MuscleMeat

Moslims in Borgerhout roepen op tot protest

Bent u voorstander van een multi-etnische samenleving?


  • Totaal stemmers
    54
  • Peiling gesloten .

Bezoekers in dit topic

het grappige is dat de meeste mensen die in tegen een multi-etnische samenleving zijn in een boerendorp wonen en nog nooit een neger gezien hebben.

Het zou de politici goed uitkomen als dat echt zo was. Alleen bewijst de nieuwe bulk van stemmen aan N-VA iets anders.
 
Woeps, iets te snel over de vraagstelling heen gelezen.

Als men met multi-etnisch puur de afkomst/huidskleur bedoelt, dan geloof ik wel dat het werkt.

Overigens is België meer een verzameling van monoculturen dan een multicultureel land. De verschillende culturen leven elk bij hun eigen cultuur en gaan vooral om met hun eigen cultuur, van onderlinge vermenging is er amper sprake.
 
Het zou de politici goed uitkomen als dat echt zo was. Alleen bewijst de nieuwe bulk van stemmen aan N-VA iets anders.


het is een feit de pvv zijn stemmen niet uit de stad haalt, maar uit kleine dorpjes. kijk maar naar de vorige verkiezingen? In de steden was de pvv veel minder geliefd dan in de dorpjes.
PVV stemmers associeer ik hier trouwens als mensen die tegen een multiculturele samenleving zijn, aangezien de meeste pvv-stemmers niet te diep in politiek ingaan en de indrukwekkende en angstopwekkende kreetjes over de islam etc. horen die Geert Wilders zo af en toe roept.
 
N-VA en PVV vergelijken, ik voel me beledigd.
 
N-VA en PVV vergelijken, ik voel me beledigd.
haha 't spijt me:p
t was ook niet echt bedoeld als vergelijking, ik heb sowieso weinig verstand van de N-VA
 
het grappige is dat de meeste mensen die in tegen een multi-etnische samenleving zijn in een boerendorp wonen en nog nooit een neger gezien hebben.
Ik zelf ben niet voor, en niet tegen deze stelling. Ik probeer mensen niet te beoordelen aan de hand van hun afkomst, maar aan de hand van hun persoon. Ik geef toe dat er ook veel problematiek en agressiviteit heerst onder bijvoorbeeld de Marokkaanse jeugd, maar ik denk dat dit een andere reden heeft dan hun afkomst. Zolang we 2 groepen blijven vormen (Blanken vs. kleurlingen), zal er ook weinig verranderen aan deze situatie. Volgens veel 'buitenlanders' is het 'wij vs. de rest' , en ik kan me heel goed voorstellen dat je je zo voelt wanneer het overgrote deel van de Nederlanders je bevooroordeeld en zijn rug naar je keert zonder dat hij je kent.
Verder, wat de Islam betreft, er is inderdaad een klein groepje radicalen in Nederland. Naast dit groepje radicalen heb je een hele grote groep normale, degelijke moslims waar je helemaal geen last van hebt. Ik ken genoeg moslims waar ik heel goed mee kan opschieten. Er zijn inderdaad kleine culturele verschillen, maar so what? Wat boeit mij het dat iemand een hoofddoek draagt? Daar heb ik niks mee te maken toch?

mooi gezegd
 
het grappige is dat de meeste mensen die in tegen een multi-etnische samenleving zijn in een boerendorp wonen en nog nooit een neger gezien hebben.
Ik zelf ben niet voor, en niet tegen deze stelling. Ik probeer mensen niet te beoordelen aan de hand van hun afkomst, maar aan de hand van hun persoon. Ik geef toe dat er ook veel problematiek en agressiviteit heerst onder bijvoorbeeld de Marokkaanse jeugd, maar ik denk dat dit een andere reden heeft dan hun afkomst. Zolang we 2 groepen blijven vormen (Blanken vs. kleurlingen), zal er ook weinig verranderen aan deze situatie. Volgens veel 'buitenlanders' is het 'wij vs. de rest' , en ik kan me heel goed voorstellen dat je je zo voelt wanneer het overgrote deel van de Nederlanders je bevooroordeeld en zijn rug naar je keert zonder dat hij je kent.
Verder, wat de Islam betreft, er is inderdaad een klein groepje radicalen in Nederland. Naast dit groepje radicalen heb je een hele grote groep normale, degelijke moslims waar je helemaal geen last van hebt. Ik ken genoeg moslims waar ik heel goed mee kan opschieten. Er zijn inderdaad kleine culturele verschillen, maar so what? Wat boeit mij het dat iemand een hoofddoek draagt? Daar heb ik niks mee te maken toch?

