Fitness Seller

Moszkowicz eist verbod op film Submission 2

Status
Niet open voor verdere reacties.

El Comandante

Massive Warrior
Waardering
13
RIJSWIJK - Advocaat R. Moszkowicz eist namens een aantal islamitische cliënten een verbod op het uitbrengen van een vervolg op de film Submission van VVD-Kamerlid Ayaan Hirsi Ali en de vermoorde filmmaker Theo van Gogh. Ook willen deze moslims dat de rechter Hirsi Ali verbiedt om zich voortaan nog kwetsend, grievend of godslasterlijk uit te laten over de islam.

Onlangs werd bekend dat de ondergedoken VVD-politica werkt aan een vervolg op Submission. Deze film van haar en Van Gogh ging over de mishandeling van moslimvrouwen. Het thema van het tweede deel van Submission is de manier waarop volgens Hirsi Ali de islam het individu onderdrukt. Klik hier !

Den Haag

Het kort geding waarin het verbod wordt gevraagd, wordt naar verwachting bij de rechtbank in Den Haag behandeld, zegt Moszkowicz. Dat was volgens hem de laatste bekende woon- en verblijfplaats van Hirsi Ali. Een datum is nog niet bekend.

Gezien de toelichting van de VVD-politica op de tweede film verwacht Moszkowicz dat het vervolg van Submission ook godslasterlijke elementen zal bevatten en "krenkend" voor moslims zal worden. Ook wijst de raadsman op recente uitlatingen van Hirsi Ali "waarin zij andermaal stelt dat het islamitisme levensgevaarlijk is, nog wel zonder onderscheid te maken tussen fundamentalistisch islamitisme en islamitisme in het algemeen".

Rituele slachting

Na de moord op Theo van Gogh zei Hirsi Ali dat ze een duidelijk verband ziet tussen het uitzenden van de omstreden film Submission en de "rituele slachting" die Van Gogh volgens haar heeft moeten ondergaan. "Direct na de uitzending van de film Submission part 1 was er een belangrijke aanwijzing dat iemand wraak zou nemen op Van Gogh", schreef ze in een verklaring na de moord op de filmmaker.

In het tweede deel is het thema dus "de manier waarop de islam het individu onderdrukt. Met als uitgangspunt de positie van de vrouw. En daarnaast wil ik nog steeds het islamitisch onderwijs afschaffen. Niet afbranden dus! Dat is heel iets anders", vertelde Hirsi Ali recent in een interview met NRC/Handelsblad.

• Topic Starter Topic Starter
Oh oh oh wat haten die Moslims de Joden maar als ze een goeie advocaat nodig hebben, bij wie trekken ze aan de bel...? Juist! :roflol:

Moszkowicz is gewoon erg slim bezig. Een zaak als deze is onmogelijk te winnen (censuur is moeilijk, preventieve censuur praktisch onmogelijk), maar hij zal wel de hele tijd zn kop op TV houden. Kortom: niet al te serieus nemen. En om er een ander stereotype tegenaan te gooien: een jood werkt samen met moslims zolang hij geld kan verdienen. :D

Die malloot is geen goede advocaat, dat is het zwarte schaap van de familie.

Je kan net zo goed het verbod op "recht van vrije meningsuiting" eisen dus das een verloren zaak lijkt me. (al weet je nooit in deze landen waar Moslims/links soms meer rechten hebben dan anderen, kijk maar naar Vlaams Blok/Vlaams belang, en zelfs de Belgische prins denkt zich te kunnen bemoeien met de politiek).

advocaten, brrrrrrrr enge mensen zijn dat. :mad:

Leuk detail is dat bijvoorbeeld Bram Moszkowicz álle zaken aanneemt, dus ook zaken van kinderverkrachters en massamoordenaars maar niks dat met Nazi's te maken heeft.

Hij zegt zelf dat ie niet ver genoeg kan gaan maar Nazi-gerelateerde zaken neemt ie niet aan gezien wat er met zijn familie is gebeurd. Dan denk ik dat je ergens op ander vlak ook wel wat genuanceerder met je keuzes kunt omspringen.

Maar goed, net als wat T zegt; je kunt meteen beginnen met een verbod op meningsuiting lol wat een onzin weer dat ons land siert. En de Moslims denken oprecht dat ze een kans maken met deze zaak want in hun eigen land is het mondood maken van een individu een kwestie van een kogel of een rechter.

