MuscleMeat

N-VA

Kunnen we aub de "aesthetics" van polici achterwege laten in deze sectie. Je gaat niet in de politiek omdat je mooi bent en dat wil laten zien. :roflol:

Ad hominem bewijst verder gewoon dat je niets zinnigs te zeggen hebt, en mensen demoniseren omdat je het niet met hen eens bent getuigd meer van een slecht karakter dan wat anders.

Corleoné was dan ook 'fan' van Hitler, de man had tenslotte charisma en was goed gekleed.
Even srs Corleoné: waarom hecht jij zoveel belang aan het voortbestaan van België als land?
Ik zeg niet dat we moeten splitsen en moeten verder gaan als onafhankelijke staat, maar wel dat er meer en duidelijkere afspraken moeten komen tussen Vlamingen en Franstaligen. En als dat resulteert tot een onafhankelijk Vlaanderen, so be it? Je komt er toch beter uit?

De andere oplossing is dat belgie 1zou worden.
En dat zie ik niet direct gebeuren.

Kunnen we aub de "aesthetics" van polici achterwege laten in deze sectie. Je gaat niet in de politiek omdat je mooi bent en dat wil laten zien. :roflol:

Ad hominem bewijst verder gewoon dat je niets zinnigs te zeggen hebt, en mensen demoniseren omdat je het niet met hen eens bent getuigd meer van een slecht karakter dan wat anders.

Bedoelde ook dat Elio een stuk bekwamer is dan De Wever.. De kans lijkt me gewoon vrij groot dat een boertig persoon als De Wever de boel zal verzieken, hoe kan het ook anders, de halsstarrigheid is gewoon van zijn gezicht af te lezen. & over dat Ad hominem, zinnigs te zeggen zal ik eens nadenken.

Corleoné was dan ook 'fan' van Hitler, de man had tenslotte charisma en was goed gekleed.
Even srs Corleoné: waarom hecht jij zoveel belang aan het voortbestaan van België als land?
Ik zeg niet dat we moeten splitsen en moeten verder gaan als onafhankelijke staat, maar wel dat er meer en duidelijkere afspraken moeten komen tussen Vlamingen en Franstaligen. En als dat resulteert tot een onafhankelijk Vlaanderen, so be it? Je komt er toch beter uit?

Ik hecht geen Belang aan het voortbestaan van België, nu nog gebieden lopen splitsen, verkleinen vind ik gewoon belachelijk, niet meer van deze tijd. & Ik vind de Walen momenteel beter dan de Vlamingen. Zou me in elk geval minder schamen om Waal te zijn dan Vlaming.:)

En Hitler was een jeugdzonde, heb me gewoon laten vangen aan z'n sterke wil. Het is zoals de uitspraak van Friedrich, "Zo koud, zo ijzig dat je je vingers aan hem brandt! Iedere hand die hem aanvat schrikt!- En juist daarom denken sommigen dat hij vurig is."

Met zijn uithaal in De Zondag bewijst Di Rupo dat de verkiezingscampagne voor 2014 op gang is getrokken en hij zich meer gaat manifesteren als voorzitter van de PS dan als premier van België. Zijn strategie bestaat erin, gelet op de mindere kiesslag van 2012, de PS terug gevoeliger groter te maken. Dit, in combinatie met de Vlaamse verdeeldheid, zou hem in 2014 in staat moeten stellen een zo groot mogelijk blok tegen de NVA op te richten. En gezien de bijna euforische commentaren op de fora van Le Soir, La Libre en La Dernière Heure, slaat dit wel aan in Wallonië.

goedkoop scoren heet dat, hoog tijd dat de koning hem eens op de vingers tikt... wait wut

• Topic Starter Topic Starter
N-VA is voor euthanasie voor kinderen

8bc71888-0672-11e2-8eb3-b4547ea459d5_original.jpg.h380.jpg.568.jpg

Elke Sleurs

Volgens de N-VA moet het kunnen om euthanasie uit te voeren bij kinderen. De partij is er nog niet uit of dat ook voor dementerenden het geval moet zijn. Dat meldt de krant De Standaard.

Een uitbreiding van de euthanasiewet moet voor N-VA kunnen, maar enkel onder strikte voorwaarden. Het moet om "mondige en mature" jongeren gaan, die zich in een medisch uitzichtloze situatie bevinden en die ondraaglijk fysiek lijden. De vraag om euthanasie zou van de jongere zelf moeten uitgaan, maar de ouders krijgen wel een vetorecht.

