AndroidHealthClinic

Moskee over studentencabaretier: 'Hij moet dood van de Islam'

• Topic Starter Topic Starter
Natuurlijk is het absoluut fout om te denken dat het gedrag van een paar moslims exemplarisch is voor álle moslims. Dat staat als een paal boven water. Ik heb dit topic niet gestart om moslims in een kwaad daglicht te zetten. Laat dat duidelijk zijn. Ik heb er geen enkel belang bij mensen in een kwaad daglicht te zetten die dat niet verdiennen. Het enige wat ik doe is het signaleren van een ontwikkeling in de samenleving: de vrijheid van meningsuiting komt steeds meer onder druk. De oorzaak hiervan ligt in een deel van de aanhangers van het islamitische geloof.

Het gaat hier volgens mij om een uiterst serieus probleem. En een serieus probleem vraagt om identificatie van de onderliggende oorzaken. Zonder dat je kijkt wat aan een probleem ten grondslag ligt, kan je het probleem immers niet oplossen. In dit geval is het duidelijk wie het probleem veroorzaakt: bepaalde delen van de moslimgemeenschap. Dat moet gezegd kunnen worden. Zolang je je op feitelijkheden baseert is er geen probleem dergelijke uitspraken te doen. Sterker nog, ze móeten gedaan worden, om te voorkomen dat mensen dit normaal gaan vinden.

Ik heb er grote moeite mee dat je tegenwoordig in Nederland moet oppassen met wat je zegt. Dat is een grote inbreuk op mijn gevoel van vrijheid. Het is gewoon een feit dat de verantwoordelijken hiervoor moslims zijn. Het is een denkfout om te zeggen: niet alle moslims zijn fout, dus er is geen probleem met moslims. Het probleem ligt in de cultuur van sommige moslims, een deel van de moslims heeft ideeën die niet samengaan met westerse ideeën. Die mensen moet duidelijk gemaakt worden dat ze daarmee moeten ophouden en dat er anders geen plaats voor hen is in deze samenleving.

Misschien is het een idee als de gematigde, tolerante moslims hun energie richten op het probleem, in plaats van de brengers van het slechte nieuws tot vervelens toe en ten overvloede steeds maar weer te wijzen op het feit dat de meeste moslims aardige, hardwerkende mensen zijn. :)

Wat zijn ze toch snel op hun teentjes getrapt zeg. Cartoons/ cabaret het moet allemaal 'dood' volgens hun.

karmawaardig :)

edit: ok shutter kruipt er weer tussen, het ging dus over zelda z'n post ;) :D

Laatst bewerkt:
hm het was een bezoeker en het moskee bestuur is het er neit mee eens maar laat het wel gebeuren, yeah right.

klopt toch, dat nederlands cabaret moet dood of ondertiteld worden, ik begrijp er anders geen klop van :(

Mja....het begint een gewoonte te worden zo langzamerhand.

Ben je het niet met ze eens of maak je grappen dan moet je dood.

Wie had het ook alweer over tolerantie?

Waar zijn de moslims van DBB om dit te verklaren?

Ik wacht op een Napoleon,een Spiertje,een Thinkalot en ben benieuwd hoe ze dit nu weer gaan wegwuiven....want er is natuuuuuuuurlijk weer niks aan de hand en wij maken ons druk om niks.:rolleyes:

het heeft ook niks te maken met de religie!
Als ik nou zeg dat de ''islam zegt'' dat testo mag worden doodgeslagen van de islam. Dan geloven jullie ook nog echt dat de Islam daarvoor staat.

Echt man het verbaasd me steeds meer hoe stereotyp sommige mensen hier zijn. Van die jongens van 18 kan ik het wel verw8en. Maar teso komop man je bent ondertussen al in de 30! lol, doe je ogen eens open.
Komen jullie nou nooit een keertje uit die boerendorpen van jullie?

negative publicity= still publicity

Als ik nog een topic zie dat weer Anti-Islam is dan spring ik uit de raam uit frustratie:p

Al die negativiteit over de Islam.
Er hoeft maar wat te gebeuren en gezegd worden en gelijk is Islam de boosdoener.
Als deze gast zijn tijdens zijn shows de Islam de gek wilt aansteken, so be it.
Man waar je je toch druk om. Laat hem lekker, geef er geen aandacht aan. Dat is het ook zo weer weg.
Nogmaals iedereen heeft het recht om te zeggen of te denken wat ie wilt.
Het zal mij aan mijn ballen jeuken wat hij nou van de Islam vindt.
Wel vindt ik als ik ergens mijn mening over geef, dit ook met respect doe naar de tegenpartij. Immers respect krijg je, als je respect geeft.

Waar ik al een beetje bang voor was, maar met mijn goede wil afdeed als negatief denken, is helaas toch uitgekomen.

