MuscleMeat

N-VA

Mja, ik vind van niet. Heb grote bewondering voor hetgeen Albert gezegd heeft..

Daar is niks "vinden" aan. Hij doet gewoon iets wat hij in zijn functie niet mag. Moest hij een pro N-VA uitspraak doen (puur hypothetisch natuurlijk), dan zou ik daar ook commentaar op hebben.

Daar is niks "vinden" aan. Hij doet gewoon iets wat hij in zijn functie niet mag. Moest hij een pro N-VA uitspraak doen (puur hypothetisch natuurlijk), dan zou ik daar ook commentaar op hebben.

Ach ja, je zou voor minder rebelleren als je zo'n functie hebt.. Je mag koning zijn maar je hoort je neutraal te houden, en ondertussen een partij aan de macht laten komen die je wil afschaffen, give me a break:rolleyes: Gaat gewoon nergens meer over. Het is duidelijk wie de Alfa's en de Beta's zijn in de politiek, om die kinderachtige benaming maar eens te gebruiken.

• Topic Starter Topic Starter
Verhofstadt noemt reactie De Wever "kinderachtig"

De voormalige Belgische eerste ministers Guy Verhofstadt en Wilfried Martens zijn niet te spreken over de reactie van N-VA-voorzitter Bart De Wever op de kersttoespraak van de koning. In een opiniestuk in De Standaard en Le Soir noemt Verhofstadt de reactie van De Wever een "slag onder de gordel", terwijl Martens het in Het Laatste Nieuws en De Morgen heeft over de "kwade trouw van sommige Vlamingen".

"De rol van het staatshoofd willen inperken omdat die waarschuwt voor het populisme, is op zijn zachtst gezegd 'kinderachtig' ", aldus Verhofstadt in zijn opiniestuk, waarover ook Het Laatste Nieuws vandaag bericht.

"De ware reden waarom De Wever de koning frontaal aanvalt, heeft niets te maken met een gevoel van verongelijktheid of met een of andere vorm van heilige verontwaardiging", vervolgt hij. "Het is gewoon een weloverwogen gok, een berekende zet om zo de Vlaamse onafhankelijkheid een stap dichterbij te brengen."

Volgens de oud-premier is het De Wever en de zijnen enkel te doen om "het einde van België, de boedelscheiding van het land, de onafhankelijke Vlaamse natie creëren". "Of zo'n onafhankelijk Vlaanderen het ook beter zou doen of zijn burgers welvarender zou maken, zal hen worst wezen."

Martens stelt dat hij als premier de verwijzing naar de jaren dertig uit de kersttoespraak van de koning zou hebben gehaald. "Ik ben ervan overtuigd dat Elio Di Rupo te goeder trouw handelde, maar hij heeft de kwade trouw van sommigen in Vlaanderen onderschat", aldus Martens.

Bron

Daar hebben we hem dan onze Euro-totalitair. En Martens is blijkbaar weer ontsnapt uit het rusthuis.

Laatst bewerkt:
off topic

Laatst bewerkt:
He die corleone. Ik stel voor dat jij voorlopig, voor een jaartje of 5 misschien, geen politieke uitspraken meer doet totdat je er zelf uit bent geraakt voor welke idealen jij nu eigenlijk staat. Om zodoende meer geklungel te vermijden. Je lijkt soms wel een wispelturig huppeltrutje dat maar niet kan kiezen welke politieke kleur het beste past bij haar sacoche.

He die corleone. Ik stel voor dat jij voorlopig, voor een jaartje of 5 misschien, geen politieke uitspraken meer doet totdat je er zelf uit bent geraakt voor welke idealen jij nu eigenlijk staat. Om zodoende meer geklungel te vermijden. Je lijkt soms wel een wispelturig huppeltrutje dat maar niet kan kiezen welke politieke kleur het beste past bij haar sacoche.

Wtf:roflol: Je lijkt wel een 2de Angelus:roflol:, maar dan wel liever.:D

& geklungel, omdat ik 2 jaar geleden de vlaamse leeuw gepost heb, of waar doel je juist op?

En jij mag me vanaf nu voort anders gerust meneer Huppeldepup noemen.:p

Laatst bewerkt:
Merkte gewoon veel (semi-)tegenstijdigheden bij jou op. Maar kan nu niet zo uit mijn hoofd enkele noemen.

off topic

Laatst bewerkt:
Terug on topic dan maar.

