MuscleMeat

N-VA

• Topic Starter Topic Starter
Wat kostte Di Rupo's cadeautje voor koning Albert nu echt?

Mysterie vanmorgen in de kranten. Het afscheidscadeautje dat koning Albert II gisteren van premier Di Rupo (PS) en de regering kreeg, een telelens van Nikon, kostte volgens de krant Het Laatste Nieuws 1.039 euro, volgens Het Nieuwsblad bedroeg de prijs liefst 2.700 euro.

De koning kreeg de lens op de afscheidslunch gisteren met koningin Paola, kroonprins Filip en prinses Mathilde en de voltallige federale regering.

Een rondje surfen leert dat het toestel, een Nikon AF-S Nikkor 80-400mm f/4.5-5.6 ED VR, online tussen de 2.459 en 2.575 euro kost. "De lens is aangekocht door de kanselarij van de eerste minister met het budget voor geschenken wanneer de eerste minister internationale bezoeken doet of buitenlandse prominenten ontvangt", zegt de woordvoerder van Di Rupo.

Nikon prijst het toestel aan als "een zeer krachtig telezoomobjectief voor gebruik met FX-spiegelreflexcamera's. Het objectief is dankzij het bereik van 80 tot 400 mm zeer geschikt voor het fotograferen van zeer uiteenlopende onderwerpen zoals wilde dieren, landschappen en sport." Of, om het met de woorden van koning Albert te zeggen, "om de regering in het oog te houden vanuit mijn buitenverblijf in Frankrijk".

Wat een koekwous.

Even een stukje uit 'Een Nieuwe Aarde' van Tolle plaatsen en als je na dit gelezen te hebben nog op die egobom van een De Wever stemt ben je imo geen fatsoenlijk mens:P:

Het ego mag dan slim zijn, intelligent is het niet. Slimheid streeft zijn eigen kleine doelen na. Intelligentie ziet het grotere geheel waarin alles met elkaar verbonden is. Slimheid wordt ingegeven door eigenbelang en is uiterst kortzichtig. De meeste politici en zakenlieden zijn slim. Erg weinigen van hen zijn intelligent. Wat door slimheid bereikt wordt bestaat niet lang en is op termijn contraproductief. Slimheid verdeelt, intelligentie verenigt.

De N-VA aan de macht zal imo op termijn contraproductief zijn, dus juist nadelig voor Vlaanderen. Het kan in feite gewoon niet anders, het leven te serieus nemen wordt zoiezo afgestraft.

Het ego mag dan slim zijn, intelligent is het niet. Slimheid streeft zijn eigen kleine doelen na. Intelligentie ziet het grotere geheel waarin alles met elkaar verbonden is. Slimheid wordt ingegeven door eigenbelang en is uiterst kortzichtig. De meeste politici en zakenlieden zijn slim. Erg weinigen van hen zijn intelligent. Wat door slimheid bereikt wordt bestaat niet lang en is op termijn contraproductief. Slimheid verdeelt, intelligentie verenigt.

Kortzichtig eigenbelang... De omschrijving van een groot deel van de mensen die een uitkering krijgen.

Laatst bewerkt:
Even een stukje uit 'Een Nieuwe Aarde' van Tolle plaatsen en als je na dit gelezen te hebben nog op die egobom van een De Wever stemt ben je imo geen fatsoenlijk mens:P:
Complete onzin dat stukje, heeft niets met de realiteit te maken. Die man zit denk ik in een soort van ivoren toren.

De N-VA aan de macht zal imo op termijn contraproductief zijn, dus juist nadelig voor Vlaanderen. Het kan in feite gewoon niet anders, het leven te serieus nemen wordt zoiezo afgestraft.
Macht? Als politieke partij in Vlaanderen is je macht om te beginnen vrij beperkt, en zeker zolang Vlaanderen niet onafhankelijk is. Maar kom eens met duidelijke argumenten in plaats van dat zweverig gedoe altijd, je zit altijd maar aan te vallen maar je zegt eigenlijk niets. Dat is in die laatste zin ook weer zo. Het leven te serieus nemen, waar gaat dit over? Geef duidelijk aan welke programmapunten nadelig zijn zodat mensen iets hebben om op te reageren, dit is gewoon irritant en maakt discussie onmogelijk.