DBC01, brrrrrrrrr wat een eng mens is dat!!! (je blijft maar met je ongegronde vooroordelen komen)

ik vind Moskowicz een heel stuk enger. Maar bij een fysieke confrontatie vind ik DBC weer enger.
Ik denk wel dat DBC redelijk genuanceerde denkbeelden heeft, maar als je een verhaal genuanceerd wilt maken dan heb je vaak aan 2 a4tjes nog niet voldoende om de boodschap over te brengen.
Misschien is het een idee om en disclaimer te maken met een lap tekst waarin DBC de nuancering bij zijn mening uitgebreid uitlegt. Dat scheelt iig een hoop gezeik. ;)

Ach Bosnie-brulaapje van me, mijn mening zal wel altijd ongegrond voor je blijven zolang ik niet schrijf wat jij wilt horen. Net als Hicham heb je echter één enorme handicap:

Je antwoordt in korte zinnetjes zonder INHOUD, zonder op een ander z'n woorden in te gaan. En dat is waar velen zich aan irriteren. Ze willen discussieren met jullie maar er komt niks beters uit dan 'jullie generaliseren' en 'wat een vooroordelen'.

We zijn zo langzamerhand lang genoeg dat gekloot van allochtonen in de samenleving zat dat we een GRONDIG oordeel kunnen vormen over hun gedrag met regelgeving die thuishoort in de 2e eeuw. Pas je aan aan de wetten en regels die hier gelden, heb je nergens last van.

Dus stop je één-zinnetje antwoordjes want je zegt in principe gewoon niks.
Ga es in op het onderwerp! Kom eens met oplossingen!
Maar da's te heet voor je. En je weet het hè, als het te warm voor je is, blijf buiten de keuken maar ga niet om het hoekje lopen schreeuwen!

Lauw zei:
ik vind Moskowicz een heel stuk enger. Maar bij een fysieke confrontatie vind ik DBC weer enger.
Ik denk wel dat DBC redelijk genuanceerde denkbeelden heeft, maar als je een verhaal genuanceerd wilt maken dan heb je vaak aan 2 a4tjes nog niet voldoende om de boodschap over te brengen.
Misschien is het een idee om en disclaimer te maken met een lap tekst waarin DBC de nuancering bij zijn mening uitgebreid uitlegt. Dat scheelt iig een hoop gezeik. ;)

Waaaaat? Ik een disclaimer? De groeten. :hello: Ze claimen maar. :cool:

[Lauw hoest met de kuur?]

DBC01 zei:
Ach Bosnie-brulaapje van me, mijn mening zal wel altijd ongegrond voor je blijven zolang ik niet schrijf wat jij wilt horen. Net als Hicham heb je echter één enorme handicap:

Je antwoordt in korte zinnetjes zonder INHOUD, zonder op een ander z'n woorden in te gaan. En dat is waar velen zich aan irriteren. Ze willen discussieren met jullie maar er komt niks beters uit dan 'jullie generaliseren' en 'wat een vooroordelen'.

We zijn zo langzamerhand lang genoeg dat gekloot van allochtonen in de samenleving zat dat we een GRONDIG oordeel kunnen vormen over hun gedrag met regelgeving die thuishoort in de 2e eeuw. Pas je aan aan de wetten en regels die hier gelden, heb je nergens last van.

Maar da's te heet voor je. En je weet het hè, als het te warm voor je is, blijf buiten de keuken maar ga niet om het hoekje lopen schreeuwen!

Ja klopt, mr ik heb wel anderen dingen te doen (zoals een ECHT leven) ipv zoals jij hier de hele dag rondhangt en zinloze dingen roept, je komt echt als een gefrustreerd mannetje over :headbang: . Zoals ik al eerder zei: daar buiten gebeurt het!!! Hier lullen is altijd wel mooi (kun jij ook lekker je woede kwijt he) maar je schiet er niet veel mee op.

Met de kuur? Tsja, van advocaten krijg ik spontaan roid-rage, dus het gaat wel lekker zo. :D

DBC01 zei:

Idd, jij neemt nog de moeite om iets zinnigs te vermelden met onderbouwing ipv. die balkanaap. Zijn posts zijn nou niet bepaald objectief en genuanceerd te noemen :o

sanniejj zei:
Idd, jij neemt nog de moeite om iets zinnigs te vermelden met onderbouwing ipv. die balkanaap. Zijn posts zijn nou niet bepaald objectief en genuanceerd te noemen :o

Balkanaap??

