Hoe voelde zich te ruimdenkend om zich bezig te houden politiek, politieke systemen te bedenken.
Begrijp het. U.G. heeft eig ook niks te zeggen. Maar Bart De Wever neemt het allemaal veel te serieus. + hij verdeelt ipv van verenigt. Hij doet Vlamingen een nog grotere afkeer krijgen van Walen enz. Als ik hem hoor spreken krijg ik het idee dat er iets aan de hand is, de wereld is in vrede en het lijkt wel of het oorlog is bij hem, hij creëert spanning omdat hij zelf niet in vrede is met zichzelf. Hijzelf, zijn gedrag enz is in feite het beste argument tegen zichzelf. Elio heeft me niet het gevoel dat we in oorlog zijn. En ben eig Anti-politiek en argumenteer niet graag (kan het ook niet goed), dus zal wel stoppen met posten hier en mss wat in filosofie posten.

En het huidig moment heeft geen inhoud, is leeg, en Bart is duidelijk het contact met huidige moment kwijt (in tegenstelling tot Elio), voor Bart De Wever is het huidig moment zijn vijand (hij is nooit waar hij wil zijn..), een aangezien het leven het huidig moment is is hij in feite strijd aan het voeren tegen het leven, in strijd met zijn omgeving.., ben echt benieuwd hoe dat zal aflopen.
En van die regenboog T-shirt, hij ziet gwn een probleem waar er geen is, en voila, er komen reacties, en daar kickt ie volgens mij op, hij is enorm reactief, een reactionair, hij wil gewoon terug naar het verleden en net daardoor zal het hem niet lukken, hij is niet blij met hoe de situatie nu is en dus werkt het leven hem tegen. Die wil, z'n ego zal alleen maar voor conflict zorgen en dat wil hij, hij wil niks liever dan conflict. Imo is iemand als Bart De Wever totaal ongeschikt voor de politiek, andere politici zijn ook ongeschikt maar hij het meest.
http://www.hln.be/hln/nl/957/Binnen...ever-Obedientie-Ironiserend-taalgebruik.dhtml
De Wever: "Obediëntie? Ironiserend taalgebruik", "Alleen, ironiserend taalgebruik vergt goede wil en intelligentie."
Hij doet het gwn express om reacties uit te lokken, vrij infantiel imo. Volgens mij is de politiek meer een serieus spelletje voor hem dan wat anders. Vind hem allerminst een edelmoedig persoon, totaal niet betrouwbaar imo, wss ziet hij gewoon zelf niet in hoe onbetrouwbaar hij is, denk hij van zichzelf wel dat hij edelmoedig, oprecht enz is, hij maakt zichzelf wat wijs en ook de vlamingen.
En voor het ego lijkt het alsof ie in een ivoren toren zit, maar hij zit gewoon in de droge, nuchtere realiteit, is gewoon in vrede met zichzelf en de buitenwereld.