De wereld terugpakken die hem ziek gemaakt heeft. Vind ik toch niet echt kortzichtig. Intelligent zelfs ;)

Dankje Kraft.

Corleoné, je zou beter eens een biografie van bijvoorbeeld Bismarck lezen. En als je dan toch bezig bent voeg er '48 Laws of Power' aan toe. Je lijkt niets te snappen van drijfzand wat wij politiek noemen. Daarbij trap je ook nog vrij gemakkelijk in nieuwsberichten die hem trachten te demoniseren.

http://forum.dutchbodybuilding.com/f99/wever-verbiedt-homokledij-achter-loket-329385/

Kort:

Nietzsche vond Von Bismarck een grote idioot, vergiftigd door ego enz (vrijwel alle Duitsers eig, Duitse geleerden, filosofen..), dus heb ik niet zo veel zin in.:fluit: In Ecce Homo is hij trouwens enorm hard voor alles wat Duits is (in andere boeken wss ook).

Alleen de volkomen waardeloosheid van de Duitse beschaving - haar 'idealisme' - kan mij enigszins verklaren waarom ik juist op dit punt achterlijk was op het heilige af. Deze 'beschaving', die ons van begin af aan de realiteiten uit het oog leert verliezen om volstrekt problematische, zogenaamd 'ideale' doelen na te jagen

Wat ik Wagner nooit vegeven heb? Dat hij tot de Duitsers afdaalde, - dat hij Rijksduitser werd... Zo ver Duitsland reikt, bederft het de cultuur.

En waarom zou ik niet tot het einde gaan? Ik houd ervan schoon schip te maken. Het behoort zelfs tot mijn eerzucht om voor verachter van de Duitsers par excellence door te gaan... Als ik me een type mens voor de geest haal dat tegen al mijn instincten ingaat, dan wordt het altijd een Duitser... Enz....

Hij was ook Anti-Idealist dus is wel begrijpelijk waarom hij zo Anti-Duits was.

En nee, maar weet wel dat De Wever meer kwaad dan goed zal doen. Waarom probeert iedereen De Wever tegen te werken..? Omdat hij volledig afgesneden is van de realiteit, hij neemt het leven te serieus, 'het huidig moment' is zijn vijand want het is niet goed zoals het nu is, dus werkt het leven hem tegen, oorlog is wat hij wil, dus oorlog is wat hij zal krijgen (staat allemaal in Tolle's nieuwe aarde)

En kan zoiezo niet lang naar De Wever kijken, die arrogantie, enggeestigheid enz, irriteer me er mateloos aan, zo'n ettertje.

En heb eens gekeken op wiki ivm met Laws Of Power, lijkt me vrij lastig om dat allemaal te moeten proberen toe te passen. Zal imo nooit lukken om jezelf in zo'n vorm te gieten, zou wss volledig krankziinig worden van zo'n boek (heb vroeger zelf al eens wat regels uitgevonden om me sterker te maken, over te komen enz en volg daardoor nog steeds dagtherapie). De persoon die macht wil is zoiezo je ego en dat is een illusie. Voor mijn part is die Robert Greene echt de grootste idioot ooit, goed om mensen ellendig te maken, het ego alleen nog meer te vergroten en dus voor lijden te zorgen.

“Nature is busy creating absolutely unique individuals, whereas culture has invented a single mold to which all must conform. It is grotesque. ”
― U.G. Krishnamurti

“Society has put before you the ideal of a 'perfect man'. No matter in which culture you were born, you have scriptural doctrines and traditions handed down to you to tell you how to behave. You are told that through due practice you can even eventually come into the state attained by the sages, saints and saviors of mankind. And so you try to control your behavior, to control your thoughts, to be something unnatural.”
― U.G. Krishnamurti

Nietzsche had dan ook een verschrikkelijke staatsleider geweest.

