MuscleMeat

Moslims in Borgerhout roepen op tot protest

Bent u voorstander van een multi-etnische samenleving?


  • Totaal stemmers
    54
  • Peiling gesloten .

Bezoekers in dit topic


Haha die gast, wat een retard is dat. Probeert super intelligent over te komen door allemaal dure woorden te gebruiken maar gebruikt ze allemaal in een compleet verkeerde context.
"ik geloof in fundamentalistische egalitarisme. Ik geloof dus dat iedereen gelijk is". Ja allemaal leuk en aardig, maar vrouwen vind ie niet waardig genoeg om een hand te geven.

Hij voelt zich boven iedereen verheven maar is duidelijk een dwaas die ze gewoon allang hadden moeten deporteren naar een werkkamp. Het wordt echt tijd bepaalde kampen weer te openen om bepaalde fundamentalistische dwazen heen te sturen.
 
Laatst bewerkt:
mensen die voor een multi-culturele samenleving zijn moeten er maar eens een maandje gaan tussenwonen. het ergste is dat ze zich op het platteland ook al gaan vestigen, er lijkt geen ontkomen meer aan. een bende werkloze profiteurs die niet eens dezelfde taal spreken als buur, gezellig, binnenkort een probleemwijk erbij :thumb: weer een reden om extra sloten op de deur te steken.
 
tja ik neem aan dat Santino hier een samenleving mee bedoelt waar de burgers een verschillende etnische/raciale achtergrond hebben. En dat ruikt imo naar plat rascisme en het idee dat bepaalde cultuuruitingen bepaalt worden door iemands biologische achtergrond.

oké dan.

:coffeepc:



het is trouwens racisme
 
Laatst bewerkt:
Geen idee, heb nooit het genoegen gehad om er in één te wonen.
 
Ik heb nee gestemd, maar dat is meer een stem tegen de politiek, want ik heb niets tegen (natuurlijke, normale) immigratie op zich. Het probleem is dat de politiek de natuurlijke balans heeft verstoort. Dit zowel economisch als maatschappelijk. Hierdoor ontstaat een kunstmatige immigratie die de samenleving verstoort. Een plotse immigratie van één bepaalde etnische groep komt natuurlijk niet uit de lucht vallen. De politiek heeft dit in gang gezet en daar dragen we nu allemaal de gevolgen van.

Maar nog eens voor alle duidelijkheid: immigratie zelf is niet het probleem, integendeel. Maar het werkt alleen als er absolute vrijheid is en geen kunstmatige motieven.
 
Ik heb nee gestemd, maar dat is meer een stem tegen de politiek, want ik heb niets tegen (natuurlijke, normale) immigratie op zich. Het probleem is dat de politiek de natuurlijke balans heeft verstoort. Dit zowel economisch als maatschappelijk. Hierdoor ontstaat een kunstmatige immigratie die de samenleving verstoort. Een plotse immigratie van één bepaalde etnische groep komt natuurlijk niet uit de lucht vallen. De politiek heeft dit in gang gezet en daar dragen we nu allemaal de gevolgen van.

Maar nog eens voor alle duidelijkheid: immigratie zelf is niet het probleem, integendeel. Maar het werkt alleen als er absolute vrijheid is en geen kunstmatige motieven.


Dus volgens jouw libertarisme ben je voor een volledig open migratie van mensen? Landsgrenzen zijn namelijk sociale constructies in stand gehouden door het politieke apparaat. In een volledig vrije/libertaire samenleving zou iedereen overal mogen wonen zonder opgelegde beperkingen door de overheid.

Als je kijkt naar de huidige immigranten dan zie je ook dat de keuze volledig aan zihzelf te wijten valt om hierheen te komen, heb je als overheid dan nog wel het recht om die mensen hier een verblijf te ontzeggen?
 
dat ze betogen tot daar toe, zolang ze hier maar niks stukslaan of afbreken. De mensen hier hebben met die cartoons helemaal niks te maken, dus hun betoging zal nul komma nul impact hebben.
 
Dus volgens jouw libertarisme ben je voor een volledig open migratie van mensen? Landsgrenzen zijn namelijk sociale constructies in stand gehouden door het politieke apparaat. In een volledig vrije/libertaire samenleving zou iedereen overal mogen wonen zonder opgelegde beperkingen door de overheid.
Klopt, perfect verwoord. Maar je begrijpt dat daar voorwaarden aan zijn verbonden, de politiek blijft het grootste struikelblok daarin.

Als je kijkt naar de huidige immigranten dan zie je ook dat de keuze volledig aan zihzelf te wijten valt om hierheen te komen, heb je als overheid dan nog wel het recht om die mensen hier een verblijf te ontzeggen?
Als je als overheid mensen gaat betalen om hierheen te komen dan ontstaat automatisch de drang om daar voorwaarden aan te koppelen. Via de democratie zullen autochtonen hun belastinggeld willen beschermen tegen misbruik. Dus wat ik zeg is dat alles verbonden is, en veranderingen in het systeem hebben grote gevolgen. Democratie zelf is een problematisch systeem en maakt het zeer moeilijk om een positieve evolutie te zien. Frank Karsten heeft daar een zeer goed boek over geschreven.
 
dat ze betogen tot daar toe, zolang ze hier maar niks stukslaan of afbreken. De mensen hier hebben met die cartoons helemaal niks te maken, dus hun betoging zal nul komma nul impact hebben.
Sterker nog, die zullen hierdoor nog meer cartoons gaan maken dus die demonstratie heeft juist een averechts effect. Maja, probeer zoiets maar aan een groep retards uit te leggen.

