yesilgozler
Cool Novice
- Waardering
- 0
Laatst bewerkt:
Volg de onderstaande video samen om te zien hoe u onze site kunt installeren als een web-app op uw startscherm.
Notitie: Deze functie is mogelijk niet beschikbaar in sommige browsers.
)En 20 minuten is te weinig...je begint maar effectief te verbranden aan 20 minuten..dus 30-45 min zou al beter zijn.
En 20 minuten is te weinig...je begint maar effectief te verbranden aan 20 minuten..dus 30-45 min zou al beter zijn.
En 20 minuten is te weinig...je begint maar effectief te verbranden aan 20 minuten..dus 30-45 min zou al beter zijn.
Onzin, na KT is je glycogeenvoorraad al uitgeput en begin je dus meteen met vet verbranden. Dus 20 minuten cardio na KT is prima.
calorieenSterker nog, al was die niet uitgeput dan begon je nóg meteen vet te verbranden.

Ik wil meer cardio doen om mijn vet percentage omlaag te krijgen.
Maar ik heb er alleen tijd voor in de gym. Is het verstanding als ik 20 min ga cardio/hardlopen na mijn spieren te hebben getraind? Of niet?
Waarom wel?
Waarom niet?

Sterker nog, al was die niet uitgeput dan begon je nóg meteen vet te verbranden.
Niet eens zo lang geleden werden hier allerlei 'wijze' adviezen en stellingen onderbouwd met links naar (semi)wetenschappelijke artikelen of werd er in ieder geval op niveau argumentatie gegeven![]()
Bodybuilding.com - Cardiovascular Articles!Als je het per se op dezelfde dag wilt doen, zou ik cardio niet direct voor KT doen. Dan is je energie op als je je dumbbells wilt pakken (of een deel daarvan iig). Maar als je tussendoor een energiedrank o.i.d. drinkt, dan maakt het idd niet uit.
Ik zou het iig na KT doen. Na mijn KT doe ik meestal een hiit sessie van 12-30 min. (afhankelijk van hoeveel spiergroepen ik getrained heb en hoe zwaar ik ben gegaan).
Maakt geen reet uit wanneer je je cardio doet (nee je verliest niet gelijk spieren als je het op het verkeerde tijdstip doet. Als dit zo zou zijn zouden bodybuilders heel de dag moeten liggen en gedragen moeten worden naar de gym om spierverlies te voorkomen)
Er zijn er inderdaad bij die wel grote gewichten kunnen tillen maar nauwelijks van de auto naar de toestellen kunnen lopen, laat staan een trap op....Doe een uur cardio. Als dit nog niet lukt, bouw het dan in een paar weekjes op tot een uur.