Off-topic posts over filosofie horen niet in dit topic en ad hominems richting BDW zonder verdere inhoud of onderbouwing mogen nu ook ophouden. Of je komt hier ernstig discussiëren met serieuze argumenten, of je gaat maar elders.

Nietzsche had dan ook een verschrikkelijke staatsleider geweest.

Hoe voelde zich te ruimdenkend om zich bezig te houden politiek, politieke systemen te bedenken.

Complete onzin dat stukje, heeft niets met de realiteit te maken. Die man zit denk ik in een soort van ivoren toren.

Macht? Als politieke partij in Vlaanderen is je macht om te beginnen vrij beperkt, en zeker zolang Vlaanderen niet onafhankelijk is. Maar kom eens met duidelijke argumenten in plaats van dat zweverig gedoe altijd, je zit altijd maar aan te vallen maar je zegt eigenlijk niets. Dat is in die laatste zin ook weer zo. Het leven te serieus nemen, waar gaat dit over? Geef duidelijk aan welke programmapunten nadelig zijn zodat mensen iets hebben om op te reageren, dit is gewoon irritant en maakt discussie onmogelijk.

Off-topic posts over filosofie horen niet in dit topic en ad hominems richting BDW zonder verdere inhoud of onderbouwing mogen nu ook ophouden. Of je komt hier ernstig discussiëren met serieuze argumenten, of je gaat maar elders.

Begrijp het. U.G. heeft eig ook niks te zeggen. Maar Bart De Wever neemt het allemaal veel te serieus. + hij verdeelt ipv van verenigt. Hij doet Vlamingen een nog grotere afkeer krijgen van Walen enz. Als ik hem hoor spreken krijg ik het idee dat er iets aan de hand is, de wereld is in vrede en het lijkt wel of het oorlog is bij hem, hij creëert spanning omdat hij zelf niet in vrede is met zichzelf. Hijzelf, zijn gedrag enz is in feite het beste argument tegen zichzelf. Elio heeft me niet het gevoel dat we in oorlog zijn. En ben eig Anti-politiek en argumenteer niet graag (kan het ook niet goed), dus zal wel stoppen met posten hier en mss wat in filosofie posten.:P En het huidig moment heeft geen inhoud, is leeg, en Bart is duidelijk het contact met huidige moment kwijt (in tegenstelling tot Elio), voor Bart De Wever is het huidig moment zijn vijand (hij is nooit waar hij wil zijn..), een aangezien het leven het huidig moment is is hij in feite strijd aan het voeren tegen het leven, in strijd met zijn omgeving.., ben echt benieuwd hoe dat zal aflopen.

En van die regenboog T-shirt, hij ziet gwn een probleem waar er geen is, en voila, er komen reacties, en daar kickt ie volgens mij op, hij is enorm reactief, een reactionair, hij wil gewoon terug naar het verleden en net daardoor zal het hem niet lukken, hij is niet blij met hoe de situatie nu is en dus werkt het leven hem tegen. Die wil, z'n ego zal alleen maar voor conflict zorgen en dat wil hij, hij wil niks liever dan conflict. Imo is iemand als Bart De Wever totaal ongeschikt voor de politiek, andere politici zijn ook ongeschikt maar hij het meest.

http://www.hln.be/hln/nl/957/Binnen...ever-Obedientie-Ironiserend-taalgebruik.dhtml

De Wever: "Obediëntie? Ironiserend taalgebruik", "Alleen, ironiserend taalgebruik vergt goede wil en intelligentie."

Hij doet het gwn express om reacties uit te lokken, vrij infantiel imo. Volgens mij is de politiek meer een serieus spelletje voor hem dan wat anders. Vind hem allerminst een edelmoedig persoon, totaal niet betrouwbaar imo, wss ziet hij gewoon zelf niet in hoe onbetrouwbaar hij is, denk hij van zichzelf wel dat hij edelmoedig, oprecht enz is, hij maakt zichzelf wat wijs en ook de vlamingen.

En voor het ego lijkt het alsof ie in een ivoren toren zit, maar hij zit gewoon in de droge, nuchtere realiteit, is gewoon in vrede met zichzelf en de buitenwereld.