Ook meerderheidspartijen Open Vld, sp.a, MR en PS willen een herziening van de euthanasiewet, die ondertussen al tien jaar oud is. N-VA heeft nu ook enkele voorstellen klaar, die bij de Senaat ingediend zullen worden. "We willen als grootste partij van het land ook op dit dossier wegen", zegt N-VA-senator Elke Sleurs. De partij CD&V, die zelf nog geen voorstellen hebben, zijn wel "bereid tot een open gesprek". De sp.a wil dat er ruimte is voor euthanasie op vraag van de ouders. In het voorstel van de liberale partijen is er sprake van een leeftijdsgrens: MR heeft het over 15 jaar, Open Vld stelt 16 jaar voor. Deze maatregelen worden echter niet gesteund door de N-VA.

De N-VA is er voorlopig nog niet uit of het de euthanasiewet wil uitbreiden naar dementerenden. "Er is voorlopig geen instrument om de vraag van de patiënt zelf te laten komen. Het is altijd iemand anders die moet beslissen en dan is het eigenlijk geen euthanasie", besluit Sleurs.

Bron

Zo'n partij heeft geen bestaansrecht meer, totaal onnodig.

Besien, die dolgedraaide vetkwab stoort zich ook aan alles, zijn argumenten slaan nergens op, enkel proberen aandacht te krijgen voor zijn partij, dikke fail. kan de staatsveiligheid geen overdosis dioxine in zijn slaatje mengen? :stfu:

en euthansie zou er moeten zijn voor iedereen die 100% tegen zijn zin leeft of fysiek ondraaglijk lijdt

Nu de SPA de gehele linkerflank heeft verwaarloosd, kan je Van Besien niet kwalijk nemen dat hij voor zijn kiesvee opkomt. En zolang dit op zo'n amateuristische manier gebeurd, komt dit het imago van de linkerkant niet ten goede.

Bedoelde ook dat Elio een stuk bekwamer is dan De Wever..

Ik kan niet begrijpen hoe jij tot zo'n gekke conclusie kan komen. Heb jij de hopeloze corruptie en totale incompetentie van de PS met maffiabaas Di Rupo de afgelopen decennia eigenlijk überhaupt gevolgd? Heb je nu nog altijd niet door dat de PS Wallonië volledig naar de kloten heeft geholpen en afhankelijk heeft gemaakt van Vlaanderen en Brussel?

Zeggen dat Di Rupo bekwamer is dan De Wever is hetzelfde als zeggen dat Berlusconi een ernstiger politicus is dan Margaret Thatcher. Daar kan een serieus mens alleen maar eens goed om lachen.

De kans lijkt me gewoon vrij groot dat een boertig persoon als De Wever de boel zal verzieken, hoe kan het ook anders, de halsstarrigheid is gewoon van zijn gezicht af te lezen. & over dat Ad hominem, zinnigs te zeggen zal ik eens nadenken.
De kans is groot dat de andere politieke partijen op allerlei manieren de N-VA en De Wever persoonlijk gaan aanvallen en demoniseren zonder inhoudelijke argumenten. Oh wacht, dat doen ze al jaren.

Halsstarrigheid of vasthouden aan principes en je kiezers en jezelf niet bedriegen? Daar kunnen de andere Vlaamse politici wat van leren.

Nee N-VA is voor mij zeker niet perfect, maar in vergelijking met de mesthoop die de Belgische politiek is zijn ze de enige optie om er nog wat van te maken.

Dat men aan de hand van allerlei zelfontworpen criteria N-VA kan vergelijken met die snorremans en zijn consorten uit de jaren dertig laat mij zo koud als de nacht. Ideologie en sententieuze politieke slogans zijn slechts de verpakking. Wanneer ik een poppetje voor mijn zoon wil kopen die in mijn ogen toevallig iets te veel uiterlijke kenmerken weg heeft van één of andere dictator zal ik niet terughoudend zijn er zo eentje aan te schaffen. Indien dat actiefiguurtje kan praten en gevaarlijk simplistische retoriek uitkraamt, dan zal ik het verdommen mijn kind ermee te laten spelen.

Ik weet nog dat die di rupo de schuld gaf aan de ford uitbaters dat er in Limburg een groot verlies van de werkgelegenheid is geleden. Volgens hem was het de wijten aan slechte innovatie etc. Terwijl er hem gevraagd werd wat hij hier tegen zou doen. Maw, zijn antwoord is: wij kunnen er helemaal niets aan doen, het is niet onze fout. Daar, mijn beste heer di rupo ga je radicaal in de fout. Het is eventueel door hun slechte beleid(als je het al daarop mag steken) dat zij moesten besparen. Het is door ons (lees: uw) falend beleid dat zij hier in Limburg moesten besparen. Met onze zwakke concurrentie kracht zullen dit soort scenario's zich in de toekomst vaker voordoen. Daarom, mijn beste vriend di rupo, begin bijvoorbeeld eens met de automatische indexering aan te passen. Of stop met de N-Va hun electoraat weg te jagen, zodoende dat zij het in uw plaats wel juist kunnen doen.

