Fitness Seller

N-VA

"Nihad is maatschappelijk werkster, geboren en getogen in Boom, perfect geïntegreerd en op geen enkele manier obsessief met haar geloof bezig.

niet helemaal dus. hoeveel stokslagen zou ze in haar land voor dergelijk provocerend gedrag krijgen ? :P

binnenshuis horen mutsen en sjaaltjes uit, dat weet zelfs het kleinste kind

media_xll_5757847.jpg

De Boomse gemeenteraad heft het hoofddoekenverbod op. De beslissing van de Boomse meerderheid om - via een deontologische code - het verbod op zichtbare godsdienstige kentekens voor gemeentepersoneel door te trekken naar de gemeenteraadsleden, lokte een storm van protest uit.

"Met de invoering van een nieuwe deontologische code voor de gemeenteraad heeft het gemeentebestuur van Boom vorige week donderdag in de gemeenteraadszitting de neutraliteit die al gold voor haar ambtenaren willen doortrekken naar de raadsleden. Dit bleek een brug te ver", luidt het in een persbericht.

"In de volgende gemeenteraadszitting van donderdag 16 mei zal daarom een aangepaste deontologische code worden voorgelegd aan de raad. Deze beslissing komt er op eigen initiatief en wordt gedragen door de drie meerderheidspartijen N-VA, Open VLD en CD&V." Oppositiepartijen Boom één en Groen hadden eerder al een klacht ingediend tegen het verbod.

Volgens CD&V-voorzitter Wouter Beke had de lokale CD&V-afdeling van Boom ondertussen begrepen dat de beslissing moest worden herzien. "Het verbod is juridisch niet houdbaar en politiek niet verstandig", vertelde Beke in het VRT-radioprogramma 'De Ochtend'.

jammer dat er weer toegegeven wordt aan de abnormalen

• Topic Starter Topic Starter
Gentse burgemeester Termont krijgt prijs voor kritiek op N-VA

De Gentse burgemeester Daniël Termont (sp.a) en MR-voorzitter Charles Michel zijn de laureaten van de zogenaamde 'prijs voor politieke moed', schrijft de krant Het Laatste Nieuws.

De prijs wordt elk jaar uitgereikt door 'B Plus' aan een Vlaamse en een Waalse figuur die zich verzetten tegen separatisme. B Plus, een anti-separatistische drukkingsgroep, lauwert Termont omdat hij geen blad voor de mond neemt over de N-VA. "Hij is één van de boegbeelden van het verzet tegen het opkomend, eng nationalisme in Vlaanderen", klinkt het.

Bij Charles Michel is de jury dan weer gecharmeerd door het gemak waarmee hij Nederlands spreekt en door zijn vele contacten aan beide zijden van de taalgrens.

Bron

Laatst bewerkt:
Haha "eng nationalisme in Vlaanderen" wat met het "eng nationalisme in/voor België"? Of voor de EU? Nochtans is dat nationalisme veel machtiger en gevaarlijker.

Kan iemand deze figuren de prijs voor politieke hypocrisie geven?

De Wever wil met N-VA in federale regering stappen

347jqyp.jpg

Bart De Wever wil met zijn partij N-VA na de verkiezingen van 2014 in de federale regering stappen. Het is de eerste keer dat hij dat zo direct zegt, meldt VTM Nieuws vandaag. Uit een peiling van verschillende media bleek eerder dat twee op de drie Vlamingen vindt dat N-VA in de federale regering moet als ze de grootste wordt.

"Ik ben een van de 65 procent Vlamingen die vindt dat de N-VA in de regering moet en wij gaan er inderdaad alles aan doen in 2014 om op alle niveaus de macht te nemen. Wij willen absoluut in de regering gaan, federaal en Vlaams", aldus De Wever aan VTM Nieuws. "Natuurlijk het woord is aan die andere partijen of ze met de N-VA een regering willen maken, eerst Vlaams en dan samen federaal", klinkt het tot slot.

Voor Vlaming is het duidelijk: N-VA moet in federale regering

2yuhk69.jpg

Als de N-VA bij de verkiezingen van 2014 de grootste Vlaamse partij wordt, moet ze in de federale regering stappen. Dat vindt 65 procent van de Vlamingen. De volgende Vlaamse regering bestaat bij voorkeur uit N-VA en CD&V, eventueel aangevuld met Open Vld.

