AndroidHealthClinic

Motivatie en cutfase

minimoe

Novice
Waardering
0
Lengte
1m69
Massa
62kg
Vetpercentage
26%
Hoi allemaal,

Ik begin morgen met mijn cutfase, gisteren gewogen op de speciale weegschaal in de sportschool.

69.2 kg
23.9 BMI
32.7% vet
29.5% spier
1434 ruststofwisseling
4 vet rond organen

Hoe is deze verhouding? toen ik 3 maanden was begonnen met bulken (na een cutfase) had ik 27% vet en had ik 30% spier en woog ik 62.7 kg.

Ik ben trouwens de laatste tijd niet meer zo gemotiveerd om krachttraining te doen.. Waar kan ik motivatie vandaan halen?

Alvast bedankt!

Laatst bewerkt:
Vertrouw niet teveel op die weegschalen. Als je om de 5 minuten meet heb je 5 verschillende waardes.

Maar als je vet omhoog is gegaan en spiermassa omlaag vs gewicht omhoog ..... als dat zou kloppen, dan klopt er iets niet in je trainingen vs voeding.

• Topic Starter Topic Starter
Sorry heb mijn openingspost verkeerd opgesteld, vet en spieren zijn veranderd in percentages niet in KG. Heb dus uiteraard meer spieren en vet na mijn bulkfase, maar niet minder spieren dan eerst haha.

Eerst:
62.7KG totaal gewicht
27% vet
30% spier

Nu:
69.2KG totaal gewicht
32,7% vet
29,5% spier

Ten eerste is zo'n weegschaal meting onbetrouwbaar dus daar zou ik niet teveel waarde aan hechten.
Ik denk wel dat je bij je bulk een beetje overboard bent gegaan.
Ik had persoonlijk nooit gaan bulken op 27% maar dat is afhankelijk van wat je wil.
Wat is (was?) je doel toen je begon?
Maak je doel haalbaar door het in kleine stapjes te doen, hoe verder je doel weg lijkt hoe minder gemotiveerd je raakt.
En wat je motivatie betreft, geef jezelf een schop onder je kont want van alleen klagen bereik je je doel niet.
Succes!

Sorry heb mijn openingspost verkeerd opgesteld, vet en spieren zijn veranderd in percentages niet in KG. Heb dus uiteraard meer spieren en vet na mijn bulkfase, maar niet minder spieren dan eerst haha.

Eerst:
62.7KG totaal gewicht
27% vet = 16.93kg
30% spier = 18.81kg

Nu:
69.2KG totaal gewicht
32,7% vet = 22.63kg
29,5% spier = 20.41kg

Je vet is met ongeveer 6kilo gestegen en spiermassa met 1,6kilo.
Ik zou wat schoner gaan eten en iets minder zwaar bulken volgende keer.

Nu met gaan cutten zou ik dan ook weer niet te diep gaan, niet te weinig eten. Blijf aan de spiermassa werken.

Zo'n weegschaal is heel onbetrouwbaar:) Ik stond met 19% vet (hp 4 punts meting) met 29% op de tanita.

Volgens de weegschaal op m'n gym ben ik nu 1.2%. Die weegschaal is zo betrouwbaar als een geil varken. Laat je ff meten door iemand. Als jij inderdaad zoveel massa verloren bent, dan is dat niet zo best, en zou ik eerst eens lekker een paar maandjes gaan bouwen voor je gaat cutten. Mass first, shredz later. Niets is vervelender voor je als je een cut in gaat en een lelijk, mager, massaloos fysiek overhoudt na al die moeite. Zorg dat er iets onder zit om mee te showen als dat vet er vanaf is.

Sluit me helemaal aan bij mijn voorgang(st)ers.

Weegschalen die electronisch meten niet vertrouwen.
Lekker starten met keihard trainen. Als je vooruitgang ziet komt die motivatie ook is mijn ervaring.

De motivatie is misschien al weg bij minimoe ..... ze is niet meer online geweest sinds laatste post.

De motivatie is misschien al weg bij minimoe ..... ze is niet meer online geweest sinds laatste post.

Hahah nee hoor ben nog steeds gemotiveerd alleen erg druk met werken dus niet zoveel tijd om te posten. Ik denk alleen dat ik een beetje te weinig eet dus moet beter op letten verder hoop ik op snel resultaat!

Hahah nee hoor ben nog steeds gemotiveerd alleen erg druk met werken dus niet zoveel tijd om te posten. Ik denk alleen dat ik een beetje te weinig eet dus moet beter op letten verder hoop ik op snel resultaat!

Super, toppertje.

Yep iets meer eten en vooral goed clean eten. Dat geeft het beste resultaat. ;)

Super, toppertje.

Yep iets meer eten en vooral goed clean eten. Dat geeft het beste resultaat. ;)

Hihi tx. Ja ik ben heel erg letten op wat ik eet en probeer vooral veel eiwitten binnen te krijgen natuurlijk. Hopen dat het me gaat lukken allemaal ramadan begint ook bijna word ook moeilijk maandje:eek:

---------- Toegevoegd om 17:43 ---------- De post hierboven werd geplaatst om 17:43 ----------

Zo'n weegschaal is heel onbetrouwbaar:) Ik stond met 19% vet (hp 4 punts meting) met 29% op de tanita.

Ik ga Zaterdag weer even wegen en meten kijk wat er dan staat.

Hihi tx. Ja ik ben heel erg letten op wat ik eet en probeer vooral veel eiwitten binnen te krijgen natuurlijk. Hopen dat het me gaat lukken allemaal ramadan begint ook bijna word ook moeilijk maandje:eek:

---------- Toegevoegd om 17:43 ---------- De post hierboven werd geplaatst om 17:43 ----------

Ik ga Zaterdag weer even wegen en meten kijk wat er dan staat.

Gaat helemaal goed komen hoor. ;)

Goede Ramadan!

Terug
Naar boven