Hoe voelde zich te ruimdenkend om zich bezig te houden politiek, politieke systemen te bedenken.

Begrijp het. U.G. heeft eig ook niks te zeggen. Maar Bart De Wever neemt het allemaal veel te serieus. + hij verdeelt ipv van verenigt. Hij doet Vlamingen een nog grotere afkeer krijgen van Walen enz. Als ik hem hoor spreken krijg ik het idee dat er iets aan de hand is, de wereld is in vrede en het lijkt wel of het oorlog is bij hem, hij creëert spanning omdat hij zelf niet in vrede is met zichzelf. Hijzelf, zijn gedrag enz is in feite het beste argument tegen zichzelf. Elio heeft me niet het gevoel dat we in oorlog zijn. En ben eig Anti-politiek en argumenteer niet graag (kan het ook niet goed), dus zal wel stoppen met posten hier en mss wat in filosofie posten.:P En het huidig moment heeft geen inhoud, is leeg, en Bart is duidelijk het contact met huidige moment kwijt (in tegenstelling tot Elio), voor Bart De Wever is het huidig moment zijn vijand (hij is nooit waar hij wil zijn..), een aangezien het leven het huidig moment is is hij in feite strijd aan het voeren tegen het leven, in strijd met zijn omgeving.., ben echt benieuwd hoe dat zal aflopen.

En van die regenboog T-shirt, hij ziet gwn een probleem waar er geen is, en voila, er komen reacties, en daar kickt ie volgens mij op, hij is enorm reactief, een reactionair, hij wil gewoon terug naar het verleden en net daardoor zal het hem niet lukken, hij is niet blij met hoe de situatie nu is en dus werkt het leven hem tegen. Die wil, z'n ego zal alleen maar voor conflict zorgen en dat wil hij, hij wil niks liever dan conflict. Imo is iemand als Bart De Wever totaal ongeschikt voor de politiek, andere politici zijn ook ongeschikt maar hij het meest.

http://www.hln.be/hln/nl/957/Binnen...ever-Obedientie-Ironiserend-taalgebruik.dhtml

De Wever: "Obediëntie? Ironiserend taalgebruik", "Alleen, ironiserend taalgebruik vergt goede wil en intelligentie."

Hij doet het gwn express om reacties uit te lokken, vrij infantiel imo. Volgens mij is de politiek meer een serieus spelletje voor hem dan wat anders. Vind hem allerminst een edelmoedig persoon, totaal niet betrouwbaar imo, wss ziet hij gewoon zelf niet in hoe onbetrouwbaar hij is, denk hij van zichzelf wel dat hij edelmoedig, oprecht enz is, hij maakt zichzelf wat wijs en ook de vlamingen.

En voor het ego lijkt het alsof ie in een ivoren toren zit, maar hij zit gewoon in de droge, nuchtere realiteit, is gewoon in vrede met zichzelf en de buitenwereld.

Zo grappig Corleoné, je hebt je eigen emoties en angsten niet onder controle en je beweert te denken wie Bart De Wever is.

Stop met te zweven Corleoné, wat je hier allemaal vermeld is puur je mening.

Niets wat je zegt is gebaseerd op feiten, je vermeld zelf geen enkele anekdote of feitelijke gebeurtenis om iets te staven.

DBB weet ondertussen nu al dat je anti Dewever bent en pro Rupo.

Meng je gewoon niet in politiek getinte topics als je met geen enkel argument afkomt, het siert je niet om je mening als feit te doen overkomen.

Leer neder zijn en weet wanneer je in een bepaalde discussie niet thuishoort;)

Friedenand post nog een filmpje dat net het tegenovergestelde laat zien van wat je hem verwijt maar het gaat blijkbaar gewoon aan je voorbij. Tja. De Wever is zeker niet perfect maar hij wordt constant aangevallen door personen die eerlijk gezegd niet op zijn niveau staan en hem alleen maar zwart willen maken met beweringen die niet correct zijn (doe jij ook), en daar ergert hij zich zeker aan. Niet meer dan normaal.

