MuscleMeat

MS Windows Vista en Office 2007

Zie die link. Dit is 1 v/d stappen die genomen wordt zodat uiteindelijk bedrijven en niet jijzelf gaan bepalen wat er kan en mag draaien op je pc.

• Topic Starter Topic Starter
MrJ zei:
Zie die link. Dit is 1 v/d stappen die genomen wordt zodat uiteindelijk bedrijven en niet jijzelf gaan bepalen wat er kan en mag draaien op je pc.

Ja ik was het net aan het lezen :D , is inderdaad wel een hele stap/verandering .

Maar komen ze hier niet een beetje in drang met privacy issues ?

Little Me zei:
Welke versie heb jij eigenlijk ?

Als je vista download via MS krijg je toch een PK . Als die problemen die jij nu voorlegt kan ik hier zonder probleem uitvoeren ze .
de nieuwe 5456 die ik van m'n "buurjongen uzenet" kreeg ;)

MrJ zei:
wat heeft dep met palladium te maken?

dep is toch soort hardwarematige "antivirus" om exploits en dergelijke te voorkomen? en je moet een processor hebben die het heeft, anders werkt het niet eens

roxxe zei:
de nieuwe 5456 die ik van m'n "buurjongen uzenet" kreeg ;)

Dat is een build enkel voor MS zelf normaal . Die versie is als test enkel intern released en zal dus online niet veel ondersteuning genieten .

Ik zou gewoon voor de 5384 gaan ... :cool:

Little Me zei:
Ja ik was het net aan het lezen :D , is inderdaad wel een hele stap/verandering .

Maar komen ze hier niet een beetje in drang met privacy issues ?

zolang je dit voor zakelijke doeleinden gebrukit in bedrijfsomgevingen niet.
het bedrijf is immers eigenaar van de licentie en kan en mag bepalen wat er wel en niet mag draaien op de machines.

voorwaarde is wel dat je een ict gebruikts overeenkomst met je personeel hebt, deze moet iedereen die gebrukit maakt van en infrastructuur dan ook lezen en kennis van nemen.

volgende stap is dat je contractueel vastlegd dat de organisatie bepaald welke tools jij nodig hebt om je werk te doen.

goede zaak, beheer en implementatie technisch gezien.

Sinlath zei:
zolang je dit voor zakelijke doeleinden gebrukit in bedrijfsomgevingen niet.
het bedrijf is immers eigenaar van de licentie en kan en mag bepalen wat er wel en niet mag draaien op de machines.

voorwaarde is wel dat je een ict gebruikts overeenkomst met je personeel hebt, deze moet iedereen die gebrukit maakt van en infrastructuur dan ook lezen en kennis van nemen.

volgende stap is dat je contractueel vastlegd dat de organisatie bepaald welke tools jij nodig hebt om je werk te doen.

Ja heel goede zaak op Business niveau , maar na het lezen van het volledige verhaal gaat het hem wel een heel stuk verder .

Big Brother begint dat wel heel angstwekkend naar voren te komen . It communisme is het ja .

Sinlath zei:

Misschien voor een kantooromgeving, al is die ook heel goed dicht te zetten met de huidige resources.

Voor een prive omgeving vind ik het toch een totaal ander verhaal. :)

hoe schakel ik die aero & widgets aan?

roxxe zei:
hoe schakel ik die aero & widgets aan?

Normaal rechtermuisknop op je desktop en dan eigenschappen , dan krijg je de instellingen . Voor aero enzo .

Dan widgets : start --> control panel --> windows sidebar

Het zijn wel geen widgets zoals op mac maar gadgets ;)

f*ck vista verdomme, ben terug naar xp

't crashte na een paar uur constant, blijvend blue screens, zelfs in safe mode :rolleyes:, wachten tot de gold dus

Little Me zei:
Dat is een build enkel voor MS zelf normaal . Die versie is als test enkel intern released en zal dus online niet veel ondersteuning genieten .

Ik zou gewoon voor de 5384 gaan ... :cool:

Ik heb build 5456, die werkt prima hoor

Blijkbaar zou het probleem met de x-box en mediacenter ook van de baan zijn .

Sinlath zei:
ik ga vanavond beginnen aan een installatie vista op mijn compie, eindelijk heb ik werkende beta drivers voor mijn raid controller gevonden.

mijn server gaat morgenavond op longhorn over.

prima spul, heb het al een tijdje op mijn bedrijfslaptop draaien.

pardon? Je server gaat op longhorn over? :S
Staat zeker nix van waarde op?

Ben nu ook alweer een maand met vista aan het testen.
Bevalt opzich aardig, XP vind ik stukken sneller draaien, vooral met installatie van software.
En office 2007 beta sux, die had ik er na een half uurtje alweer vanaf.
Outlook liep de hele tijd vast.
Vista mik ik er na de vakantie ook weer vanaf, xp roeleert toch nog wel.
Ziet er leuk uit verder.

Terug
Naar boven