Fitness Seller

muay thai en bb

marc181982

Advanced Bodybuilder
Waardering
3
ik doe sinds een poosje muay thai 2x per week, maar ik wil dit graag gaan combineren met BB, en nu wil ik thuis ook muay thai gaan oefenen, maar zou dit kunnen na het BB, net zoiets als de meeste een half uur cardio na de training doen, of wordt dit allemaal teveel?

Als jij het volhoudt, dan kan het, maar het lijkt me erg zwaar.

Ik doe altijd na BB kickboxen maar ik zorg wel dat ik geen borst en triceps doe ivm met opdrukken ed zaken.. Of het teveel is zal wel voor iedereen verschillen. Ik trek het in ieder geval niet als ik ná kickboxen nog ga BB.

Ik doe zelf 2x per week boksen en 3x per week fitnessen...het is niet ideaal maar ik wil het allebei supergraag blijven doen....

Ik fitness meestal rond 4 uur in de middag en het komt wel eens voor dat ik savonds thuis nog een beetje ga touwtje springen en op de bokszak ga slaan. Als jeje er goed bij voelt? Waarom niet?

Maar ik ben niet ZO fanatiek dat ik bijvoorbeeld op de dag dat ik moet boksen smiddags eerst nog ga fitnessen. Dat hou je denk ik niet lang vol.....
Als je tenminste bij je fitness-training ALLES geeft!!?

grz ICE

tsja misschien dat ik me niet 100% kan inzetten tijdens kickboxen, maar dan vind ik fitness net iets belangrijker. Heb weinig keus trouwens, ik ben doordeweeks elke dag 's avonds aan het kickboxen of basketballen

Kickboksen is een zware sport. Met een zware belasting van het lijf. Fitness zou slechts ondersteund kunnen zijn, mijns inziens. Het gaat bij kickboksen vooral om explosieve kracht. Meer spiermassa is, tevens gelet op de gewichtsklasse, niet per se
ten voordele van het kickboksen. Je moet uiteindelijk kiezen in welke sport je wilt toppen.

Train ze.

Oxipoxi

Ik ken het probleem. Op dit moment staat fitness bij mij op nr.1 maar soms heb ik ook zoiets van: Zal ik helemaal voor het boksen gaan?
Maja....IK KAN NIET KIEZEN!! Dus ik doe het maar allebei zo goed mogelijk :)

grz ICE

als je wilt trainen ten behoeve van het kickboxen kun je ook beter een laag gewicht pakken en veel snelle reps doen (langzaam terug).
Maar weinig mensen halen het tot wedstrijdniveau dus de gewichtsklasses hoef je niet echt op te letten imo

• Topic Starter Topic Starter
ik heb vandaag nog even mijn trainings schema aangepast, mischien dat iemand commentaar wil geven of op of aanmerkingen?

maandag-muay thai 60 min les

dinsdag sets reps

barbell bench press 3/ 12-10-8-
french press 3/ 12-10-8-
dumbbell bench press 2/ 12-10-
dumbbell flyes 2/ 12-10-
tricep dumbbell kickback 1/ 12
20 min touwtje springen

woensdag :
30 min muay thai (trap techniek)

donderdag-60 min muay thai les

vrijdag sets reps