Zo grappig Corleoné, je hebt je eigen emoties en angsten niet onder controle en je beweert te denken wie Bart De Wever is.

Stop met te zweven Corleoné, wat je hier allemaal vermeld is puur je mening.

Niets wat je zegt is gebaseerd op feiten, je vermeld zelf geen enkele anekdote of feitelijke gebeurtenis om iets te staven.

DBB weet ondertussen nu al dat je anti Dewever bent en pro Rupo.

Meng je gewoon niet in politiek getinte topics als je met geen enkel argument afkomt, het siert je niet om je mening als feit te doen overkomen.

Leer neder zijn en weet wanneer je in een bepaalde discussie niet thuishoort;)

Maar ik heb wel inzicht in mezelf en dus ook in Bart De Wever. & Idd, het is gewoon mijn mening en is goed, heb eig toch alles gezegd wat ik te zeggen heb, als het nu nog niet doordringt.. Heb ook niks meer met argumenten te maken.

Edit: ok ja, heb eig geen inzicht in mezelf:roflol:

Friedenand post nog een filmpje dat net het tegenovergestelde laat zien van wat je hem verwijt maar het gaat blijkbaar gewoon aan je voorbij. Tja. De Wever is zeker niet perfect maar hij wordt constant aangevallen door personen die eerlijk gezegd niet op zijn niveau staan en hem alleen maar zwart willen maken met beweringen die niet correct zijn (doe jij ook), en daar ergert hij zich zeker aan. Niet meer dan normaal.

Ja het slachtoffer spelen kan hij goed, medelijden uitlokken (doet hij niet express). Hij doet het gewoon zichzelf aan maar hij ziet het niet in, dat is het triestige, hij denkt dat hij goed doet, vol goede bedoelingen zit maar wat hij ook doet, het werkt niet, het werkt tegen hem omdat hij zelf zijn eigen grootste vijand is. In feite heeft ie het wel hard te verduren, z'n ego hangt echt als een enorme last om hem en vind het wel knap dat hij dat blijft zo volhouden, hij is gewoon slachtoffer van z'n ego, z'n verstand, maar zal het hierbij laten. En die Etienne Vermeersch, is dat de grote Belgische filosoof, pff, je zou voor minder de hoop voor de mensheid verliezen, nuja, hij is wel een stuk wijzer, is precies meer verankerd in het huidig moment dan De Wever, een wijze aap tegenover een aapwijfje. & Daarom heb ik ook een hekel aan politieke debatten, al die drukte om niets, neurotische hansworsten.

Laatst bewerkt:
Ja het slachtoffer spelen kan hij goed, medelijden uitlokken (doet hij niet express). Hij doet het gewoon zichzelf aan maar hij ziet het niet in, dat is het triestige, hij denkt dat hij goed doet, vol goede bedoelingen zit maar wat hij ook doet, het werkt niet, het werkt tegen hem omdat hij zelf zijn eigen grootste vijand is. In feite heeft ie het wel hard te verduren, z'n ego hangt echt als een enorme last om hem en vind het wel knap dat hij dat blijft zo volhouden, hij is gewoon slachtoffer van z'n ego, z'n verstand, maar zal het hierbij laten. En die Etienne Vermeersch, is dat de grote Belgische filosoof, pff, je zou voor minder de hoop voor de mensheid verliezen, nuja, hij is wel een stuk wijzer, is precies meer verankerd in het huidig moment dan De Wever, een wijze aap tegenover een aapwijfje. & Daarom heb ik ook een hekel aan politieke debatten, al die drukte om niets, neurotische hansworsten.

Ongelooflijk. Het enige dat jij doet is argumenten van andere mensen negeren, en enkel maar wat op de man spelen. Je hebt het constant over "zijn grote ego", maar je haalt amper concrete voorbeelden aan.

Vanaf dat een persoon je niet aanstaat (waarvoor je zelfs geen reden nodig hebt, puur "een gevoel" is voor jou al genoeg) kan die niets goed meer doen of zeggen. Hoe zwart/wit kan iemand denken?

