AndroidHealthClinic

nakuren anabolen wel of nie doen?

spierennnn

Novice
Waardering
0
Tijdens een kuur vermindert je eigen aanmaak van hormonen. Vrij vaak ligt die dan volledig 'plat'. Doordat er zoveel androgeen in je lichaam circuleert, treden er allerlei feedback-mechanismen in werking, waardoor je testikels worden afgebroken. Na een kuur ben je daarom vaak, fysiologisch gezien, een castraat. Je coïtusdrive is nihil, net als je weerstand tegen ziekte, je vliegt achteruit in spierkracht en -massa. Die malaise is de spreekwoordelijke 'klap'. Veel van wat je gewonnen hebt, gaat dan weer verloren. Naarmate je langer en zwaarder hebt gekuurd, is die klap groter. Jongens die gedurende enkele jaren praktisch non-stop hebben gekuurd, kunnen tijdens de klap (en ik overdrijf NIET) alles weer kwijtraken. Door de endocrinologische ontwrichting in je lichaam kun je depressief worden, echt depressief. Als je veel testosteron hebt gebruikt, is er vanwege het ontbreken van androgene factoren nog de kans dat de resterende testo in je lichaam zich massaal gaat omzetten in oestrogenen. In extreme gevallen kun je zo jezelf permanent castreren.

Wat doe je eraan?

Er is een scala aan produkten en methoden in zwang, waarvan wordt gezegd dat ze De Klap kunnen opvangen. De meest idiote zijn de 'onderhoudskuurtjes' en de 'precursoren'. 'Onderhoudskuurtjes' zijn laag gedoseerde ANABOLENkuren, bedoeld om tussen de kuurtjes door 'de massa vast te houden'. Onderhoudskuurtjes werken op de korte termijn, maar zorgen ervoor dat je niet kunt herstellen. Precursoren zijn ook niet erg effectief, want die werken eigenlijk alleen op 'cleane' atleten. Het gebruik van HCG is evenmin verstandig. HCG kan soms effectief zijn tijdens een kuur, maar nooit daarna - eigenlijk om dezelfde reden als waarom onderhoudskuurtjes niet werken. (Lang niet iedereen is het daarmee eens, moet ik bekennen...).

Een opstarter die waarschijnlijk w謠werkt is Clomid. Dat is qua bijwerkingen een pittig middel. Het jaagt de triglycrides in je bloed omhoog, en is giftig voor je lever.

Tenslotte is er nog de categorie 'merkwaardige middelen'. Testolactone hoort daarbij: een plasmiddel, waarvan een tijd is beweerd dat het 'anti-oestrogeen' zou werken. Onzin. Achteraf blijkt dat testolactone zich in bepaalde opsporingstests net zo gedraagt als testosteron. Maar dat wil dus niet zeggen, dat het ook in je lichaam net zo werkt als testosteron.

Samengevat: de Spreekwoordelijke Klap hoort bij het Gebruik. Als je hem ontwijkt, krijg je de Klap later - en dan komt-ie twee, drie of vier keer zo hard aan. Verstandige gebruikers accepteren de Klap en incasseren hem. Ze trekken er lering uit. Als de Klap te zwaar was, dan gaan ze bij zichzelf te rade: Heb ik te veel gebruikt? Had ik geen testo's moeten nemen? Misschien heb ik te lang gebruikt? Accepteren, evalueren en incasseren. Dat is het Geheim waarmee je ook als gebruiker oud kunt worden.

Hoe ernstig?

Laat je alsjeblieft niks wijsmaken. De Klap is algemeen. Iedereen ervaart de klap. Minimaal 1/3 van alles wat je wint, lever je weer in. Waarschijnlijk meer. Een aantal zeer gerespecteerde ANABOLENgoeroes, zoals Daniel Duchaine, menen dat je uiteindelijk ALLES wat je met AS opbouwt, weer inleveren.

iedereen mee eens??? ;)

wat kan er gebeuren als je niet nakuurt volgens jullie???
word je dan imppotent of zit alleen even in een diepje??? :rolleyes:

Zou je jezelf ook eens voorstellen :rolleyes:

sorry maar dit vind ik echt zo dom wat denk je nou zelf.

spierennnn zei:
wat vind je dom? :rolleyes: en vertel mijn eens hoe jij er over denkt? bedankt

Hoe ik er over denk? Ik denk dat jij je eerst eens beter moet verdiepen in de stof. Wat denk je daar zelf van :headbang:

• Topic Starter Topic Starter
hahah jongens jullie hoeven tog nie boos te worden ;)

nee maar ik weet genoeg over dit soort dingen. ben al paar jaar bezig met informatie verzamelen. heb ook kuurtjes gedaan. en ik geloof zelf ook dat je moet nakuren. maar tog wil ik heel graag horen wat jullie meningen zijn. als je iets zegt ondersteun het met een ervaring of een medischegebeurtenis. dus niet van ja dat hoort zo, nee dat weet ik ook allemaal wel, zeg me maar of het welis gebeurt is dat je niet hebt nagekuurd en er iets van hebt gemerkt. geloof me maar ik weet genoeg over dit soort dingen en lees hier al paar maanden jullie brieven. maar nu ik me zelf heel graag wil laten gloven dat je nie hoef af te keuren vraag ik het aan jullie wat jullie meningen zijn.