We zouden ze juist beter allemaal moeten aansporen tot demonstreren om er vervolgens één grote bom op te gooien. :D
 
Volgens mij begrijp je mijn punt niet. Kan ook zijn dat het niet duidelijk overkomt, dus laat ik mezelf even verduidelijken:

Als moslims hier protesteren tegen cartoons die wij (laat ons even voor de gemakkelijkheid, christenen aannemen) maken en die de draak steken met hun geloof, branden ze winkels plat, vernielen ze auto's en stichten ze wanorde. Straf? Op de vingers tikken en waarschuwen dat ze het niet nog eens mogen doen. Enkel de ergste vliegen misschien de gevangenis is voor een week of twee.

Als christenen in zwaar gelovige moslim landen gaan protesteren tegen cartoons die zij (moslims) maken en die de draken steken met ons geloof, steken we al in de gevangenis nog voor we het woord 'protest' hebben uitgesproken, laat staan dat we niet door enkele extremisten de keel worden over gesneden door het negatief denken over hun gehaktbar. (Beetje overdreven natuurlijk, maar begrijp je nu mijn punt?)


Het heet sarcasme, niet al te serieus nemen.
 
Helemaal mee eens, maar laten we ook niet vergeten dat de nederlandse jeugd tegenwoordig ook zeer dramatisch Nederlands spreekt;)
Tjah, een goed punt Ibo. MAAR......ik vind dat nederlanders daar wel recht op hebben. Daarmee bedoel ik dat als jij, als nederlander zijnde, een retard wil zijn en blijven......heb jij daar 100% recht op, je bent tenminste wel in je eigen land.
Misschien verkeerd uitgedrukt, maar jullie begrijpen hopelijk wat ik bedoel ermee.

Ik ben zelf allochtoon en zelfs ik vind dit erg. Wat de regering van deze land gemaakt heeft is gewoon dramatisch. Willen jullie als moslim hier verblijven?....OK! Maar dit is een christelijk land, het zijn onze regels en jij gaat je er aan passen.....en NIET andersom.
Eerst turken importeren......die zijn gebleven. Dan marokkannen....die zijn gebleven. En nu polen....denk je echt dat ze straks weggaan?
Ik vind multi-culti niet erg, maar het moet beetje normaal zijn. Op dit moment is het mogool-mogolischer samenleving. Overal waar je komt denk je "Heb ze echt alleen idioten binnengelaten?"

Ik was paar maanden geleden in tram, dus ik stap in en ga staan ergens achterin. Komt zo antilliaan naar mij toe en zegt "Hey mattie, hier tramkaartje, ik ga uitstappen heb niet meer nodig....het is nog half uur geldig"
Terwijl als je hem ziet, zou je denken dat ie jou zo neersteekt.
Wat ik wil zeggen is dat ik van zo een moment heel blij werd dat er nog normale mensen bestaan. het heeft mijn dag toen gemaakt. Vroeger had je 90% positieve ervaringen en was je geschokt als er iets slechts gebeurde.....nu is het precies andersom. Waar gaat deze wereld naartoe? ???
 
het grappige is dat de meeste mensen die in tegen een multi-etnische samenleving zijn in een boerendorp wonen en nog nooit een neger gezien hebben.
Ik zelf ben niet voor, en niet tegen deze stelling. Ik probeer mensen niet te beoordelen aan de hand van hun afkomst, maar aan de hand van hun persoon. Ik geef toe dat er ook veel problematiek en agressiviteit heerst onder bijvoorbeeld de Marokkaanse jeugd, maar ik denk dat dit een andere reden heeft dan hun afkomst. Zolang we 2 groepen blijven vormen (Blanken vs. kleurlingen), zal er ook weinig verranderen aan deze situatie. Volgens veel 'buitenlanders' is het 'wij vs. de rest' , en ik kan me heel goed voorstellen dat je je zo voelt wanneer het overgrote deel van de Nederlanders je bevooroordeeld en zijn rug naar je keert zonder dat hij je kent.
Verder, wat de Islam betreft, er is inderdaad een klein groepje radicalen in Nederland. Naast dit groepje radicalen heb je een hele grote groep normale, degelijke moslims waar je helemaal geen last van hebt. Ik ken genoeg moslims waar ik heel goed mee kan opschieten. Er zijn inderdaad kleine culturele verschillen, maar so what? Wat boeit mij het dat iemand een hoofddoek draagt? Daar heb ik niks mee te maken toch?
 
Maar dit is een christelijk land, het zijn onze regels en jij gaat je er aan passen.....en NIET andersom.

Onzin, zowel Belgie als Nederland zijn seculaire landen.
 
muslim logic: ik hanteer een waardestelsel dat mij toelaat om alles te doen wat ik wil, te discrimineren wie ik wil en alles wat ik doe of zeg te rechtvaardigen vanuit een goddelijke autoriteit, en desnoods zet ik mijn waarden bij met en portie geweld en vernieling.

op zich kan ik ze niet kwalijk nemen dat ze dit doen want het is eigelijk redelijk handig en wij westerlingen enabelen het ook grotendeels, maar dan moeten ze niet boos worden als ik mijn achterlijke waardestelsel hanteer waarbij elke extremist, relschopper of haatzaaier de doodstraf krijgt, maakt ni uit of hij/zij 12 jaar is.
 
Back
Naar boven