Maar ik heb wel inzicht in mezelf en dus ook in Bart De Wever. & Idd, het is gewoon mijn mening en is goed, heb eig toch alles gezegd wat ik te zeggen heb, als het nu nog niet doordringt.. Heb ook niks meer met argumenten te maken.

Edit: ok ja, heb eig geen inzicht in mezelf:roflol:

Corleoné, dit bevestigt alleen nog meer dat je echt ziek bent in je hoofd.

Je hebt grootheidswaanzin tot een nieuwe hoogtepunt getrokken, uw ego is wsl nog groter dan uw versie van "Bart De Wever".

Uw zinsbouw en argumentatie doet mijn denken aan kindjes van de peuterklas die welles en nietes naar mekaar roepen.

Je gooit lukraak beledigingen naar die man en beschuldigen zonder actuele punten of anekdotes uit het verleden aan te halen.

Met andere woorden: je lult maar wat uit je bek.

Sry voor offtopic te gaan, maar Corleoné wilt het maar niet begrijpen dat dit topic een trede te hoog is voor hem.

Bij deze zal ik niet meer offtopic gaan

Ongelooflijk. Het enige dat jij doet is argumenten van andere mensen negeren, en enkel maar wat op de man spelen. Je hebt het constant over "zijn grote ego", maar je haalt amper concrete voorbeelden aan.

Vanaf dat een persoon je niet aanstaat (waarvoor je zelfs geen reden nodig hebt, puur "een gevoel" is voor jou al genoeg) kan die niets goed meer doen of zeggen. Hoe zwart/wit kan iemand denken?

:roflol::roflol: Nja, argumenten van andere mensen interesseren mij niet. In mijn wereld is er geen behoefte aan discussie, iedereen zegt zijn mening en voila, klaar is keer. En idd, gevoel > ratio. De mensheid steunt te veel op ratio en te weinig op zijn gevoel imo. Je verstand volgen ipv van je gevoel vind ik vrij onverstandig. En alsof het niet duidelijk is dat hij een gigantisch ego heeft. En ja, blijkbaar ben ik gewoon een zwart/witdenker.:P

NickDE zei:
Corleoné, dit bevestigt alleen nog meer dat je echt ziek bent in je hoofd.

Je hebt grootheidswaanzin tot een nieuwe hoogtepunt getrokken, uw ego is wsl nog groter dan uw versie van "Bart De Wever".

Uw zinsbouw en argumentatie doet mijn denken aan kindjes van de peuterklas die welles en nietes naar mekaar roepen.

Je gooit lukraak beledigingen naar die man en beschuldigen zonder actuele punten of anekdotes uit het verleden aan te halen.

Met andere woorden: je lult maar wat uit je bek.

Sry voor offtopic te gaan, maar Corleoné wilt het maar niet begrijpen dat dit topic een trede te hoog is voor hem.

Bij deze zal ik niet meer offtopic gaan

En stem maar gewoon op Bart De Wever, wie zijn billen brandt, moet op de blaren zitten. Mensen zullen het nooit leren. Hij wil Vlaanderen naar zijn hand zetten, zijn mening opdringen.., macht over andere mensen is zwakte vermomd als kracht. Ik zou Bart De Wever persoonlijk nooit volgen, net omdat hij wil dat mensen hem volgen. Een echte Alpha doet zoiets niet, ziet wat voor knuppel hij is, hoe hij lijdt aan het leven (hij is tenslotte christelijk & idealist), hoe enggeestig, blind hij is, in plaats van naar de uitgang van het doolhof te gaan, gaat hij er alleen maar dieper in. Volgens mij zal de boel volledig vastlopen met hem aan de "macht" (denk aan onderhandelingen met Elio), of hij zal enorm moeten veranderen maar zal denk ik niet gebeuren, hij kan zichzelf, zijn ego niet opgeven want dat zou het einde betekenen van hem, van hoe hij nu is, alles waar hij voor staat.

Laatst bewerkt:
Topicban dan maar, als argumenten van anderen je toch niet interesseren en je alleen maar post om mensen 'op gevoel' af te kraken.

Terug
Naar boven