Verkiezingen winnen en toch aan de zijlijn blijven staan. Zo'n scenario is voor een meerderheid van de Vlamingen geen goede zaak. Dat blijkt alvast uit de driemaandelijkse peiling door onderzoeksbureau Ipsos in opdracht van De Morgen, VTM, Le Soir en RTL bij 2.384 Belgen. Op de vraag of de N-VA deel moet uitmaken van de federale regering als ze als grootste Vlaamse partij uit de verkiezingen komt, antwoordt 65 procent van de Vlamingen ja. In Wallonië is dat slechts 20 procent, in Brussel 28.

Dat de regering-Di Rupo populairder is bij de Franstaligen dan bij de Vlamingen, blijkt ook duidelijk uit deze bevraging. Aan deze kant van de taalgrens wil 47 procent dat de huidige regeringspartijen (CD&V, sp.a, Open Vld, PS, MR, cdH) doorregeren als het verkiezingsresultaat het toelaat. In Wallonië en Brussel is dat respectievelijk 63 en 68 procent.

De volgende Vlaamse regering heeft bij voorkeur een centrum-rechtse signatuur. Bijna de helft van Vlaanderen opteert voor een ploeg met N-VA en CD&V, al dan niet aangevuld met Open Vld. Bijna de helft van de N-VA-kiezers heeft een voorkeur voor een coalitie met CD&V. Voor 39 procent mag, net als in Antwerpen, ook Open Vld meebesturen.

Dat laatste scenario verleidt ook de helft van de liberale kiezers. Alleen wil de andere helft van de Open Vld'ers niet besturen met de N-VA. Zij verkiezen een klassieke tripartite met CD&V, sp.a en Open Vld. Dat is dan weer geen favoriet bij het christendemocratische electoraat. Een centrumrechtse coalitie met N-VA draagt evenmin de voorkeur weg van de CD&V-kiezers. Daar staat een centrumlinkse ploeg met sp.a en Groen op nummer één. Zo'n regering is ook topfavoriet bij de sp.a'ers. Op een heruitgave van de regering-Peeters II (N-VA, CD&V, sp.a) zit echt wel niemand te wachten.

Van de vijf voorgelegde scenario's is dat de minst populaire. Alleen bij sp.a-kiezers is er nog enig enthousiasme voor.

Bron

Extra: Helft Vlamingen wil louter protocollaire rol voor koning

Laatst bewerkt:
Ik snap niet goed wat daar de grote nieuwswaarde van is. Het is toch logisch dat je als partij mee wil regeren? Het gebeurt nu niet bepaald vaak dat partijen bewust kiezen voor de oppositie.

Dat hebben ze de laatste keer toch min of meer gedaan? Of lijd ik nu aan geheugenverlies?

Ik snap niet goed wat daar de grote nieuwswaarde van is. Het is toch logisch dat je als partij mee wil regeren? Het gebeurt nu niet bepaald vaak dat partijen bewust kiezen voor de oppositie.

Puur omdat het een Vlaamsgezinde partij is. Tot nu waren het altijd Belgicisten die de macht hadden. Het is dus wel een belangrijke evolutie als dat zou veranderen. Weer een stapje dichter bij meer Vlaamse onafhankelijkheid.

347jqyp.jpg

Arme drommel. Heb echt medelijden met die man, serieus, als ik hem zo zie. Misschien moet iemand er eens naartoe gaan en hem een goede schudding geven want zo kan het toch niet langer..

Elio-Di-Rupo-.jpg

Arme drommel. Heb echt medelijden met die man, serieus, als ik hem zo zie. Misschien moet iemand er eens naartoe gaan en hem een goede schudding geven want zo kan het toch niet langer..

http://images19.levif.be/images/res..._SHRINK_CENTER_FFFFFF/image/Elio-Di-Rupo-.jpg

:roflol::no:

Elio is niet diep ongelukkig vanwege z'n ego die als een last van 1000 kg op z'n schouders drukt. Nuja, een De Wever moet er ook zijn.

Want moet niet dat bestaan, waar boven uit gedanst, weggedanst kan worden? Moeten er
niet om der wille van het lichte, lichtste – mollen bestaan en zware dwergen?

Dat speldje doet 't 'm

Hoe hij is, zo ellendig, totaal niet waardig.. Voel soms plaatsvervangende schaamte als ik foto's van hem zie. En het feit dat zoveel Vlamingen op die boerenkinkel stemmen, pff, meeste Vlamingen hebben dus ook geen verstand van waardigheid, zitten even ellendig in het leven als hem, triest, diep triest. Mensen die stemmen op De Wever zijn vast dat soort types die vanachter aan m'n Starlet kleven.

Hoe hij is, zo ellendig, totaal niet waardig.. Voel soms plaatsvervangende schaamte als ik foto's van hem zie. En het feit dat zoveel Vlamingen op die boerenkinkel stemmen, pff, meeste Vlamingen hebben dus ook geen verstand van waardigheid, zitten even ellendig in het leven als hem, triest, diep triest. Mensen die stemmen op De Wever zijn vast dat soort types die vanachter aan m'n Starlet kleven.