Hartelijke groet, je goede vriend haaibrid.

Dit is tevens ook een vraag aan jou, corleone. Hoe denk jij desomtrent?

Ik kan niet begrijpen hoe jij tot zo'n gekke conclusie kan komen. Heb jij de hopeloze corruptie en totale incompetentie van de PS met maffiabaas Di Rupo de afgelopen decennia eigenlijk überhaupt gevolgd? Heb je nu nog altijd niet door dat de PS Wallonië volledig naar de kloten heeft geholpen en afhankelijk heeft gemaakt van Vlaanderen en Brussel?

Zeggen dat Di Rupo bekwamer is dan De Wever is hetzelfde als zeggen dat Berlusconi een ernstiger politicus is dan Margaret Thatcher. Daar kan een serieus mens alleen maar eens goed om lachen.

De kans is groot dat de andere politieke partijen op allerlei manieren de N-VA en De Wever persoonlijk gaan aanvallen en demoniseren zonder inhoudelijke argumenten. Oh wacht, dat doen ze al jaren.

Halsstarrigheid of vasthouden aan principes en je kiezers en jezelf niet bedriegen? Daar kunnen de andere Vlaamse politici wat van leren.

Nee N-VA is voor mij zeker niet perfect, maar in vergelijking met de mesthoop die de Belgische politiek is zijn ze de enige optie om er nog wat van te maken.

Toch ben ik er van overtuigd dat Elio alleen maar de beste bedoelingen heeft en het beste voor heeft met alle burgers in dit land. En Elio is zoiezo toch meer het 'genie' dan De Wever, dat merk je van mijlenver. Hij heeft zoiezo ook veel meer liefde in zich. In feite vind ik het nog zo fout niet dat mensen gewoon afgaan op hoe een politicus is (sympathiek enz, mooi innerlijk) en volledig met hun gevoel stemmen zonder zijn standpunten na te gaan, als ze zelf voldoende gevoel en een goede smaak hebben tenminste. En ik volg Elio nog zo lang niet maar zie hem alleen maar goede dingen doen.., die kritiek van zoveel vlamingen is volgens mij volledig onterecht. In plaats van die man eens wat krediet te geven boort iedereen hem constant de grond in. Wss komt hij gewoon te goed, te ontspannen over enz en vertrouwen zoveel mensen hem net daarom niet.

En het wordt eens tijd voor een partij die zich niet meer op voorhand in een hokje stopt. Een goede, waardige partij is imo de ene keer eens links, dan eens rechts, conservatief, progressief enz.. In feite zijn politieke partijen dus gewoon onzin en zou het huidige politieke systeem beter afgeschaft worden want het is bekrompen tot-en-met.

En als politicus moet je toch kunnen toegeven.. Als je te koppig bent hoor je niet in de politiek thuis imo. En ook terecht, als je eig zelf liever geen rekening wenst te houden met de andere partijen, kiezers die niet op jou gestemd hebben verdien je imo niet beter.

Dat men aan de hand van allerlei zelfontworpen criteria N-VA kan vergelijken met die snorremans en zijn consorten uit de jaren dertig laat mij zo koud als de nacht. Ideologie en sententieuze politieke slogans zijn slechts de verpakking. Wanneer ik een poppetje voor mijn zoon wil kopen die in mijn ogen toevallig iets te veel uiterlijke kenmerken weg heeft van één of andere dictator zal ik niet terughoudend zijn er zo eentje aan te schaffen. Indien dat actiefiguurtje kan praten en gevaarlijk simplistische retoriek uitkraamt, dan zal ik het verdommen mijn kind ermee te laten spelen.

Ik weet nog dat die di rupo de schuld gaf aan de ford uitbaters dat er in Limburg een groot verlies van de werkgelegenheid is geleden. Volgens hem was het de wijten aan slechte innovatie etc. Terwijl er hem gevraagd werd wat hij hier tegen zou doen. Maw, zijn antwoord is: wij kunnen er helemaal niets aan doen, het is niet onze fout. Daar, mijn beste heer di rupo ga je radicaal in de fout. Het is eventueel door hun slechte beleid(als je het al daarop mag steken) dat zij moesten besparen. Het is door ons (lees: uw) falend beleid dat zij hier in Limburg moesten besparen. Met onze zwakke concurrentie kracht zullen dit soort scenario's zich in de toekomst vaker voordoen. Daarom, mijn beste vriend di rupo, begin bijvoorbeeld eens met de automatische indexering aan te passen. Of stop met de N-Va hun electoraat weg te jagen, zodoende dat zij het in uw plaats wel juist kunnen doen.