Hey sanniejj-aap hier meningsuiting: :flipoff: !

ERNESTO M. zei:
Ja klopt, mr ik heb wel anderen dingen te doen (zoals een ECHT leven) ipv zoals jij hier de hele dag rondhangt en zinloze dingen roept, je komt echt als een gefrustreerd mannetje over :headbang: . Zoals ik al eerder zei: daar buiten gebeurt het!!! Hier lullen is altijd wel mooi (kun jij ook lekker je woede kwijt he) maar je schiet er niet veel mee op.

Hahahaha! Jij bent ook al zo'n voorspelbaar figuurtje hè!
Gisteren al met 'dussss..' aan het einde van je post (telkens weer een eind-woordje tekenend voor mensen die wéten dat ze fout zitten maar hun kop stijf houden) en vandaag heb je de ultieme handdoek in de ring geworpen:

Mensen die wat langer lid zijn van DBB kunnen dit onderschrijven:
Zodra iemand de discussie niet kan winnen begint ie over dat de ander 'nutteloos de hele dag op dit board zit'.

Om maar even het onderwerp te mijden he want dat doe je al die tijd al. Nérgens kun je ingaan op het onderwerp, alleen maar schreeuwen en blèren. Voor mij is dat een teken dat je een 'genuine member' van de groep bent die we hier bediscussieren: Altijd maar zoeken naar een excuus en als ze het niet kunnen winnen gaan ze persoonlijk worden en zeiken op dat de ander generaliseert of dat ie volgens jouw maatstaven te lang op een forum zit.
Wees blij dat er mensen zoals ik de boel hier in de gaten houden zoadat mensen zoals jij geen vrij spel krijgen.

DBC01 zei:
Hahahaha! Jij bent ook al zo'n voorspelbaar figuurtje hè!
Gisteren al met 'dussss..' aan het einde van je post (telkens weer een eind-woordje tekenend voor mensen die wéten dat ze fout zitten maar hun kop stijf houden) en vandaag heb je de ultieme handdoek in de ring geworpen:

Mensen die wat langer lid zijn van DBB kunnen dit onderschrijven:
Zodra iemand de discussie niet kan winnen begint ie over dat de ander 'nutteloos de hele dag op dit board zit'.

Om maar even het onderwerp te mijden he want dat doe je al die tijd al. Nérgens kun je ingaan op het onderwerp, alleen maar schreeuwen en blèren. Voor mij is dat een teken dat je een 'genuine member' van de groep bent die we hier bediscussieren: Altijd maar zoeken naar een excuus en als ze het niet kunnen winnen gaan ze persoonlijk worden en zeiken op dat de ander generaliseert of dat ie volgens jouw maatstaven te lang op een forum zit.
Wees blij dat er mensen zoals ik de boel hier in de gaten houden zoadat mensen zoals jij geen vrij spel krijgen.

Hahahaha jij vroeg me toch waarom ik geen lange en inhoudende posts steeds kan posten net als jij. Dat zeg ik toch omdat ik hier niet zoveel tijd aan besteed als jij.

Je blijft wel lang genoeg om te lezen Ernesto, waarschijnlijk omdat je intelligentie niet zo hoog is om meer dan 1 zin per minuut te kunnen lezen.

Hey sanniejj-aap hier meningsuiting blabla

Haleluya wat zijn ze toch eenvoudig uit hun tent te lokken die zogenaamde Moslims: Een paar woorden en ze slaan door en geven hun echte mening; vrije meningsuiting vinden ze gewoon niks! :D

Ik tel je posts in deze thread Ernesto maar in nog geeen ééntje heb je je uitgelaten over het onderwerp. En dat is dat een Joodse advocaat Moslims bijstaat in hun eis om een tweede deel van een film te laten verbieden.

Alleen maar roepen en schelden. Onvolwassener kan niet. En je bent niet bepaald een vorbeeld op dit foum voor je Moslim-genootjes, eerder een aanfluiting en een benadrukking van de mening die heerst: Moslims kunnen niet de hand in eigen boezem steken.

bitchfight!!!!! :coolnana: :banana: :evil2:

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Naar boven