Ik deed laatst een windowsupdate en sindsdien roept mn virusscanner dat ie een of andere abuse attack ofzoiest blocked, is niet erg zolang ie het blocked, maar toch eens gegoogled en blijkt dat het meer mensen is overkomen dat ze na een update ineens een of andere abuse attack hun pc aanvalt.
hoe werkt dat? klinkt wel interresant namelijk.
Als je U3smart kent, dit is hetzelfde met als uitzondering: het is gratis, voor u3smart programma's moet je extra betalen.
portableapps.com : bedoeling allemaal portable tools op je usb stick plaatsen.
IK zou gewoon de minste versie downloaden (enkel het menu en de backup) en dan één voor één de programma'tjes installeren die je erbij wilt.
Er bestaan ook nog veel andere websites die portable programma's aanbieden, zo heb ik ooit eens een Guild Wars portable gevonden... hierdoor zou ik bvb GW kunnen spelen op kantoor zonder dat ik iets van installatiecd nodig heb...
Voordelen: moet niets geïnstalleerd worden op je C: schijf, niets van instellingen in je register, laat geen geschiedenis achter op de pc waar je het gebruikt, je kunt het van je pc thuis (bvb linux) meenemen naar je pc op het werk (windows xp) en je vind al je favorieten terug in firefox etc... mobiel kantoortje dus... heb er een 8gb usb stick voor (69 euro kostte ie).
www.porty.com ofzoiets is ook nog zo'n website, daar heb ik gnumeric van. Gnumeric en Abiword zijn voor mij meer dan voldoende dus heb gans die openoffice niet nodig.
Ik gebruik:
Abiword
Gnumeric
Firefox (met sage en ftp extension)
Thunderbird (met sunbird extension)
VLC media player
XNview
7Zip
Alles wat je gewoon kunt installeren zonder dat het programma registerwaardes moet wegschrijven of plaats op de C: nodig heeft (stand-alone programma dus eigenlijk), kun je dus installeren op deze usb. Zo heb ik bijvoorbeeld ook mijn unibet pokersoftware op deze usb staan.