XXL Nutrition

Moskee over studentencabaretier: 'Hij moet dood van de Islam'

Zelda

Monstrous Giant
20 jaar lid
10.000 berichten
Waardering
52
Cabaretier en rechtenstudent Ewout Jansen 'mag geslagen worden of dood gemaakt volgens de Islam' volgens een woordvoerder van moskee Assoenna aan de Frederik Hendrikstraat in Amsterdam. Deze woensdag brengt Folia een uitgebreide reportage uit over de cabaretier, die wel vaker bedreigd wordt.

Steen des aanstoots is een klein onderdeel van een show die Jansen opvoert in de cabaretzaaltjes in het hele land. Hierin maakt hij enkele grappen over moslims. Dit komt hem vaak op negatieve reacties te staan uit de zaal, variërend van gescheld tot bestorming van het podium. In een poging een reactie te verkrijgen vanuit de moslimgemeenschap toog Folia naar moskee Assoenna in Westerpark. Een woordvoerder van de moskee verklaarde aldaar dat Jansen ‘volgens de Islam’ de dood verdient omdat hij grappen maakt over de Islam. De woordvoerder verklaarde ook nog spontaan dat Van Gogh 'gewaarschuwd' was voor het lot hem te wachten stond.

Een deel van het interview valt hier te beluisteren. Aan het woord is de tolk, een man die zich voorstelt als de heer Kabli. Hij spreekt in het bijzijn van enkele bestuursleden. De imam van de moskee, Mohammed Bouljhaf, was ook bij het interview aanwezig maar vertrok halverwege het gesprek. (EvdB)

Folia.nl

(ik kan de link niet plaatsen want dan doet dbb raar...)

Storm in een glas water? Vul zelf maar in. :)

PS ik kon dit onderwerp ondanks herhaaldelijke pogingen niet plaatsen in P&R?... ???

• Topic Starter Topic Starter
dubbel door problemen met plaatsen nieuw onderwerp...

het board doet raar. Post de link als picture dan kan je er via eigenschappen al aan en dan fix je het als de boardproblemen zijn opgelost ;)

[Afbeelding niet meer beschikbaar]

toevallig ook zeker weer 1 van die kwade moslims die het verpest voor de anderen?

I don't think so. Ik heb het nu echt gehad met die moslims. Of stil je geloof beleiden of opt*fen uit Nederland. Klaar!

Het wordt nu wel een beetje vervelend. Moslim hier, moslim daar. Waar zijn die mensen toch mee bezig ?

Jammer dat ik die link niet kan plaatsen maar bij het oorspronkelijke artikel zit dus ook een filmpje: w w w .folia.nl/ Nieuwsoverzicht/ Algemeen/ Moskee+over.htm <--- haal de spaties ertussenuit en plak hem in je explorerbalk :)

"De islam is geen geweldadige godsdienst, anders sla ik je in elkaar"

de eerste zin van het interview zegt alles...

pff wat een mong**l, het is hier nou eenmaal geen apenland, ook al is die gast gewend al z'n problemen op te lossen met geweld. hier praat je over je problemen ipv meteen lomp geweld te gaan gebruiken. maargoed, als de intelligentie om te discusseren over zaken ontbreekt kan geweld wellicht een uitkomst brengen.

dit bericht geld voor alle kwaadwillenden, niet voor alle goedwillenden.

Beetje erg jammer die uitspraken, ik weet niet wat er in die cabaretzaaltjes allemaal gezegd is maar met geweld en dood dreigen hoort niet meer thuis in een moderne beschaving met respect voor elkaar, tenzij je het als grapje zegt, maar dat lijkt me niet het geval hier.

Mja....het begint een gewoonte te worden zo langzamerhand.

Ben je het niet met ze eens of maak je grappen dan moet je dood.

Wie had het ook alweer over tolerantie?

Waar zijn de moslims van DBB om dit te verklaren?

Ik wacht op een Napoleon,een Spiertje,een Thinkalot en ben benieuwd hoe ze dit nu weer gaan wegwuiven....want er is natuuuuuuuurlijk weer niks aan de hand en wij maken ons druk om niks.:rolleyes:

idd, ik wacht nog steeds op iemand die komt roepen dat dit niks te maken heeft met de islam of religie...

Dat er een probleem is bij de radicale Moslims is wel duidelijk, maar je mag dit natuurlijk ook niet veralgemenen...

Dat er een probleem is bij de radicale Moslims is wel duidelijk, maar je mag dit natuurlijk ook niet veralgemenen...

true, maar ik kan er het sch**t van krijgen dat mensen dit soort uitspraken afwimpelen en doen alsof er niks aan de hand is. De moslimgemeenschap moet maar eens gaan erkennen dat er ernstige problemen zijn en proberen het groeiende extremisme de kop in drukken...

Het feit dat de problemen tijdens zijn optredens eerder regel dan uitzondering zijn, lijkt er volgens mij op te wijzen dat de onderdrukkende houding bij moslims niet alleen bij een kleine minderheid bestaat.

Kennelijk is het gewoon normaal gedrag bij de gemiddelde jongere moslim om met verbaal of fysiek geweld te reageren op een grapje over je godsdienst.

true, maar ik kan er het sch**t van krijgen dat mensen dit soort uitspraken afwimpelen en doen alsof er niks aan de hand is. De moslimgemeenschap moet maar eens gaan erkennen dat er ernstige problemen zijn en proberen het groeiende extremisme de kop in drukken...

Dat dit soort uitspraken worden gedaan in het bijzijn van de bestuurders van de moskee verbaasd me helemaal. Ze zouden juist een statement kunnen maken door deze persoon op zijn uitlatingen aan te spreken. Je zou bijna gaan denken dat je in zulk soort gevallen niet meer over extremisme praat maar dat het het gedachtengoed van de moslim omvat..

Toch vreemd dat ze Najib Amhali nooit aanvallen... dat zou me wat wezen :D

**** godsdienst, 1 berg ellende.

Waarschuwing in dit topic: scheer niet alle Moslims over dezelfde kam. Voor de rest zijn we liberaal genoeg, maar de politiek sectie is geen haat sectie, laat dit wel ff duidelijk zijn.

Terug
Naar boven