XXL Nutrition

Na training 20 min cardio?

Maakt geen reet uit wanneer je je cardio doet (nee je verliest niet gelijk spieren als je het op het verkeerde tijdstip doet. Als dit zo zou zijn zouden bodybuilders heel de dag moeten liggen en gedragen moeten worden naar de gym om spierverlies te voorkomen ;) )
Ik zou het alleen niet op een zware squat dag doen...dan zijn mijn benen echt op.

En 20 minuten is te weinig...je begint maar effectief te verbranden aan 20 minuten..dus 30-45 min zou al beter zijn.

En 20 minuten is te weinig...je begint maar effectief te verbranden aan 20 minuten..dus 30-45 min zou al beter zijn.

Onzin, na KT is je glycogeenvoorraad al uitgeput en begin je dus meteen met vet verbranden. Dus 20 minuten cardio na KT is prima.

Ik wil meer cardio doen om mijn vet percentage omlaag te krijgen.
Maar ik heb er alleen tijd voor in de gym. Is het verstanding als ik 20 min ga cardio/hardlopen na mijn spieren te hebben getraind? Of niet?

Waarom wel?
Waarom niet?

wil best, doe ik ook altijd ;)

Niet eens zo lang geleden werden hier allerlei 'wijze' adviezen en stellingen onderbouwd met links naar (semi)wetenschappelijke artikelen of werd er in ieder geval op niveau argumentatie gegeven :(

het is beter als je voor de training loopt ronde de 30-45 min omdat je pas vanaf 20 min echt verbrand en ervoor want als je ernaa loopt ga je spieren afbreken en tussen het lopen en het powertrainen mss wat fruitsap drinkn om snelle energie binnen te krijgen ,snelle suikers

Niet eens zo lang geleden werden hier allerlei 'wijze' adviezen en stellingen onderbouwd met links naar (semi)wetenschappelijke artikelen of werd er in ieder geval op niveau argumentatie gegeven :(

En wat is jouw bijdrage aan dit topic nou precies?

Mijn mening: doe het op een aparte dag voor cardio, of als je savonds traint, s'ochtends cardio. Ik doe het meestal na mn werk een minuut of 35-45.

Misschien kun je hier nog wat leuks erover vinden ;) Bodybuilding.com - Cardiovascular Articles!

ik dacht altijd dat het beste was... Eerst cardio en dan pas krachttraining.
Eventueel daarna ook nog cardio.

Dit speelt echter dus geen rol. ervoor of erna

Als je het per se op dezelfde dag wilt doen, zou ik cardio niet direct voor KT doen. Dan is je energie op als je je dumbbells wilt pakken (of een deel daarvan iig). Maar als je tussendoor een energiedrank o.i.d. drinkt, dan maakt het idd niet uit.
Ik zou het iig na KT doen. Na mijn KT doe ik meestal een hiit sessie van 12-30 min. (afhankelijk van hoeveel spiergroepen ik getrained heb en hoe zwaar ik ben gegaan).

Doe een uur cardio. Als dit nog niet lukt, bouw het dan in een paar weekjes op tot een uur.

Je verbrandt de hele dag door vet, ook als je ligt te slapen, ook als je zit, tv-kijkt, loopt, naar je werk fietst, wat dan ook. Denk jij dat dat stopt op het moment dat je op de trainer gaat staan?

Spieren verbranden altijd een mengsel van koolhydraten én vetzuren. Bij lage inspanning van allebei weinig, en hoe hoger de inspanning hoe meer van allebei. Verbruik van koolhydraten neemt wel sneller toe dan van vetzuren.

Pas als er niet meer genoeg zuurstof is, dus bij inspanning boven ca 80% van je maximale hartslag, gaat de vetverbranding weer wat omlaag, terwijl de KH nog toeneemt. Zoalng het er nog is dan. Maar dat hou je dus niet heel lang vol, en dat is geen afvaltraining meer.

Als je het per se op dezelfde dag wilt doen, zou ik cardio niet direct voor KT doen. Dan is je energie op als je je dumbbells wilt pakken (of een deel daarvan iig). Maar als je tussendoor een energiedrank o.i.d. drinkt, dan maakt het idd niet uit.
Ik zou het iig na KT doen. Na mijn KT doe ik meestal een hiit sessie van 12-30 min. (afhankelijk van hoeveel spiergroepen ik getrained heb en hoe zwaar ik ben gegaan).

Voor KT moeten je koolhydraatvoorraden goed hoog zijn. Afvaltraining maakt die behoorlijk leeg, zowel uit de lever als uit de spieren die je gebruikt. Het aanvullen daarvan heeft tijd nodig, dat red je niet met een energiedrankje tussendoor. Ik zou eerder denken aan minimaal een dagdeel en een maaltijd tussendoor.

Maakt geen reet uit wanneer je je cardio doet (nee je verliest niet gelijk spieren als je het op het verkeerde tijdstip doet. Als dit zo zou zijn zouden bodybuilders heel de dag moeten liggen en gedragen moeten worden naar de gym om spierverlies te voorkomen ;) )

:D Er zijn er inderdaad bij die wel grote gewichten kunnen tillen maar nauwelijks van de auto naar de toestellen kunnen lopen, laat staan een trap op....

En de BB'ers die na hun training veel te fanatiek op de loopband gaan, stoer op 15 Km, of fietsen met veel te hoge weerstand, druipen bijna altijd na 5 minuten af met een gezicht van nou als het zo moet...

Laatst bewerkt:
Terug
Naar boven