Fitness Seller

Moraaltest

Peiling Peiling Druk je op de knop? (Zie eerste post.)

• Ja

Stemmen: 206 68,9%
  • Nee

Stemmen: 93 31,1%

• Totaal stemmers
    299
Druk jij op de knop ouwe?

En als ik nou per dode weer 10 levens red, is het dan wel moreel verantwoord? Het ene leven is niet meer waard dan het andere, maar zijn meerdere levens wel meer waard dan het leven van één?

Mijn intuitie zegt van wel als we eigenlijke footage dagelijks zou zien ipv datacijfers/krantenartikels etc.

Veel vleeseters gaan ook tijdelijk in een vegetarisch mode als ze zien hoe die dieren op hun bord terecht komen of maken een vorm van cognitieve dissonantie om hun gedachten te sussen. Dat wilt zeggen dat 'we caren' :)

Tijdelijk, met andere woorden we zijn lekker hypocriet bezig.

Ben je nou weer aan het trollen?

Een hypothetische vraag of niet is bedoeld om bepaalde denklijnen weer te geven, naar mijn mening vergoelijkt jij je denken met behulp van het excuus "misschien dood ik wel de nieuwe Hitler". Was jij niet gewoon aan het trollen met dat antwoord? :D

Kans is 1 op 6.5 miljard... Daar tegenover is euromillions winnen nog piece of cake...
Het gaat er niet om of het JOU zusje / familie / vrienden / w/e is. Het gaat er om dat er een hele hoop mensen zich heel k*t voelen, voor heel lang, omdat jij hebzuchtig bent. (net zoals jij dat zou hebben..)
En ZEKER als de familie van het slachtoffer er achter komt dat hun geliefde op zo'n manier is gestorven kan het verdriet en de woede natuurlijk niet op.

Een hypothetische vraag of niet is bedoeld om bepaalde denklijnen weer te geven, naar mijn mening vergoelijkt jij je denken met behulp van het excuus "misschien dood ik wel de nieuwe Hitler". Was jij niet gewoon aan het trollen met dat antwoord? :D

Nee ik zet de lijn verder door op basis van de hypothetische vraag. Alsof er werkelijk op knoppen te drukken valt.

Waarschijnlijk zou ik in werkelijkheid niet drukken, maar die werkelijkheid gaat er natuurlijk nooit komen.

In indrukken van de knop is misschien verwerpelijk, maar in het algemeen typisch menselijk gedrag.

Ik kies er natuurlijk voor dat die persoon blijft leven,en heb daar als reden voor:

Geld is al dood, een mens is een levend iets.
De mensen die kiezen voor die miljoen zijn HET soort mensen die alleen om hun zelf geven.

Als je nu aan de hand van deze enquête een enquête maakt met de stelling:

Mensen die iemand voor een miljoen zouden laten sterven, zou jij die helpen als je ziet dat ze op sterven na dood liggen na bijv. een auto ongeluk, of geef je ze een trap na:

Ik geef ze een trap na, dat dan weer wel :).

Nee.

DBB Ja stemmers verhouding komt een beetje overeen met verhouding PVV/VVD stemmers in dat andere topic. [/troll]

Zeg TS, heb jij ook zo'n box waarbij er iemand dood gaat die ik WEL ken?

Zou trouwens drukken, diegene die dood gaat gaat toch wel een keer dood, drukken versnelt het proces alleen een beetje. En je weet nooit of hij zo'n zelfde box/knop heeft met jouw naam erop

Ja, want het leven moet me maar niet voor die keuze zetten. Zou me daarom ook niet schuldig voelen achteraf.

Terug
Naar boven