Fitness Seller

naheffing belastingdienst....

Montai

Competitive Bodybuilder
Waardering
292
Lengte
1m83
Massa
80kg
Vetpercentage
8%
‘Vijf tot zes miljoen mensen krijgen 300 euro naheffing Belastingdienst’
door Marije Willems
30 OKTOBER 22:51
BINNENLAND

Vijf tot zes miljoen belastingplichtigen worden volgend jaar geconfronteerd met een naheffing van de Belastingdienst of krijgen minder belasting terug. Dat schrijft staatssecretaris Eric Wiebes van Financiën aan de Tweede Kamer.
Het gaat voor de meeste mensen om een naheffing van 300 euro, laat het ministerie van Financiën aan RTL Nieuws weten. Maar voor een aantal mensen kan het oplopen tot 700 euro, aldus RTL.
Wiebes belooft om de komende tijd extra uitleg te geven aan de groep belastingplichtigen die mogelijk wordt geconfronteerd met een hogere aanslag, “zodat mensen zich hierop kunnen voorbereiden”.
Het kabinet heeft de algemene heffingskorting inkomensafhankelijk gemaakt. Voor inkomens tot 20.000 euro bedraagt die ruim 2.100 euro. Hoe hoger het salaris is, hoe sterker de korting daalt. Hogere inkomens hebben nog recht op 1.366 euro algemene korting. De maximale arbeidskorting wordt hoger, maar voor inkomens vanaf 40.000 euro sneller afgebouwd dan nu.
Wiebes beantwoordt in zijn brief onder meer vragen van CDA-Kamerlid Pieter Omtzigt.

bron

Ik vind persoonlijk dat ze dit de burgers wel gewoon mogen schenken. Zeg dat het over 200 miljoen (typo) gaat en je leest daarnaast dat er honderden miljoenen verkwanseld worden aan kansloze projecten of verduistering, kunnen ze dit best missen. Dit zal wel een leuk voorschot zijn voor die 642 miljoen euro voor de EU, waar we niet veel voor terug krijgen behalve een zwart geldverslinded gat!

Laatst bewerkt:
Ik vind persoonlijk dat ze dit de burgers wel gewoon mogen schenken. Zeg dat het over 20 miljoen gaat en je leest daarnaast dat er honderden miljoenen verkwanseld worden aan kansloze projecten of verduistering, kunnen ze dit best missen. Dit zal wel een leuk voorschot zijn voor die 642 miljoen euro voor de EU, waar we niet veel voor terug krijgen behalve een zwart geldverslinded gat!

5 of 6 miljoen maal 300 euro is 20 miljoen? Dit gaat over honderden miljoenen tot miljarden als de schattingen kloppen en de meesten 300 euro of meer mogen aftikken. Wiebes heeft zelf over 150 euro inmiddels maar dan nog kom je uit op bijna een miljard euro.

Het is geen voorschot op die 642 miljoen, ze halen zelfs nog een bonus binnen volgend jaar. Die 642 miljoen is makkelijk te betalen uit de naheffing.

Prutswerk van het ergste soort. Als je zelf de mist in gaat moet je nog oppassen geen boete te hoeven betalen maar de belastingdienst mag gewoon blijven aanprutsen.

Ik werk gvd voor de helft van mn geld voor de overheid.
Zag laatst een berekening voorbij komen waarbij een uitkeringstrekker op 2000 euro netto per maand uitkwam door alle kortingen, toeslagen, bijstand etc., en wij maar werken...

• Topic Starter Topic Starter
5 of 6 miljoen maal 300 euro is 20 miljoen? Dit gaat over honderden miljoenen tot miljarden als de schattingen kloppen en de meesten 300 euro of meer mogen aftikken. Wiebes heeft zelf over 150 euro inmiddels maar dan nog kom je uit op bijna een miljard euro. (...)

Ach f**k, typo! Nulletje te weinig ingevoerd! En dan zit ik nog heel erg laag met schatten inderdaad.

Het wilt niet per definitie zeggen dat je moet bijbetalen he.. De kans is zeer aanwezig dat men gewoon minder terug krijgt. Er zijn echter scenario's denkbaar waar er wel bijbetaald moet worden.

Het wilt niet per definitie zeggen dat je moet bijbetalen he.. De kans is zeer aanwezig dat men gewoon minder terug krijgt. Er zijn echter scenario's denkbaar waar er wel bijbetaald moet worden.

Je snapt dat dit in theorie gewoon hetzelfde is toch?

Als je o.a. door HRA nu al maandelijks geld ontvangt van de Belastingdienst en je gewoon ontvangt wat je normaal gesproken volgens jouw aftrekposten dient te ontvangen wordt het gewoon dokken volgend jaar.

