XXL Nutrition

Naar aanleiding van zelf pc bouwen: is dit goede samenstelling?

BTW, een barebone is vielleicht ook een leuke optie ?

ASUS Terminator
AMD Sempron 3000+
2 x 512 corsair
dinovo desktop

En je hebt een mooi design dingetje voor niet al teveel geld. (Kost rond de 20 euro meer dan een normale kast, maar hij is veel kleiner --> mooier).

Big T ga dan voor de Sapphire GTO2, die heb ik ook... 16 pipelines dacht ik zo.. je kon ze unlocken, krijgt er zelfs een gratis tool voor bij. aiiight

SageFrancis, T gaat er niet mee gamen. Hij zou zelfs een minder snelle kaart kunnen kopen, maar zoveel maakt die GTO ook niet uit op de totaalprijs.

EricR zei:
T zit al boven de 1.000 euro, AMD dual core komt er nog eens zo'n 130 a 140 euro bij. Photoshop draait ook prima op een single processor, geheugen is meestal de bottleneck.

Je kunt ook voor vijf tientjes een asrock dual sata2 mobo nemen. Heb er zelf ook een i.c. met een x2. Werkt als een tiet. RockStable.
Overigens is er wel degelijk effect als je een dual core hebt met Adobe, al zal 2 gig geheugen idd nog belangrijker zijn.

• Topic Starter Topic Starter
Ja veel duurder/beter hoeft het ook niet voor mij :)

Frenkpie zei:
Twijfelen over geheugen? Must be joking right? 1 GB aan DDR is MEER dan zat om Windows vloeiend te laten draaien. Windows XP zal qua geheugen gebruik niet snel boven de 400 mb komen ,laat staan 1 GB.

Wil je gaan multi tasken, kun je beter een Dual core proc kopen.

Ik had 1gb aan geheugen in mijn pc op mijn werk zitten en ik was dus de gehele dag bezig met photoshop en op ene gegeven ogenblik is dat echt niet voldoende. Vooral als je ook nog Illustrator ernaast heb draaien.

Nee, 2gb kan ik echt aanraden.

Oei ik lees dat die MSI een nforce4 chipset heeft. Er zijn nogal wat problemen met een nforce 4 chipset en maxtor discs. Ik raad je aan een ander mobo te nemen of ander merk HD.

Mmm eynstein verkoopt hoofdzakelijk Maxtor zie ik, ik zou ze hierover even mailen en verifieren of de harde schijven voorzien zijn van de laatste firmware. Dat zou het op kunnen lossen.

damn kan je bezig blijven :s maar bedankt voor de tip

Eynstein kennende houden ze rekening met combo Maxtor en Nforce4, heb de eigenaar paar keer telefonisch gesproken en hij weet zeer goed welke hardware bij elkaar past of niet. Ook een reden waarom ze een beperkt assortiment hebben, alleen tried and tested hardware wordt aangeboden.

EricR zei:
Eynstein kennende houden ze rekening met combo Maxtor en Nforce4, heb de eigenaar paar keer telefonisch gesproken en hij weet zeer goed welke hardware bij elkaar past of niet. Ook een reden waarom ze een beperkt assortiment hebben, alleen tried and tested hardware wordt aangeboden.

Noud zal idd wel weten waar hij mee bezig is. De problemen met nforce4 zullen zij ws allang onder de knie hebben. Ondanks dit zou ik het even verifieren.
Blijf toch een voorstander voor dual core. Gezien het feit dat Big_T al 10 jaar met zijn vorige pc heeft gedaan, is het niet ondenkbaar dat hij weer lang met deze pc wil doen. De support voor dual core cpus begint al wat te komen, en dat zal de komende jaren alsmaar meer worden.
Daarbij zal socket 939 de komende tijd er ook uit gaan, dan zitten we allemaal aan het M2 formaat. Dat zou eventuele upgrades in de toekomst kunnen bemoeilijken (overigens heeft het el cheapo asrock mobootje een extra M2 socket voor toekomstige uitbreidingen onboard. :cool:

Red devil zei:
Noud zal idd wel weten waar hij mee bezig is. De problemen met nforce4 zullen zij ws allang onder de knie hebben. Ondanks dit zou ik het even verifieren.
Blijf toch een voorstander voor dual core. Gezien het feit dat Big_T al 10 jaar met zijn vorige pc heeft gedaan, is het niet ondenkbaar dat hij weer lang met deze pc wil doen. De support voor dual core cpus begint al wat te komen, en dat zal de komende jaren alsmaar meer worden.
Daarbij zal socket 939 de komende tijd er ook uit gaan, dan zitten we allemaal aan het M2 formaat. Dat zou eventuele upgrades in de toekomst kunnen bemoeilijken (overigens heeft het el cheapo asrock mobootje een extra M2 socket voor toekomstige uitbreidingen onboard. :cool:
jij had pc verkoper moeten worden ;)

Dit is de reden om voor een 'noob' op hardware gebied een kant en klaar systeempje te kopen.. ben je in een klapt van al het geneuzel af.

En als je voor duurzaamheid, betrouwbaarheid en de combi grafische bewerkingen gaat zou je beter ff kunnen doorsparen voor een goed Apple systeempje..