Kabinetschef Di Rupo: "Verwijzing naar jaren 30 was inderdaad beter

[Afbeelding niet meer beschikbaar]

Yasmine Kherbache, de kabinetschef van Elio Di Rupo, zegt dat premier Di Rupo achteraf gezien beter de verwijzing naar de jaren dertig had laten schrappen uit de kerstboodschap van de koning. Kherbache deed de uitspraken in het programma 'Touché' op Radio 1.

"De kerstboodschap is iets tussen de premier en de koning", zegt Kherbache. "De premier krijgt die tekst voor zich en kan er opmerkingen over maken". Zelf heeft ze niet met de premier over de boodschap gesproken.

Op de vraag of de premier die passage toch niet beter had laten schrappen, antwoordt Kherbache: "Als ik zie hoe de toespraak nu wordt misbruikt, dan was de verwijzing naar de jaren dertig inderdaad beter geschrapt." Kherbache herinnert aan wat oud-premier Wilfried Martens dit weekend zei in La Libre Belgique: "De koning en Di Rupo hebben bepaalde Vlamingen die te kwader trouw zijn, onderschat."

Zelfcensuur

"Het is intriest hoe we nu aan zelfcensuur moeten doen, als we willen verwijzen naar het populisme", vervolgt Kherbache. "Wat opvalt is dat koning Boudewijn in 1993 ongeveer dezelfde uitspraak heeft gedaan en toen struikelde er niemand over".

"Dit zegt dus veel over de politieke spanningen in ons land", concludeert de kabinetschef van premier Di Rupo. "Dat heeft te maken met politiek gebruik van bepaalde statements, en daar moeten we sereen onder blijven. Als we zien hoe het nu gebruikt is, zou je kunnen zeggen: we doen die verwijzing naar de geschiedenis niet".

Bron

Mooie non-sequitur maar dat elke wijze uil ooit een uilskuiken was wilt niet zeggen dat elk uilskuiken ooit een wijze uil wordt. ;-)

Btw wisten jullie dat dat liedje van mariah carey over eminem gaat. Hij heeft haar al en meerdere liedjes van hem haar beledigd. Maar dit hoort eigenlijk in het weetjes topic.

Bron

Daar hebben we hem dan onze Euro-Fascist. En Martens is blijkbaar weer ontsnapt uit het rusthuis.

Veel van die oude krokodillen zijn notoire Belgicisten en monarchisten ook al zouden sommigen onder druk anders beweren. Ze zijn ook stuk voor stuk nationalistisch als het over België of Europa gaat, maar als het over Vlaanderen gaat dan is nationalisme plots het meest kwaadaardige waar een mens achter kan staan.

Nu ben ik zelf ook geen echte nationalist, maar ik geloof wel dat de mens een gevoel van samenhorigheid wilt in de vorm van een 'volk'. Net omdat de mens zo divers is qua cultuur, gewoonten, en karakter. Dus het is een natuurlijke evolutie dat individuen 'groepjes' (naties) vormen. Ik zie alleen de staat niet centraal in naties, maar eerder het volk zelf.

Maar wat hypocrieten als Verhofstadt verkondigen is net het omgekeerde: ze haten diversiteit in Europa als het aankomt op de wil van het volk. Ze willen centrale macht en zijn conservatief over bestaande naties. Ze willen een economie die onder totale controle staat van centraal bestuur, het liefst vanuit het ondemocratische Europa. Ja, Verhofstadt en soortgenoten zijn fascisten. Maar de aanvallen naar de Wever zijn ook voor een groot stuk politiek en afgunst.

Maar we hebben geleerd dat persoonlijke aanvallen naar de Wever een omgekeerd effect hebben, dus mij hoor je niet klagen. Laat die hypocrieten vooral demoniseren, de gemiddelde Vlaming weet wel beter.

Merkte gewoon veel (semi-)tegenstijdigheden bij jou op. Maar kan nu niet zo uit mijn hoofd enkele noemen.

Kvind partijen eig wat passé. Iedere politieker zou in feite een unieke partij op zichzelf moeten zijn, alléja, zou imo beter zijn zo.

Wat is er ondemocratisch aan Europa? Behalve dat sommige lidstaten meer machttoe eigenen maar dit zijn dan ook de landen met de grootste bevolking.
We mogen stemmen voor het Europees parlement.