Dat je het niet eens bent met zijn visie, daar kan ik nog wel begrip voor opbrengen. Maar wat is er in hemelsnaam mis met die foto?

Dat je het niet eens bent met zijn visie, daar kan ik nog wel begrip voor opbrengen. Maar wat is er in hemelsnaam mis met die foto?

[Afbeelding niet meer beschikbaar]
03692480.jpg.h380.jpg

a55fed4c6a3809eb9ded616b4e8ad675.jpg

Vind hem gewoon een slappe hap. Je zou hem 5 cent geven. Het is net zoals een priester, hij wekt medelijden op en hij is al dood terwijl hij nog moet sterven. Net zoals die andere ezel, Jan Jambon.

Hij doet me ook denken aan hoe ik vroeger soms was, maar dan nog veel erger, dat is ook 1 van de redenen waarom ik zo walg van hem. Iedereen heeft gewoon ergens een De Wever in zich, die zwakte. Hij loopt constant weg van zichzelf, hij durft zichzelf niet onder ogen zien, het ontbreekt hem imo aan eigenliefde. Nuja, hij doet maar. Dat er überhaupt zo'n mensen aan politiek kunnen doen en een partij als N-VA enige aanhangers heeft zegt imo genoeg over de huidige toestand van de mensheid.

. Hij loopt constant weg van zichzelf, hij durft zichzelf niet onder ogen zien,

Hoezo? Geef eens een voorbeeld?

Dat er überhaupt zo'n mensen aan politiek kunnen doen en een partij als N-VA enige aanhangers heeft zegt imo genoeg over de huidige toestand van de mensheid.

Hoe staat de mensheid er dan voor?

Wat ik voor me ziet bij De Wever is een respectabele politicus en historicus. Oh ja. En het is een harde werker en heeft een goed inkomen dus draagt ook een hoop belasting af. Hij draagt zijn steentje wel bij.

Hoezo? Geef eens een voorbeeld?

Hoe staat de mensheid er dan voor?

Wat ik voor me ziet bij De Wever is een respectabele politicus en historicus. Oh ja. En het is een harde werker en heeft een goed inkomen dus draagt ook een hoop belasting af. Hij draagt zijn steentje wel bij.

Hij durft niet onder ogen zien wat voor stumper hij is.:P Vind hem niet totaal integer, hij maakt zichzelf wat wijs imo. Ik vertrouw die man voor geen haar, Elio wel, zou m'n leven in die man z'n handen leggen. De Wever wil de boel veranderen, 'de kracht van verandering', dus de situatie is niet goed zoals het nu is. Nu, dat is gewoon een verlengde van je eigen toestand, als je je omgeving wil veranderen wil je ook jezelf veranderen, vind je ook dat je zelf op dit moment niet goed bent, heb je geen vrede met jezelf. Elio is helemaal anders. Hij heeft vrede met zichzelf en hoe alles is, hij vertrekt vanuit het punt dat alles al goed is en kijkt dan wat hij nog kan verbeteren, probeert iedereen het hier wat naar zijn zin te maken, De Wever imo niet. Je merkt ook dat veel politici De Wever niet graag hebben, dat geeft imo aan dat hij ook zichzelf niet graag geeft. Aan z'n reacties merk je dat hij hard is voor zichzelf, aan het leven lijd. 'Ik zal nooit ASO afschaffen' enz enz, je merkt hoe hij met zichzelf omgaat. Hij verraadt constant hoe hij zelf is. En een goed historicus en politicus, het is een idealist en nationalist.. Hij is helemaal geperverteerd. Als je wat Nietzsche leest besef je gewoon dat het zo is, en dat idealisme, nationalisme alleen maar schade kan aanrichten en onnatuurlijk enz, uit het ego afkomstig is.

En de mensheid is ziek door het ego, en De Wever is daar het beste, extreme voorbeeld van. Iedereen wil z'n eigen leven zo compleet mogelijk maken, is alleen met z'n eigen leven bezig, moet een keer fout gaan, en met De Wever aan de macht zal het alleen maar verder de foute richting blijven uitgaan. Maar mensen gaan imo niet tot inzicht komen, jammer genoeg, ze gaan het nooit beseffen. Niemand luistert nog. Mensen zien niet in wat voor iemand De Wever is. Ze vertrouwen De Wever en Elio niet, het is echt te absurd voor woorden.

Laatst bewerkt:
Terug
Naar boven