Als ik geen dieren mag doden, mag ik dan ook geen insecten doden? Als ik geen insecten mag doden, mag ik dan ook geen planten doden? Als ik geen planten mag doden, moet ik dan van de honger sterven?

Zie de reactie van Monkilot. Het gaat hier verder ook niet om het doden van dieren, ik geef alleen aan waarom ik geen levend wezen laat doden voor welk motief ook.

Sowieso niet, het besef dat je een ander niet helpt is makkelijker te sussen dan daadwerkelijk op een knop duwen, zelfs al zou je het wegschenken aan humanitaire hulp. Zegt op zich al genoeg over hoe onze morele intuities in elkaar zitten en daar geen enkele logica te knopen valt.

Eerst ja, nu ik de film heb gezien niet meer. weird shit happens when you do...

NEE,
Dat er zoveel mensen ja drukken geeft aan hoe ****ed up de wereld is.
En wereldvrede nog heeeeel ver weg is, als de mens zo hebberig blijft.

ik zou het niet kunnen want ik weet dat niks waardevoller is dan het leven zelf en ik zou dat dan ook niet van iemand af kunnen nemen.

Zie de reactie van Monkilot. Het gaat hier verder ook niet om het doden van dieren, ik geef alleen aan waarom ik geen levend wezen laat doden voor welk motief ook.
Ok, het gaat hier over mensen, dus ik zal zwijgen over dieren.
Ware het niet dat je zelf nog iets zegt waar ik op wil reageren. :p Dat niet doden van levende wezens is ook niet helemaal letterlijk hé?

Verder is het natuurlijk mogelijk dat vele personen dezelfde vraag gesteld wordt en dan ben je in feite gewoon medeplichtig aan genocide als de groep knopdrukkers maar groot genoeg is.

Terug
Naar boven