Veel van die oude krokodillen zijn notoire Belgicisten en monarchisten ook al zouden sommigen onder druk anders beweren. Ze zijn ook stuk voor stuk nationalistisch als het over België of Europa gaat, maar als het over Vlaanderen gaat dan is nationalisme plots het meest kwaadaardige waar een mens achter kan staan.

Nu ben ik zelf ook geen echte nationalist, maar ik geloof wel dat de mens een gevoel van samenhorigheid wilt in de vorm van een 'volk'. Net omdat de mens zo divers is qua cultuur, gewoonten, en karakter. Dus het is een natuurlijke evolutie dat individuen 'groepjes' (naties) vormen. Ik zie alleen de staat niet centraal in naties, maar eerder het volk zelf.

Maar wat hypocrieten als Verhofstadt verkondigen is net het omgekeerde: ze haten diversiteit in Europa als het aankomt op de wil van het volk. Ze willen centrale macht en zijn conservatief over bestaande naties. Ze willen een economie die onder totale controle staat van centraal bestuur, het liefst vanuit het ondemocratische Europa. Ja, Verhofstadt en soortgenoten zijn fascisten. Maar de aanvallen naar de Wever zijn ook voor een groot stuk politiek en afgunst.

Maar we hebben geleerd dat persoonlijke aanvallen naar de Wever een omgekeerd effect hebben, dus mij hoor je niet klagen. Laat die hypocrieten vooral demoniseren, de gemiddelde Vlaming weet wel beter.

Ook België mag je sinds de invoering van het cordon sanitaire ondemocratisch noemen. Het is schrijnend te moeten vaststellen dat bijna op dagelijkse basis elke politieker van de traditionele partijen gratuit een forum wordt aangeboden om een rondje NVA bashen te doen. Hierbij schaamteloos gesteund door elke kwaliteitskrant en magazine, De Tijd buiten beschouwing gelaten. Mij valt in ieder geval het totaal ontbreken van een boodschap bij de traditionele partijen op door het continue bestempelen van de NVA als een extremistische partij zodat PS en co een excuus hebben om een nieuw cordon af te kondigen.

Ik heb ooit eens een netlog pic van Corleoné gezien waarop hij zo blij als een kind het wassenbeeld van Der Führer omhelsde.

Ot: +1

Ook België mag je sinds de invoering van het cordon sanitaire ondemocratisch noemen. Het is schrijnend te moeten vaststellen dat bijna op dagelijkse basis elke politieker van de traditionele partijen gratuit een forum wordt aangeboden om een rondje NVA bashen te doen. Hierbij schaamteloos gesteund door elke kwaliteitskrant en magazine, De Tijd buiten beschouwing gelaten. Mij valt in ieder geval het totaal ontbreken van een boodschap bij de traditionele partijen op door het continue bestempelen van de NVA als een extremistische partij zodat PS en co een excuus hebben om een nieuw cordon af te kondigen.
Echt een CS voor N-VA komt er niet ook al zouden sommigen dat wel willen. Zelfs het CS voor Vlaams Belang zal misschien niet lang meer bestaan. In Denderleeuw is het onmogelijk geworden om het VB nog verder uit te sluiten. Ik denk dat ze nu ook minder reden hebben om dat CS nog in stand te houden omdat het VB weinig kans heeft om nog te groeien en een 'gevaar' te vormen.

In Vlaanderen gaat N-VA populair blijven en misschien nog wel groter worden, de evolutie is niet meer te stoppen. Zeker als zal blijken dat België verder achteruit boert gaat Vlaams-nationalisme steeds meer steun krijgen tot de boel barst.

Toepasselijk...

Rik Torfs: 'Bart De Wever is een kind van het cordon sanitaire'

Het opleggen van het cordon sanitaire is een fout geweest, met erg negatieve gevolgen. Dat heeft CD&V-senator Rik Torfs gezegd op de RTBF-radio. Het cordon sanitaire verklaart mee het succes van Bart De Wever in Vlaanderen, meent Torfs.

"Ik heb het cordon sanitaire lange tijd verdedigd, maar ik moet vaststellen dat er twee erg negatieve gevolgen uit voortvloeien", aldus Torfs. Zo heeft het cordon geleid tot heel wat frustraties van de nationalisten in Vlaanderen. Ze werden uitgesloten en dat verklaart deels het gigantisch succes van Bart De Wever, aldus Torfs. Bovendien heeft het geleid tot een volledig status quo binnen de traditionele Vlaamse partijen.