Domme, domme overheid in ieder geval. Ze gaan iets naar binnen harken dat de economie niet veel goeds zal doen, zeker niet nu het herstel nog broos is.

Domme reacties. Dit plan was al een jaar bekend alleen heeft de belastingdienst gefaald. Tevens hebben lage inkomens er niet of nauwelijks last van.

Ik werk gvd voor de helft van mn geld voor de overheid.
Zag laatst een berekening voorbij komen waarbij een uitkeringstrekker op 2000 euro netto per maand uitkwam door alle kortingen, toeslagen, bijstand etc., en wij maar werken...

Je kan inderdaad beter overal schijt aan hebben, doen alsof je dom bent en in de uitkering gaan... heb je meer profijt en meer tijd over aangezien je niet hoeft te werken

Je kan inderdaad beter overal schijt aan hebben, doen alsof je dom bent en in de uitkering gaan... heb je meer profijt en meer tijd over aangezien je niet hoeft te werken

Precies! Werk me de pl**ris, offer vrije tijd op en weet ik het, terwijl ik ook gewoon twee rooie per maand kan verdienen met op de bank zitten.

Precies! Werk me de pl**ris, offer vrije tijd op en weet ik het, terwijl ik ook gewoon twee rooie per maand kan verdienen met op de bank zitten.

meeste mensen in de uitkering werken er ook nog zwart bij dus die zitten nog over die twee rooie heen :mad:

Domme reacties. Dit plan was al een jaar bekend alleen heeft de belastingdienst gefaald. Tevens hebben lage inkomens er niet of nauwelijks last van.

Ah je moet dus eigenlijk gewoon zelf alvast een reserve opbouwen om te anticiperen op de faal van de Belastingdienst die teveel uitkeert?

Prutswerk van het ergste soort. Als je zelf de mist in gaat moet je nog oppassen geen boete te hoeven betalen maar de belastingdienst mag gewoon blijven aanprutsen.

Dit is dus echt iets waar ik me helemaal de t*ring aan kan ergeren inderdaad. Oh wee, oh wee als je zelf iets fout doet. Maar de belastingdienst kan wanneer ze dat maar willen een 'fout' laten goedmaken.

je wordt toch helemaal ziek van de belastingpraktijken in Nederland?!

Bijna de helft van je loon inleveren aan de overheid zodat ze het weer kunnen uitgeven aan mislukte projecten, corrupte wethouders, en aan de europese unie waar dit soort praktijken schering en inslag zijn:

http://www.geenstijl.nl/mt/archieven/2013/06/tom_staal_trekt_rioolput_eu_op.html

photo.png

Je snapt dat dit in theorie gewoon hetzelfde is toch?

Linksom of rechtsom, betalen moet je toch dus in principe is het nagenoeg hetzelfde inderdaad.. Dat snap ik ook wel.

Minder terugkrijgen vind ik persoonlijk minder erg dan achteraf moeten bijbetalen.
(Ja ik weet ook dat je dat geld dan al hebt gehad)

als het zo moet.. tis goed jonge

DAN BETAAL IK VANAF NU HELEMAAL NERGENS MEER VOOR

wel gaarne nog even die paar honderd euro zorgtoeslag die ik nog steeds moet krijgen van het afgelopen jaar waar ik 7x voor heb moeten bellen overmaken

als het zo moet.. tis goed jonge

DAN BETAAL IK VANAF NU HELEMAAL NERGENS MEER VOOR

wel gaarne nog even die paar honderd euro zorgtoeslag die ik nog steeds moet krijgen van het afgelopen jaar waar ik 7x voor heb moeten bellen overmaken

En de kosten voor het bellen dan? :eek:

Prutsers van het ergste soort, wacht nog steeds op de uitslag van m'n M-biljet 2012, verstuurd in April. Moest het binnen 2 weken opsturen, een compleet boekwerk en krijg ws pas volgend jaar de uitslag.

---------- Toegevoegd om 15:05 ---------- De post hierboven werd geplaatst om 15:04 ----------

En de kosten voor het bellen dan? :eek:
BD bellen is gratis volgens mij. Moet wel zeggen dat je altijd snel wordt geholpen.

Prutsers van het ergste soort, wacht nog steeds op de uitslag van m'n M-biljet 2012, verstuurd in April. Moest het binnen 2 weken opsturen, een compleet boekwerk en krijg ws pas volgend jaar de uitslag.

---------- Toegevoegd om 15:05 ---------- De post hierboven werd geplaatst om 15:04 ----------

BD bellen is gratis volgens mij. Moet wel zeggen dat je altijd snel wordt geholpen.

Dat gaat nog wel een jaar duren voordat ze dat verwerkt hebben :D

Terug
Naar boven