AndroidHealthClinic

Na squaten BP pr

LoveBench

Dutch Bodybuilder
Waardering
10
Lengte
1m75
Massa
81kg
Vetpercentage
14%
Ask the gods.

Omda ge eene spotter hebbd...

Sinds ik Squat voor borsttraining maak ik pr, vandaag met wel 10kilo :S!! hoe kan dit? :D

Het is bekend dat je met een goede benentraining een grote stijging veroorzaakt van groeihormoon en testosteron, en dat een andere spiergroep die je eventueel daarna traint mee kan liften op die hormoonpiek. Hier staat het goed uitgelegd:

http://forum.dutchbodybuilding.com/showthread.php?t=270096&highlight=biceps+groeien+sneller

Maar of alleen squatten al helpt? :scratch:

• Topic Starter Topic Starter
Het is bekend dat je met een goede benentraining een grote stijging veroorzaakt van groeihormoon en testosteron, en dat een andere spiergroep die je eventueel daarna traint mee kan liften op die hormoonpiek. Hier staat het goed uitgelegd:

http://forum.dutchbodybuilding.com/showthread.php?t=270096&highlight=biceps+groeien+sneller

Maar of alleen squatten al helpt? :scratch:

ja ik Squat met 4 opwarm sets, 4 normale sets 5 herhalingen, maar ik denk dat het ook komt omdat ik dan heel goed opgewarmd ben.

Deed je geen warmup reps voor je bp dan?

Omdat je CNS al op toeren is dan.

Klopt, maar dan was de BP warmup dus niet goed.

Hoe zagen die warmup setjes er precies uit en hoe verschilt dat met wat je nu deed?

Laatst bewerkt:
  • Topic Starter Topic Starter
Klopt, maar dan was de BP warmup dus niet goed.

Hoe zagen die warmup setjes er precies uit en hoe verschilt dat met wat je nu deed?

Eerst 10 crosstraining op 120-130 hartslag.
Dan begin ik met olympische stang(20kilo),15 reps, dan 40(10reps), dan 60(10 reps), dan 4x 80x5 was me max.

En dit keer had ik zin om te squaten en daarna gewoon normaal de opwarm setjes van BP maar kon inplaats van 5x80 gelijk door naar 5x90.

komt gewoon omdat je een tijdje niet gemaxt hebt
+goede dag

of wil je zeggen dat je volgende keer 5x100 kan? en die week erna 5x110?

nee die stijging lijkt me niet te komen door de squats erbij.

ik doe zelf ook laatste tijd eerst benen en dan de borst, dit deed ik eerder nooit.

merk wel vooruitgang in de borst, maar meer iets qua vorm en volume dan in kracht, dat gaat gewoon gestaag vooruit elke paar weken.

Dat is geen warmup, dat zijn gewoon allemaal worksets. Of zo goed als. Reken maar eens uit met een %RM calculator. Nouja niet echte worksets, maar meer die kant op dan een warmup zou moeten zijn. Vermoeiing -> lagere max set.

Probeer maar eens:

• 2 x 5 x stang
  • 5 x 40
  • 5 x 50
  • 3 x 60
  • 2 x 70
  • 5 x 5 x 80

Laatst bewerkt:
Eerst 10 crosstraining op 120-130 hartslag.
Dan begin ik met olympische stang(20kilo),15 reps, dan 40(10reps), dan 60(10 reps), dan 4x 80x5 was me max.

En dit keer had ik zin om te squaten en daarna gewoon normaal de opwarm setjes van BP maar kon inplaats van 5x80 gelijk door naar 5x90.

niet zo bijzonder, je zit nog in een beginfase, dan maak je sowieso snel progressie, of je daarvoor een squatsessie hebt opzitten of niet.

Hmm ik zelf heb juist dat als ik gesquat heb niet moet denken aan een bench sessie. Maar if it works for you you better do it.

bij mij helpt eerst deadliften ook lekker, na deadliften keer 25 repper kunnen maken met 80kg haha

Terug
Naar boven