MuscleMeat

Muay Thai J 3-dagen schema

Muay Thai J

* Your sister loves me *
Elite Member
10 media-items
Waardering
14
Lengte
1m77
Massa
75kg
Vetpercentage
8%
Sterkste punten: chest en rug
Zwakste punten: armen en schouders

Heb gemerkt dat ik minstens 2x per week iets moet aanpakken voor het echt begint te groeien... zeker armen hebben veel prikkeling nodig!
Splitschema's laat ik daarom voorlopig voor wat ze zijn.
Vandaar dit schema... qua voeding zit het trouwens wel snor: gewoon veel keer per dag eten, genoeg eiwitten (lang leve kwark), blabla ;)

Feel free to post your comments!

DINSDAG

Squat 3x
Deadlift 3x

Incline Benchpress 2x
Dips 2x

BOR’s 2x
Chins 2x

Seated Dumbbell Presses 2x

SUPERSET 4x
Concentration Curls
Cable Pushdowns

DONDERDAG

Squat 3x

Military Presses 2x
Bent-Over Dumbbell Pulleys 2x
Barbell Front Raises 2x

Standing Barbell Curls 4x
Overhead Pulley Tricep Extension 4x

ZATERDAG

Squat 3x
Deadlift 3x

Incline Benchpress 2x
Dips 2x

BOR’s 2x
Chins 2x

Seated Dumbbell Presses 2x

Scott Barbell Curls 3x
Seated Dumbbell Tricep Extension 3x

Laatst bewerkt:
Volgens mij heb je nog geen sterke punten en moet je gewoon meer vreten, daarnaast:
- Zou ik nooit beginnen met isolatie. Gainen doe je op compounds. Neem bijv. dit voorbeeld: http://www.ergogenics.org/gezondheid75.html#1 ; de spieren zelf worden al meer belast dan met isolatie, dan reken je nog niet eens het aansturingsaspect mee.
- Waarom 2x per week deadlift als je ook al 3x per week squat?
- Over het algemeen zou ik het aantal oefeningen halveren en je meer richten op de oefeningen waar je echt op wilt knallen, hoe minder oefeningen hoe beter de aansturing op die oefeningen hoe meer gains. Niet elke full body dag hoeft 'compleet' te zijn, als je over langere termijn maar een complete fysiek opbouwt. Dus roteren van oefeningen per cyclus (om de 4/8 weken) en niet alles in elk schema proberen te proppen.

• Topic Starter Topic Starter
Volgens mij heb je nog geen sterke punten en moet je gewoon meer vreten, daarnaast:
- Zou ik nooit beginnen met isolatie. Gainen doe je op compounds. Neem bijv. dit voorbeeld: http://www.ergogenics.org/gezondheid75.html#1 ; de spieren zelf worden al meer belast dan met isolatie, dan reken je nog niet eens het aansturingsaspect mee.
- Waarom 2x per week deadlift als je ook al 3x per week squat?
- Over het algemeen zou ik het aantal oefeningen halveren en je meer richten op de oefeningen waar je echt op wilt knallen, hoe minder oefeningen hoe beter de aansturing op die oefeningen hoe meer gains. Niet elke full body dag hoeft 'compleet' te zijn, als je over langere termijn maar een complete fysiek opbouwt. Dus roteren van oefeningen per cyclus (om de 4/8 weken) en niet alles in elk schema proberen te proppen.

Yeee a1s! Thx alvast voor uw feedback ;)

- Met je eerste puntje ben ik het eens, dat deed ik vroeger ook nooit maar heb het eens geprobeerd bij 1 dag per week (hier is dat de zaterdag) en moest niet echt inboeten op mn compounds aangezien ik bij die isolatieoefeningen niet tot failure ga...
- Waarom zou ik niet 2x p.w. deadliften als ik iedere keer squat? Daar kan ik je niet echt bij volgen...
- Oefeningen halveren... eerder BOR's en Chins verspreiden over twee dagen en Benchpress en Dips ook bedoel je dan?

2x per week deadliften vind ik gewoon veel, zeker als je al 3x in de week squat, ligt natuurlijk ook aan hoeveel je pakt bij squatten tov je max. Het is volgens mij echt niet nodig om 2x per week te deadliften als je al zoveel squat..
Je doet 10 verschillende compound oefeningen in de week, het is lastiger om op alle 10 goed te worden dan op bijv. 5 oefeningen. Bij 5 oefeningen zal je aansturing beter zijn doordat je ze vaker kan doen.

• Topic Starter Topic Starter
2x per week deadliften vind ik gewoon veel, zeker als je al 3x in de week squat, ligt natuurlijk ook aan hoeveel je pakt bij squatten tov je max. Het is volgens mij echt niet nodig om 2x per week te deadliften als je al zoveel squat..
Je doet 10 verschillende compound oefeningen in de week, het is lastiger om op alle 10 goed te worden dan op bijv. 5 oefeningen. Bij 5 oefeningen zal je aansturing beter zijn doordat je ze vaker kan doen.

Aha ik zie wat je bedoelt... Maar in m'n vorige schema deed ik al squatten, benchpress (wel flat), chins, seated dumbbell presses... zodat enkel dips en BOR's "nieuwe" oefeningen zijn.

Mijn redenering voor de keuze van mn compounds die schuingedrukt zijn in de eerste post:

Squat: benen + testosteron en GH aanmaak
Deadlift: hamstrings en onderrug
Incline bench: bovenkant borst + voorkant schouder
Dips: onderkant borst
BOR's: dikte rug + achterkant schouder
Chins: wijdte rug (want ik doe wide-grip chins behind the back)
Seated dumbbell presses: schouders

Ik probeer trouwens niet mn gelijk te halen, maar jouw redenering te snappen zodat ik kan beslissen om mn schema al dan niet te veranderen ;)

Terug
Naar boven