XXL Nutrition

na de training??

tommieeee

Novice
Waardering
0
heyz,

aangezien ik toch vrij verschillende opvattigen hoor over 'wat na de training'
post ik hier maar ff wat mijn routine is na de training:

direct na de training banaan+dextrose+vit.C (geen creatine, daar ben ik even mee gestopt)

half uur erna whey-shake

uur tot anderhalf na training boterhammen met pindakaas + walnoten

2,5 uur na training half blikje tonijn+pot kwark, daarna meteen slapen

Bij wakker worden meteen weer boterhammen met pindakaas + pot kwark +multivit.

enz enz enz

wat vinden jullie hiervan??

greetz T

ik zou na je training meteen je whey shake opdrinken en je banaan.. die dextrose gewoon door je shake doen, is nog lekkerder ook :D

verder zou ik (wat ik zelf altijd doe) als je thuis komt na het trainen meteen weer een zooitje eiwitten naar binnen werken. Die shake is alleen om je eiwitten na het trainen snel aan te vullen maar naar mijn mening moet je daarna gewoon weer goed eten.

volgens mij is dat blikje tonijn en kwark wel goed voor je gaat slapen in verband met langzaam werkende eiwitten in de kwark.

Ik neem direct na het trainen ook dextrose, daarna whey proteïne,
en binnen een uur nadat ik die whey heb genomen neem ik dan weer een maaltijd...
wat ik dan eet hangt van het tijdstip af, als het 's avonds laat is, en ik heb al 7 maaltijden gehad bijv. dan probeer ik het te beperken tot het minimale, en vooral niet te veel koolhydraten te nemen, neem dan meestal magere yoghurt ofzo.

Als ik om 19.00 uur bijv klaar ben met trainen, dan neem ik binnen een uur na de whey nog rijst, kipfilet en groente...

Ik weet niet of jij die kwark 's avonds op eet en daarna meteen gaat slapen?
Want in die kwark zitten meestal ook aardig wat koolhydraten....(of in die van jou misschien niet?), en ik heb altijd begrepen dat je koolhydraten vlak voor het slapen moet vermijden, omdat je ze niet meer gebruikt....en ze dan dus vooral goed zijn voor het aanzetten van vet.

lataaaaaaar

Johnny83 zei:
Ik neem direct na het trainen ook dextrose, daarna whey proteïne,
en binnen een uur nadat ik die whey heb genomen neem ik dan weer een maaltijd...
wat ik dan eet hangt van het tijdstip af, als het 's avonds laat is, en ik heb al 7 maaltijden gehad bijv. dan probeer ik het te beperken tot het minimale, en vooral niet te veel koolhydraten te nemen, neem dan meestal magere yoghurt ofzo.

Als ik om 19.00 uur bijv klaar ben met trainen, dan neem ik binnen een uur na de whey nog rijst, kipfilet en groente...

Ik weet niet of jij die kwark 's avonds op eet en daarna meteen gaat slapen?
Want in die kwark zitten meestal ook aardig wat koolhydraten....(of in die van jou misschien niet?), en ik heb altijd begrepen dat je koolhydraten vlak voor het slapen moet vermijden, omdat je ze niet meer gebruikt....en ze dan dus vooral goed zijn voor het aanzetten van vet.

lataaaaaaar

over de KH in die kwark vitten is echt niet nodig hoor , ik ga er vanuit dat er in je kwark niet meer dan 4gr per 100gr zit? neem dan nog dat je een bak van 500gr eet dan kom je aan 20, ik denk niet dat dat veel schade zal aanrichten

bovendien zijn de meningen over KH voor het slapengaan best verdeeld dus ik zou me er niet druk over maken

ooo, ok weet ik dat ook weer...

Ja ik vind het ook dubbelzinnig, want je hebt die koolhydraten nodig na je training om alles weer aan te vullen, maar aan de andere kant zeggen ze dat je ze moet mijden voor het slapen gaan....maar ja als je laat traint, en daarna dus gaat slapen.......:)

Johnny83 zei:
ooo, ok weet ik dat ook weer...

Ja ik vind het ook dubbelzinnig, want je hebt die koolhydraten nodig na je training om alles weer aan te vullen, maar aan de andere kant zeggen ze dat je ze moet mijden voor het slapen gaan....maar ja als je laat traint, en daarna dus gaat slapen.......:)
...dan moet je zonder enige twijfel je KH-reservoir aanvullen
dat zou dan ook de enige uitzondering zijn wanneer je wél KH mag eten voor het slapen gaan als je de "no-carbs-before-sleep"-theorie toepast ;)

k zou alleen je shake niet met melk drinken, t melk vertraagd de opname

gewoon na t trainen..
Dextrose, whey en water..

ok, thnx...

Ik heb gelijk ff dextrose gehaald, van zonnatura...
tot nu toe nam ik steeds dextro energy, maar dat lost niet op :)
En is volgens mij een stuk duurder :D

Alleen hoeveel dextrose moet ik er door gooien....

voedingswaarden per 100 gram:

370 K. cal
92 gram koolhydraten

Laatst bewerkt:
Ik heb net kwark gehaald, maar nu halfvolle, want ik moet veel meer vet eten...
maar ik wil deze kwark dus voor dat ik ga slapen, eten...wil ff weten of het wel slim is, met deze voedingswaarden:

per 100 gr:
112 k. cal
5.0 eiwit
15.1 koolhydraten
3.5 vet

er zit 450 gram in dus komt neer op:
22,5 eiwit
67,95 koolhydraten
15,75 vet
504,0 K. cal

ik twijfel over die koolhydraten en K. cal...zijn 't er niet veel vlak voor het slapen?

Laatst bewerkt:
Terug
Naar boven