AndroidHealthClinic

Na zes maanden fitness

Gast 88033

Novice
uitgeschakeld
Waardering
0
Hallo iedereen,
Ik ben pas nieuw op dit forum en wil me even voorstellen. Ik ben een man van 19 en doe sinds een 6 tal maanden aan fitness (sinds september). Ik doe daarbuiten ook nog aan handbal en windsurfen (windsurfen slechts in de vakanties).
Mijn interesse voor fitness is eigenlijk begonnen door het handballen. Met de club ging ik 1 keer in de week fitnessen. Maar lang heeft dat niet geduurd want die zaak is failliet gegaan. Ik vond het fitnessen een leuke afwisseling met de gewone trainingen maar heb er eigenlijk niet veel van gemerkt.
Toen het handbalseizoen gedaan was wilde ik opnieuw gaan fitnessen maar er ontbrak toch een beetje motivatie. Het heeft zo'n vier maanden geduurd eer ik die motivatie gevonden had. :D Toen ik begon te fitnessen woog ik +-74 kg. Voor mijn lengte (1.85 m) niet zo veel. Hier een paar foto's van hoe ik er toen uitzag. (de foto's zijn genomen op vakantie in de eerste week van augustus.) vrij recent dus.
PICT0155.jpg

100_2561.jpg

Ik ben begonnen met drie keer in de week te trainen in combinatie met de handbaltrainingen. Op maandag, woensdag en vrijdag ging ik fitnessen. Dinsdagen en donderdagen waren gereserveerd voor hanbaltrainingen, en zaterdag moest ik meestal wedstrijd spelen. Dit heb ik zo'n drie maanden volgehouden maar ik merkte dat mijn spieren niet meer genoeg konden herstellen dus heb ik het teruggeschroefd naar maandag en vrijdag fitness. Spijtig genoeg heb ik toen ook een beenvliesontsteking opgelopen. Platvoeten, een gewrichtsbeperking aan mijn enkels en het overtrainen van mijn kuiten hebben hiertoe geleid denk ik. Maar dat heeft mij niet onthouden om verder te trainen. (behalve mijn onderbenen uiteraard)
Ondertussen zijn we aan het einde van februari gekomen en ik moet zeggen dat ik er op voorruit gegaan ben. Vooral tijdens het handballen merk ik dit goed. Ik ben veel sterker geworden en ook een betere verdediger geworden. Ik ga nog steeds op maandagen en vrijdag fitnessen, af en toe ook op woensdag. Het fijne vooral vind ik de vele opmerkingen die ik krijg van familie en vrienden. Blijkbaar valt het toch wel op dat ik aan het fitnessen ben. :D
Mijn doel is om tussen de 85 kg en 90 kg te wegen. Er is dus nog wel wat werk aan de winkel. Ik weeg momenteel +-81 kg.
Vooral de eerste 2-3 maanden ben ik veel bijgekomen. Waarschijnlijk omdat ik nooit op mijn voeding lette. Een echt voedingsschema heb ik niet maar ik probeer er wel op te letten dat ik voldoende eet en de juiste dingen eet. Ook drink ik 2x per dag een shake (basic bulk whey van xxl nutrition gemengd met melk). Hiermee ben ik begonnen vanaf oktober. (dus na 1 maand trainen)
Hiereven een paar foto's van de tot nu toe behaald resultaten.

Voorkant (ontspannen)
Untitled-2.jpg

Achterkant (ontspannen)
Untitled-1.jpg

Linkerkant (ontspannen)
Untitled-3.jpg

Rechterkant(ontspannen)
Untitled-4.jpg

Waarom toon ik nu die foto's. Wel om gewoon even jullie oordeel te weten en om te weten waar ik nog aan moet werken. (foto's van benen komen ook nog)
Waar ik zelf niet tevreden over ben is mijn borst. Ik vind dat die niet in verhouding is met de rest van mijn lichaam. Wat vinden jullie hiervan?
Ook mijn benen staan serieus achter maar hierover zal ik later iets vertellen als ik de foto's online zet.
Eind april is het handbalseizoen gedaan en ga ik mij nog meer proberen toe te leggen op het fitnessen. Maar voorlopig zit er dus niet meer in als 2 max 3 keer te trainen in de week.
Dit was het denk ik zo'n beetje. Graag jullie reacties hieronder. En als jullie vragen hebben mogen jullie ze gerust stellen ;)

groetjes Marijn

zeker netjes, alleen borst lijkt inderdaad wat achter te lopen.

goeie armen en schouders al ja;)

Netjes, en nu als een gek die borst trainen.

ja nette armen voor 6maand, nu eten en work on that chest!

zeker duidelijk progressie geboekt maar borst loopt idd achter

• Topic Starter Topic Starter
alvast bedankt voor de reacties. :)
ik had wel verwacht dat jullie zouden zeggen dat mijn borst achterloopt. Ik probeer die ook zo goed mogelijk te trainen. Maar wat zouden jullie aanraden 2x in de week trainen of 1x?
Misschien nog andere tips die ik kan gebruiken? Voorkeuren voor oefeningen?

Als je borst traint , probeer je borst een beetje vooruit te duwen. Anders druk je vaak vanuit je schouders en armen. Experimenteer met 1x of 2x , verschillende oefeningen en aantal oefeningen en reps. Zoeken wat werkt voor jouw lichaam.

Zoals gezegd hier nog de foto's van mijn benen. Ik weet dat ze er niet uitzien maar ik wil jullie oordeel toch eens weten. Vooral mijn kuiten trekken op geen orgel, mja die kan ik voorlopig ook niet trainen door die verrekte beenvliesontsteking.:mad:

Untitled-5.jpg

Untitled-6.jpg

Nette progressie in je armen !

ga zo door :)

zo heej, erg lekker man! Ga zo lekker door ;). Succes!

Goed. Gaat zo verder...

Wat een triceps :D

Borst/Traps aandachtspuntje , rest begint te groeien. Genen in het voordeel denk ik , zeker wat moois van te maken , over half jaartje weer vergelijken en nu doorknallen.

goede progressie hoor :)

idd veel aandacht aan je borst blijven besteden....loopt nog iets achter.....

zet hem op :D

merci voor de positieve reacties :D
weer een extra motivatie om nog harder te knallen :p

Mooie progressie! En inderdaad. Borst komt wat achter.

borst is nogal plat zoals al gezegd is, verder goed bezig hoor. en gave vorm abs heb je

Nice man, ben zelf net begonnen en dit motiveert me enorm! Grote klasse wat je bereikt hebt in 6 maanden! Respect!
Benen lekker gaan trainen als je blessure over is!

Terug
Naar boven