Toen de interviewer werd nagevraagd naar het verhaal verklaarde hij het volgende:

“Ze doen het voorkomen alsof ik een of andere radicale bezoeker als tolk heb gebruikt, terwijl ik gewoon keurig contact heb opgenomen met de moskee met het verzoek tot een interview. Daar werd ik verwezen naar de woordvoerder en tevens tolk, de heer Kabli. (fonetisch gespeld red.) Met hem heb ik vervolgens een afspraak gemaakt voor het interview waar de imam en nog een aantal bestuursleden bij aanwezig waren. Op de imam na waren de aanwezige bestuursleden de Nederlandse taal overigens meer dan voldoende machtig om te horen wat er exact werd gezegd. Ze doen het nu voorkomen alsof het de schoonmaker was die vertaalde, maar in werkelijkheid is of was het de contactpersoon voor de moskee naar de buitenwereld.”

GeensT.nl - Cabaretier moet nog steeds D.O.O.D.

Helaas, dus toch waar. :(

Waar ik al een beetje bang voor was, maar met mijn goede wil afdeed als negatief denken, is helaas toch uitgekomen.

Toen de interviewer werd nagevraagd naar het verhaal verklaarde hij het volgende:

GeensT.nl - Cabaretier moet nog steeds D.O.O.D.

Helaas, dus toch waar. :(

als het artikel begint met : ' Goed nieuws uit 020-Klein Arabierië!', dan weet ik genoeg. ik denk dat de bom n keer losbarst in NL. een burgeroorlog zou niet slecht zijn voor NL, om kwaad bloed ff weg te spoelen.. in joegoslavie doen we dat ook om de 50 jaar

Hmmm kijk eens aan, of liever gezegd, hóór eens aan.

Wat diverse mensen op DBB nooit wilden aannemen van anderen, wordt nu even haarfijn uit de doeken gedaan door moskeebestuur.

-Gewelddadige godsdienst
-Geen pluspunt voor onze samenleving
-Problemen in de toekomst mbt doodsbedreigingen en verdere beperking vrijheden van echte Nederlanders (mensen die de Nederlandse normen en waarden ten aanzien van vrijheid van meningsuiting respecteren).

Leuk altijd hoe ze zich terugtrekken en zich distantieren zodra een wethouder aan de bel trekt:

Aan het woord is de tolk, een man die zich voorstelt als de heer Kabli. Hij spreekt in het bijzijn van enkele bestuursleden. De imam van de moskee, Mohammed Bouljhaf, was ook bij het interview aanwezig maar vertrok halverwege het gesprek. Inmiddels heeft er een gesprek plaatsgevonden tussen het moskeebestuur en wethouder Ahmed Aboutaleb. Een woordvoerder van de gemeente liet na afloop van dat gesprek weten dat het niet om een tolk ging, maar om een bezoeker van de moskee. 'De moskee neemt honderd procent afstand van de uitspraken van die man. Ze vinden het verschrikkelijk dat ze hiermee in verband worden gebracht.' Dat het om een bezoeker zou gaan en niet om een tolk, wordt door Folia ontkend.

:roflol:

Niet geloofwaardig.

Laatst bewerkt:
Het is tijd dat de westerse islam breekt met zijn roots en gaat inzien dat hun godsdienstbeleving niks meer heeft te maken met wat er in het middenoosten gebeurt.
Het moet hier mogelijk zijn om publiekelijk te spotten met de profeet of de islam zonder dat je daarvoor moet vrezen voor geweldpleging tegen je als persoon of de organisatie waarvoor je staat.

Als ik in bepaalde streken van de US jezus of het christendom ga bespotten is de kans zéér reeel dat ik er doodsverwensingen naar m'n hoofd krijg. Je kan dus idd stellen dat deze voorvallen niet persé met de islam te maken hebben maar religie blijft zowat het enige waarmee je zelfs in "beschaafde" landen niet kan spotten en dat moet net veranderen gezien het feit dat iedereen hier het recht heeft om vrijuit te spreken.

Er is in de geschiedenis van de mensheid trouwens geen enkel individu dat meer bloed aan zijn handen heeft dan Mohammed of Jezus.
Het feit dat één van hun of beide meer dan waarschijnlijk fictief is maakt dit nog moeilijker te aanvaarden.

Laatst bewerkt:
Ik vind eigenlijk dat beide partijen hier de fout ingaan. Beetje makkelijk om jezelf te verrijken met grapjes over de Islam, als je dat doet, doe dat dan ook voor de Joden en Christenen, helaas gebeurd dat vaak genoeg niet. Dan maak je dus de keuze om te discrimineren tegenover één bepaalde groep van mensen en moet je niet raar kijken als je dan een stempel krijgt voor die uitlatingen. Er moet absolute vrijheid zijn om te lachen met bijna alles, maar als je ziet dat de manier waarop je het doet meer schade aanricht dan dat het een positieve bijdrage is aan de samenleving, houd dan liever je bek. Idem voor bepaalde gekken die anderen met de dood gaan bedreigen omdat ze door woorden wat lichtgeraakt zijn.

Hoezo allebei fout ???

T in de meeste cabaretshows worden grapjes over allerlei bevolkingsgroepen, religies ,taboes , homo's etc etc gemaakt. Deze moeten niet serieus genomen worden. Als je dat wel doet laat je je enorm kennen en pas je totaal niet in onze westerse samenleving........

En dat er vaak geen grapjes over joden en christenen gemaakt worden is dikke bull! Je hebt je er lekker in verdiept.......

Terug
Naar boven