XXL Nutrition

Naar aanleiding van zelf pc bouwen: is dit goede samenstelling?

Met dit systeem gaat Photoshop vliegen, ook over 10 jaar nog. Of tegen die tijd moeten de 40 Megapixel camera's gemeengoed zijn geworden. Maar gelet op de sensoren in camera's zal dat niet snel gebeuren.

prima systeempje.
Gaat voorlopig zeker vliegen, als is het toch dat na een jaar de beleving zo is dat het niet meer zo vliegt.. zucht gewenning :P

ik heb zelf MSI NEO 2 FIS-R al flink wat ouder, maar nogsteeds prima.

Offtopic:

wat betreft dat voeding gedeeltje, als je niet klokt is 350watt prima voldoende.
ik heb zelf een Enermax 550, meer omdat ik in het verleden flink heb geklokt met waterkoeling. Belangrijkste is dat je 5V lijn stabiel blijft binnen de 15%norm (dus niet verder afwijken dan 15% van 5V, met overklokken is dit vaak de bottleneck, genergeerd je 5V een onderwaarde dan word je systeem instabiel)

• Topic Starter Topic Starter
Ik heb reactie van eynstein over het HD probleem bij maxtor/nvidia:

Tav het HDD probleem: Maxtor SATAII (300) schijven hebben problemen met de Nforce4 chipset van nvidia en niet alleen met MSI. (Ook andere merken hebben daar last van). Het omzeilen is simpel door de hdd met een jumper aan de achterzijde om te zetten naar SATA 150. Het is momenteel geen groot verschil omdat er veel SATAII commando's nog niet ondersteunt worden door Maxtor.

U kunt desgewenst ook kiezen voor een ander merk (bijv. de Samsung). Weliswaar geen 300Gb maar wel snel en erg stil!!

Verder hebt u een goede keuze gedaan. Daar kan ik niets aan opmerken. Ik zou hem dus zelf ook zo gekozen kunnen hebben ;)

Met vriendelijke groet,

Noud
eynstein computers
Lijkt me wel verstandig om dan de stille en bovendien iets goedkopere Samsung SpinPoint SP2504C 250Gb SATA II te nemen, enige verschil lijkt die buffer te zijn van 8 MB tegenover de maxtor 16 MB, belangrijk?

zul je in de praktijk (bijna) niets van merken.

SATA150 of SATA-II merk je in de praktijk inderdaad niets van, tranfserrates liggen toch in alle gevallen onder de max.

Waarom een 800GTO kaart als je toch niet gamed? Dat beetje fotosoepen heeft echt zoveel niet nodig, dit is net als met een porsche door een woonerf rijden.

Verschil tussen 8 of 16mb kan trouwens nog steeds een procent of 30 in prestaties zijn hoor.

ach misschien speel ik nog wel eens een game je weet nooit, op zich niet zon probleem. Ik vertrouw erop dat de HD snel genoeg zal zijn...

Waarom als je toch vooral grafisch bezig bent... toch geen Mac? :)

Nou
1 ik wilde nou eindelijk wel eens iets zelf naar smaak maken
2 mac is vaak nog niet compatibel met software en proggies op internet (+ veel meer te vinden voor windows based systems)
3 ik ken het OS niet en ben niet van plan dat te gaan leren
4 gewoonte
5 prijs

1. ook binnen een mac valt er redelijk veel naar eigen smaak in te richten
2. vooral games, volgens mij... de mac is van oorsprong traditioneel voor het grafische werk
3. went wel, is iets beter ;)
4. went wel ;)
5. mja, het is even een uitgave maar je verdient het later zeker terug, meer waardebehoud en gaat langer mee

Als tweede pc is het een optie, alleen zo rijk ben ik niet, voorlopig heb ik toch liever ibm pc om de meer uitgebreide compatibiliteit (en dat is niet enkel bij games)

Maar alles is besteld, zal ook posten als ik m in elkaar ga steken (dat wordt lachen)

Okido, ben benieuwd!