die hoofddoeken zijn ook het punt niet, wel discriminatie tov vrouwen bijv. en vooral de stijgende criminaliteit die ze met zich meebrengen. kijk wie er onze gevangenissen bevolkt en je weet genoeg. hoelang gaan ze nog laten begaan vooraleer het escaleert. een brandend Londen was al een mooi voorteken, moet het hier ook gebeuren mss ? oorlogen beginnen altijd bij 'kleine groepjes radicalen', men moet ze niet te groot laten worden, volgens mij hebben ze er nu al geen vat meer op als ik sommige grootsteden zo bekijk.
 

pure onzin gelukkig. Het is indekking van de niet-radicale moslim.

Om het makkelijk te maken: zou jij de sharia tegenstaan moest die worden ingevoerd?
 
JdT zei:
het grappige is dat de meeste mensen die in tegen een multi-etnische samenleving zijn in een boerendorp wonen en nog nooit een neger gezien hebben.

het is een feit de pvv zijn stemmen niet uit de stad haalt, maar uit kleine dorpjes.

Waarom kijk jij zo neer op die mensen?
 
het grappige is dat de meeste mensen die in tegen een multi-etnische samenleving zijn in een boerendorp wonen en nog nooit een neger gezien hebben.
Jij bent zeker nog nooit in Amsterdam West geweest? Een neger is trouwens geen cultuur ;)
 
Jij bent zeker nog nooit in Amsterdam West geweest? Een neger is trouwens geen cultuur ;)

Nee maar de meeste mensen die deze stelling beantwoorden stellen zich hierbij toch Marokkanen voor en negers, en daar doelt deze stelling denk ik ook een beetje op.
 
Nee maar de meeste mensen die deze stelling beantwoorden stellen zich hierbij toch Marokkanen voor en negers, en daar doelt deze stelling denk ik ook een beetje op.
Dat komt omdat vooral Marokkanen en Antilianen de groepen zijn die overal in Nederland voor overlast zorgen.

Nergens hoor ik iets over criminele Chinese hangjongeren. Minderjarige Japanse jongen overvalt een juwelier. Duitse jeugd bespuugd blanke vrouwen. Of Zweedse jongens trappen scheidsrechter dood.

Het spreekt dus voor zich dat niemand last heeft van al die andere culturen en afkomsten. Heb nog nooit iemand boos over een Chinees horen zeggen dat ie op moest zouten naar ze eigen land. Het blijft constant de zelfde bevolkingsgroep.

Deporteren naar opvoedingskampfen zou een goede oplossingen zijn. Beetje discipline creëren bij die jugend.
 
Laatst bewerkt:
Waarom kijk jij zo neer op die mensen?

waaruit maak jij op dat ik neerkijk op 'deze' mensen? In iedergeval niet uit die twee citaten van mij. Ik ken genoeg mensen die ook tegen zo'n mulriculturele samenleving zijn, en daar ga ik soms ook mee in discussie. Ik merk echter vaak dat de meeste mensen die 'rasistische' uitspraken doen over bijvoorbeeld Marrokanen, niet al te sterke argumenten hebben ervoor. Ik vind het ook niet raar dat men er oordelen over krijgt, als ze het (de multiculturele samenleving) zelf niet kennen en er alleen maar beangstigende dingen over hoort. Dat ik op die mensen neekijk dat is gewoon onzin.