bedankt jongens ;)

-jeffrey- zei:
Hoe ik er over denk? Ik denk dat jij je eerst eens beter moet verdiepen in de stof. Wat denk je daar zelf van :headbang:

daar ben ik het niet mee eens, ik denk dat deze jongen best wel wat af weet van sterioden. En dan gaan jullie elkaar weer allemaal na zitten praten.

wel of niet nakuren?? is dat iets wat jij in twijfel trekt of wil je gewoon weten wat de mensen op het board vinden van het herstellen na een kuur.

Ga alsjeblieft een paar keer door het forum heenbladeren!

En die tekst heb je niet zelf geschreven, dus noteer alsjeblieft de bron erbij.

i rest my case,paar jaar info verzamelen en dan nog vragen of je moet nakuren........ ???

ik denk dat hij dat niet bedoelt.

Hij wil weten hoe jullie met die klap omgaan, is die net zo groot met een nakuur of zonder. zoiets?

Maar meld ff de bron erbij dan is het best een interessant stukje :)

Persoonlijk.Vind ik nakuuren alleen nodig bij hele zwaare kuuren.Bij een winstrol only is het zeker niet nodig.Zelfs bij redelijke dec test combinaties komt je testproductie snel genoeg op gang.Alleen een discusie hierover beginnen verlies je,omdat op de boarden al jarenlang wordt gezecht dat het wel nodig is.En iedereen neemt dat over.Als je het voor je zelf zeker wilt weten,kun je een aantal weken naar je kuur je testwaardes laten meten.

Anyway, niet nakuren is wel het stomste wat je kan doen.

Een goede PCT (Post Cycle Therapy) zal ervoor zorgen dat je eigen productie veel sneller weer op gang komt waardoor je minder massa zal verliezen als gevolg van te weinig testosteron. Deze PCT aangevuld/gevolgd door bijv. Triboteston zal ervoor zorgen dat die klap niet komt.

Ook hier valt of staat alles met het feit of je weet waarmee je bezig bent. :)

bur zei:
ik denk dat hij dat niet bedoelt.

Hij wil weten hoe jullie met die klap omgaan, is die net zo groot met een nakuur of zonder. zoiets?

Maar meld ff de bron erbij dan is het best een interessant stukje :)

Misschien heb je gelijk,maar ik vind het nogal warrig.
Hij heeft ik weet niet hoeveel research gedaan en ook hier op het forum.
Verder heeft hij al kuurtjes gedaan.
Lijkt me dat je dan toch wel weet hoe of wat?

bedankt voor jullie reactie. als we elkaar zo blijven steunen in de bodybuilding wereld staan we altijd sterk tegenover mensen die ons niet begrijpen.

ik heb inderdaad heel lang informatie opgezocht. ik weet ook pcies wat ik aan het doen ben en was. alleen ten eerste vind ik dat je nooit genoeg weet. het beste is om ervaringen van andere mensen te horen. voordat ik een kuurtje deed had ik ongeveer een jaar alleen maar op internet dingen zitten lezen over as. daarna ben ik weer veder gegaan met informatie verzamelen.

wat heel opvallend is is dat iedereen zijn eigen menig heeft. niet iedereen is volledig met elkaar eens. tuurlijk zijn er dingen die vanzelf sprekend zijn en iedereen het ook zo laat. maar als we het hebben over nakuren. ja ik deed het zelf ook. maar tog dacht ik van wat nou als je het niet doet. overal staat informatie dat als je nakuurt je er meer spiermassa overhoudt. helemaal mee eens. maar wat nou als je nie nakuurt. mijn vraag is wat is beter voor je lichaam en gezondheid. dus ff nie aan massa denken ;) . is het voor je lichaam beter om niet na te kuren en je lichaam gewoon zelf te laten herstellen of is het beter om wel na te kuren met middelen. bij welke heb je volgens jullie meer kans om impotent te raken. en nogmaals ik snap wel dat als je nakuurt dat je tesproductie weer snel op gang komt en daardoor meer spiermassa vasthoudt.

laten we denken aan een deca test kuurtje. we doen 250test 200 deca. nakuren? ;)

en trouwens als er iemand is die mij te dom vind zoals FIREDSOUL bij voorbeeld. geen probleem, ik snap het wel, maar wil je a.u.b dan niet reageren en verder op de site bij andere mensen reageren die het wel snappen en niet zo dom zijn. want ik zoals ik respect heb voor jou verwacht ik ook dat jij het voor mij hebt. ;)

Terug
Naar boven