'Zonder cordon sanitaire stond De Wever nooit waar hij nu staat'

Volgens Torfs kan De Wever dan ook worden beschouwd als een kind van het cordon sanitaire. "Zonder het cordon sanitaire, zou hij nooit hebben gestaan waar hij nu staat, omdat de nationalisten beter vertegenwoordigd zouden zijn en omdat de traditionele partijen als gevolg zich beter hadden moeten organiseren."

Torfs bepleit het geleidelijk afschaffen van het cordon sanitaire. "Het moet stap voor stap worden vergeten, omdat het een groot deel van de Vlamingen stigmatiseert."

Het cordon sanitaire blijft in Vlaanderen problematisch, getuige onder meer het moeilijk politiek overleg in Denderleeuw. Vlaams Belang beschikt er over drie verkozenen en daarmee over een sleutelpositie voor het vormen van een meerderheid.

Bron

---------- Post toegevoegd Wed 2 Jan 2013 om 20:28 ----------

Gezeur van een oud wijf natuurlijk.

'Cordon sanitaire doorbroken in Denderleeuw'

DENDERLEEUW - Op voorstel van Vlaams Belang gaat in Denderleeuw de gemeenteraadszitting waarop geheim gestemd wordt over een schepencollege een week vroeger door. N-VA en CD&V steunden het voorstel woensdagavond op de installatievergadering, waardoor het cordon de facto is doorbroken, klinkt het in een gezamelijke reactie van SP.A/Open en Open VLD Plus.

Het voorstel van SP.A/Open en Open VLD Plus, om die geheime stemming op de uiterlijke dag van 16 januari te houden, werd op de installatievergadering woensdagavond gecounterd door Vlaams Belang. Zij kregen tijdens een stemming steun van N-VA en CD&V om die geheime stemming een week vroeger te houden.

'Het heeft allemaal lang genoeg geduurd, het wordt tijd dat er duidelijkheid geschapen wordt', aldus Kristof Slagmulder (Vlaams Belang) achteraf. 'We hebben gezegd wie we zullen steunen (CD&V en N-VA, red.) en we zullen zien wat er uit die geheime stemming komt. We hebben al gezegd dat we heel wat overeenkomsten hebben met N-VA en het zou niet slecht zijn als we rond de tafel gaan zitten.'

'Schrijnende situatie'

In een gezamenlijke reactie zeggen uittredend burgemeester Jo Fonck (SP.A), Jo Waegeman (Open) en Arnold Eeman (Open VLD Plus) dat Vlaams Belang duidelijk aan zet is. 'Ze willen de periode korter maken omdat andere invloeden spelen, nationaal zegt N-VA en CD&V het cordon niet mogen doorbreken, maar het is duidelijk dat de lokale afdelingen zich daar niets van aantrekken.'

Uittredend burgemeester Jo Fonck spreekt over een 'schrijnende situatie'. 'Er dreigt een minderheidscollege te starten met een burgemeester uit de oppositie.' Jo Fonck (SP.A) blijft waarnemend burgemeester tot er een nieuwe burgervader is aangesteld, waarbij ofwel de handtekening van Vlaams Belang nodig is of een beslissing van de minister om iemand van buitenaf aan te duiden.

De voordrachten voor de functie van gemeenteraadsvoorzitter en het schepencollege moet tegen vrijdag 4 januari om 12 uur binnen zijn. De geheime stemming vindt plaats op woensdag 9 januari om 20 uur.

Jan De Nul (CD&V) en Erna Scheerlinck (N-VA) waren woensdagavond niet bereikbaar voor commentaar.
Bron: De Standaard.

Je kan niet zeggen dat DBB niet inspeelt op de actualiteit. Sprekend is ook dat tegelijkertijd een artikel gepubliceerd wordt waarin Beke Torfs terugfluit en verkondigt dat CD&V niet onderhandelt met het VB.

Zijn voorzitter, Wouter Beke, fluit Torfs evenwel terug. Op twitter stelde hij duidelijk: 'CD&V maakt geen bestuursakkoorden met Vlaams Belang. Met of zonder cordon. ideologisch verschil is gewoon te groot.'

Een scenario met gedoogsteun van het VB.

Laatst bewerkt:
Terug
Naar boven