ASRock 939DUAL-SATA2 €64.03 €64.03
Eynstein Basic assembly €34.50 €34.50
LC-Power 7004B Midi Tower Black-Silver with 350W ATX PSU €44.76 €44.76
AMD Socket 939 X2 3800+ Tray €297.50 €297.50
NEC ND 3550 16speed DVD-R/-RW/+R Black €44.98 €44.98
Sapphire ATI X800GTO, €169.29 €169.29
Maxtor 300Gb 7200rpm 16Mb SATA-300 €131.11 €131.11
Dane-Elec 1 GB DIMM PC3200 €90.32 €180.65
Logitech LX300 Cordless Keyboard and Mouse €49.75 €49.75
Sony 3 1/2 inch Zwart €6.47 €6.47

Totaal bestelbedrag inclusief BTW: €1023.04
Transport kosten: €19.16
Totaal: €1042.20

Wellicht een iets betere voeding nemen, anders zie ik geen reden om 450 watt te nemen. Heb zelf thuis een X2 3800+ @ 4600 (dus trekt meer) , 3 interne HDs, een 9800pro en een waterkoeling met pompje aan een Antec 350 watt hangen. Kan prima, met zo'n apparaatje heb ik gemeten hoeveel stroom dit trok, en het kwam niet boven de 250 watt uit.

Ik ga hier met Red Devil in mee, qua budget krap er boven maar dat was toch al het geval. Zo heb je een systeem dat op vele fronten mee kan en ben je ook nog eens klaar voor toekomstige ontwikkelingen.

Yzord zei:
Ik had 1gb aan geheugen in mijn pc op mijn werk zitten en ik was dus de gehele dag bezig met photoshop en op ene gegeven ogenblik is dat echt niet voldoende. Vooral als je ook nog Illustrator ernaast heb draaien.

Nee, 2gb kan ik echt aanraden.
Klopt. Tussen 512 en 1gig merk je echt wel verschil. Windows gooit automatisch de swapfile omhoog. Met 2 gig gebruikt windows al 780MB. Als je dan ook nog wilt gaan photoshoppen kan ik 2 gig zeker aanraden. Zoveel kost het ook niet meer.

@Red Devil: Een ASrock moederbord? wtf. No ****ing way dat je wegens geldgebrek een B-merk moederbord in je kast gaat zetten. Houdt het maar lekker op MSI.

Btw, dat Nforce4 probleem hebben wij ook meegemaakt. De combo Nforce4 met Maxtor 9/10 schijven. Als het goed is is maxtor nog bezig met een firmware update. Edit: Volgens mij is die firmware update er zelfs al. En hebben als het goed is nieuwe schijven daar sowieso geen last meer van.

Laatst bewerkt:
Ja ik weet niet zon goedkoop mb met een peperdure cpu erop??? Zal wel aan mij liggen maar zie de logica niet zo.

Ik denk dat ik maar bij mijn originele stukken blijf, anders blijf je bezig. Die supernieuwe technologie interesseerd me nu ook niet zo, het moet gewoon lekker draaien.

Big_T zei:
Ja ik weet niet zon goedkoop mb met een peperdure cpu erop??? Zal wel aan mij liggen maar zie de logica niet zo.

Ik had exact hetzelfde gevoel toen ik mijn pc een paar maanden geleden ging samenstellen. Echter laat je niet teveel leiden door de prijs, het bordje wordt gewoon erg goed getest.
Eynstein weet er nog bij te melden dat ze heel weinig uitval hebben met dit soort bordjes. De bordjes van Asrock worden steeds populairder en dat is niet voor niets.

Vind het zelf fantastisch dat ik met een bordje van nog geen 5 tientjes zulke goede ervaringen heb.

[edit]
Ik denk dat ik maar bij mijn originele stukken blijf, anders blijf je bezig. Die supernieuwe technologie interesseerd me nu ook niet zo, het moet gewoon lekker draaien.

Trust me, een X2 dual core processor zorgt er juist voor dat je lekker met je pc kunt draaien. Omdat er eigenlijk
2 cpus in je computer zitten. Even een groot bestand in Adobe Photoshop bewerken en tegelijkertijd een videootje kijken? Geen probleem.
Het fijne met een dual core is dat je altijd een extra cpu op de achtergrond hebt draaien die meedraait als je meerdere dingen tegelijkertijd gaat doen. Echt, het werkt fantastisch.

[edit2]

Bechmark wrote:
@Red Devil: Een ASrock moederbord? wtf. No ****ing way dat je wegens geldgebrek een B-merk moederbord in je kast gaat zetten. Houdt het maar lekker op MSI.

Plz met bewijzen komen die je bewering staven. Je moet niet m.b.v. vooroordelen en emoties een computer in elkaar zetten, dat moet op basis van reviews en harde feiten.

Laatst bewerkt:
Maar stel dat ik dat beetje over me budget wil gaan, is het danniet de moeite waard om toch voor het 'A merk' MB (msi) te gaan?

Big_T zei:
Maar stel dat ik dat beetje over me budget wil gaan, is het danniet de moeite waard om toch voor het 'A merk' MB (msi) te gaan?

Dan alleen voor de extra opties van de MSI, dat lijkt alleen gigabit LAN te zijn. Och het scheelt 3 tientjes, als je zelf een beter gevoel bij de MSI hebt, zou ik het gewoon doen.

MSI is echt wel goed gerief ze

Terug
Naar boven