En verder, zoals ik al heb gezegd, erken ik ook gewoon dat (zoals ik zei) er relatief inderdaad meer Marokkanen zijn die zich misdragen, maar zoals ik al zei denk ik dat dit mede komt doordat wij zei niet accepteren. Als iemand mij niet met respect behandeld, behandel ik hem ook niet met respect. Ik geloof niet dat Marokkanen zich zo gedragen omdat ze genetisch anders in elkaar zitten dan ons.
Je kunt dit probleem natuurlijk oplossen door alle Marokkanen uit het land te flikkeren, maar er is imo ook een andere oplossing.

---------- Post toegevoegd Fri 11 Jan 2013 om 20:40 ----------

Dat komt omdat vooral Marokkanen en Antilianen de groepen zijn die overal in Nederland voor overlast zorgen.

Nergens hoor ik iets over criminele Chinese hangjongeren. Minderjarige Japanse jongen overvalt een juwelier. Duitse jeugd bespuugd blanke vrouwen. Of Zweedse jongens trappen scheidsrechter dood.

Het spreekt dus voor zich dat niemand last heeft van al die andere culturen en afkomsten. Heb nog nooit iemand boos over een Chinees horen zeggen dat ie op moest zouten naar ze eigen land. Het blijft constant de zelfde bevolkingsgroep.

Deporteren naar opvoedingskampfen zou een goede oplossingen zijn. Beetje discipline creëren bij die jugend.

nee oke,
maar dat is dus de reden dat ik neger zei in mijn vorrige post;)
 
.
Je kunt dit probleem natuurlijk oplossen door alle Marokkanen uit het land te flikkeren, maar er is imo ook een andere oplossing.

Goed idee. Wat is je andere goede idee?
 
Goed idee. Wat is je andere goede idee?

haha:p ik zit boordevol goede idee'n, namelijk men moet niet bevooroordeeld zijn, en niet bij voorkeur iemand beoordelen op zijn huidskleur en uiterlijk. Dit roept namelijk, zoals je wel begrijpt, vijandelijkheid en haat op. Als er iets gebeurd worden altijd meteen de Marokkanen aangekeken.

wat de islam betreft, de ophef over de islam slaat nergens op. De meeste Nederlandse moslims kunnen gewoon prima meegaan in de samenleving. In Nederland heb is mij nog nooit iets negatiefs opgevallen wat betreft de islam. De enige rede dat mensen er zo bang voor zijn is doordat er zo een grote ophef over wordt gemaakt.
 
De reden dat mensen uit een ''boerendorp''(:rolleyes:) op de PVV stemmen is puur om het feit omdat ze zien hoe het er in de grote steden aan toe gaat. Overigens geen PVV aanhanger, maar van mening dat iedere vorm van religie een vorm van verstandelijke beperking aangeeft.
 
De reden dat mensen uit een ''boerendorp''(:rolleyes:) op de PVV stemmen is puur om het feit omdat ze zien hoe het er in de grote steden aan toe gaat. Overigens geen PVV aanhanger, maar van mening dat iedere vorm van religie een vorm van verstandelijke beperking aangeeft.

dan vind ik het wel raar dat de mensen IN de steden, die er midden in zitten, er toch een stuk minder op stemmen.
 
haha:p ik zit boordevol goede idee'n, namelijk men moet niet bevooroordeeld zijn, en niet bij voorkeur iemand beoordelen op zijn huidskleur en uiterlijk. Dit roept namelijk, zoals je wel begrijpt, vijandelijkheid en haat op. Als er iets gebeurd worden altijd meteen de Marokkanen aangekeken.

wat de islam betreft, de ophef over de islam slaat nergens op. De meeste Nederlandse moslims kunnen gewoon prima meegaan in de samenleving. In Nederland heb is mij nog nooit iets negatiefs opgevallen wat betreft de islam. De enige rede dat mensen er zo bang voor zijn is doordat er zo een grote ophef over wordt gemaakt.

adorable, meer linkse praatjes alstublieft, daar vrolijk ik altijd van op
 
adorable, meer linkse praatjes alstublieft, daar vrolijk ik altijd van op

haha als jij je rechtse praatjes maar voor je houdt, daar wordt ik chagrijnig van
 
Back
Naar boven