T, als je een pc voor de komende 10 jaar wil hebben betaal je relatief veel. Je kunt beter een standaard pc kopen voor 600 euro dan een pc die 10 % sneller is voor 900 euro. Als je het snelste wilt hebben betaal je altijd meer dan evenredig. Het is verstandiger om dan over 3 jaar bv een upgrade te doen.

Videokaart zou ik zeker niet meer dan € 70 / € 80 aan uitgeven, omdat je zoals je zelf zegt nooit gamed.

Je moederbord ondersteunt dual channel, maak daar gebruik van. Je moet er dus 2 geheugen modules inzetten. 2x 512 of 2x 1024.

Floppydisk zou ik geen geld aan besteden.

En verder heb ik gister een 2e handse pc gekocht:
Proc: AMD 3800+
MB: Asus A8N-SLI Deluxe
Geheugen: 1GB x 2 (2GB) PC3200 DDR, CL2 (Corsair TWINX2048-3200C2)
HD: 1x200 Maxtor, 1x80 Maxtor
On board: netwerkkaart (10/100/1000) en geluidskaart (7.1 audio)
Video: x300
Kast: antec sonata lifestyle

Nieuwprijs 1050 en gekocht voor 650.

Ik stel voor dat je een beetje gaat rondzoeken en een 2e handse PC koopt, scheelt enorm veel. Het pcs hebben over het algemeen niet te veel te lijden he.

EDIT: ik zie dat je al besteld hebt, gemiste kans om je te overtuigen :D

BadMF zei:
T, als je een pc voor de komende 10 jaar wil hebben betaal je relatief veel. Je kunt beter een standaard pc kopen voor 600 euro dan een pc die 10 % sneller is voor 900 euro. Als je het snelste wilt hebben betaal je altijd meer dan evenredig. Het is verstandiger om dan over 3 jaar bv een upgrade te doen.
ja begrijp ik, maarja heb me laten overhalen door die tweakers hier ;)

Videokaart zou ik zeker niet meer dan € 70 / € 80 aan uitgeven, omdat je zoals je zelf zegt nooit gamed.
Och beter wat meer dan te weinig, heel zelden zal ik nog wel eens gamen ;)

Je moederbord ondersteunt dual channel, maak daar gebruik van. Je moet er dus 2 geheugen modules inzetten. 2x 512 of 2x 1024.
Heb ook 2 x 1024 hoor :)

Floppydisk zou ik geen geld aan besteden.
Zit uitsparing in me case en soms komt het toch nog aan te pas, voor het geld moet je het niet laten.

En verder heb ik gister een 2e handse pc gekocht:
Proc: AMD 3800+
MB: Asus A8N-SLI Deluxe
Geheugen: 1GB x 2 (2GB) PC3200 DDR, CL2 (Corsair TWINX2048-3200C2)
HD: 1x200 Maxtor, 1x80 Maxtor
On board: netwerkkaart (10/100/1000) en geluidskaart (7.1 audio)
Video: x300
Kast: antec sonata lifestyle

Nieuwprijs 1050 en gekocht voor 650.

Ik stel voor dat je een beetje gaat rondzoeken en een 2e handse PC koopt, scheelt enorm veel. Het pcs hebben over het algemeen niet te veel te lijden he.

EDIT: ik zie dat je al besteld hebt, gemiste kans om je te overtuigen :D
Doe ik nooit meer teveel last mee gehad vroeger :)

maar bedankt, je hebt wellicht op veel punten gelijk, maar ik zit er niet echt mee, doe toch al voordeel want zelfbouw sowieso goedkoper/beter en kan me stukken waarschijnlijk voor -20% krijgen :)

Ok dan. Laat ons in ieder geval weten of hij bevalt! :)

a drive toch maar geschrapt dacht nog diskettes van iemand nodig te hebben maar toch niet. Gaat er toch uit.
Verder heb ik me keyboard/muis van logitech nog geupgrade naar de MX5000 serie

Keep you posted, zal nog wel even duren voor ik met de assemblage kan beginnen.

Terug
Naar boven