Hartelijke groet, je goede vriend haaibrid.

Dit is tevens ook een vraag aan jou, corleone. Hoe denk jij desomtrent?

Een actiefiguurtje kan niet zoveel schade aanrichten als een De Wever.. En iets moois steek je niet expres in een lelijke verpakking (als je wat verstand hebt maak je de verpakking juist zo mooi mogelijk als je geïnteresseerden wenst), dus hetgeen in de verpakking van de NVA zit kan volgens mij niet anders dan nog meer verdorven te zijn dan hun verpakking..

En Elio zal wel z'n redenen hebben om die automatische indexering nog niet aan te passen. De verantwoordelijk van het verlies van werkgelegenheid ligt in de eerste plaats bij de uitbaters van ford, niet bij Elio, dus terecht imo dat hij er niet veel woorden aan vuil maakt, hij kan ook niet iedereen constant een hand boven het hoofd houden, zorgen dat men niet blundert.

:roflol: prachtig! Je meent dit he?

Je zegt basically 'elio ik moet niets doen aan de concurrentiekracht want een slecht draaiende economie is niet mijn fout di rupo' staat mij veel meer aan en daarom stem ik derop. Iemand die meer geeft om zijn overkomen dan constructief aan een beleid te werken is pas gevaarlijk. Ik vergelijk 2 actiefiguren met elkaar in de metafoor en dan ga jij ene speelgoedje vergelijken met een politicus. Ja tuurlijk kan een actiefiguur nooit zoveel schade aanrichten dan eender welke politicus, maar dat maakt nog niet dat het een gedegen bewijs is dat ward de bever werkelijk gevaarlijk is. En je trekt het vergelijking tussen commerciële goederen nog verder door? Komaan corleone jij weet toch beter. Dat jij de reclame beter vindt maakt niet dat het kwalitatief werkelijk beter is. En voordat je zegt dat ik degene was die begon met dergelijke metaforen: ik gebruikte dat om mijn statement te verduidelijken en niet voor drogredeneringen. Ik bleef bij beeldspraak, jij hopt van beeldspraak naar realiteit: tuurlijk dat bart de wever meer schade kan aanrichten dan een actiepop. Misschien in het vervolg die beeldspraak maar achterwegen laten.

Je geeft de indruk dat jouw politieke keuze puur door idolate beweegredenen gedreven wordt: 'En Elio zal wel z'n redenen hebben om die automatische indexering nog niet aan te passen.' en niet door inhoud. Wat zijn dan wel di rupo's maatregelen voor het versterken van de concurrentie kracht en waarom verkies jij die van hem net boven die van een een andere partij? Ik zou ook achter anderen maatregelen kunnen vragen maar neem nu even dit als voorbeeld, omdat dit een belangrijk programma punt is in economisch moeilijke tijden.

Heb al direct iets verbeterd, beetje heel onsamenhanged geschreven dus mss dat er rare zinsconstructies instaan etc.

Laatst bewerkt:
Interessante stukjes van Bruno De Wever.
Link

Loketbeambten bij de stad Antwerpen mogen geen T-shirt dragen waarmee ze duidelijk maken dat ze homoseksueelzijn. Dat zegt de Antwerpse burgemeester Bart De Wever vandaag in de Corelio-kranten.
"Elke vorm van expressie is begrensd", stelt De Wever. "Dat is bij uitstek zo als je namens de stad Antwerpen aan een loket zit. Mag een vrouw een hoofddoek dragen? Uiteraard. Maar niet achter een loket. Wie het gezicht is van de stad Antwerpen, wordt neutraliteit opgelegd.

Symbolische kleding
Een loketbeambte mag ook geen T-shirt dragen met het opschrift 'Eigen volk eerst'. Ik wil ook niet dat iemand met een regenboog T-shirt achter het loket zit. Omdat een homoseksueelvia een dergelijke symboliek duidelijk maakt dat hij of zij die obediëntie is toegedaan. En andere mensen herkennen dat."

De Wever benadrukt in het gesprek dat hij niets tegen homo's heeft. "Integendeel. Maar vind ik dat je met zo'n T-shirt achter een loket kunt zitten? Nee. Ik wil bescheiden uitingen van individuele identiteit door de vingers zien, maar een klant bij de stad Antwerpen heeft er geen boodschap aan te weten dat de loketbeambte een homocoïtusuele islamiet is die voor Vlaams Belang stemt."
Onvoorstelbaar gewoon, wat walg ik van die man.

Terug
Naar boven