MuscleMeat

nakuren anabolen wel of nie doen?

• Topic Starter Topic Starter
younggod zei:
daar ben ik het niet mee eens, ik denk dat deze jongen best wel wat af weet van sterioden. En dan gaan jullie elkaar weer allemaal na zitten praten.

wel of niet nakuren?? is dat iets wat jij in twijfel trekt of wil je gewoon weten wat de mensen op het board vinden van het herstellen na een kuur.

dus wel of nie nakuren ;). jij begrijpt me wel :D

spierennnn zei:
bedankt voor jullie reactie. als we elkaar zo blijven steunen in de bodybuilding wereld staan we altijd sterk tegenover mensen die ons niet begrijpen.

ik heb inderdaad heel lang informatie opgezocht. ik weet ook pcies wat ik aan het doen ben en was. alleen ten eerste vind ik dat je nooit genoeg weet. het beste is om ervaringen van andere mensen te horen. voordat ik een kuurtje deed had ik ongeveer een jaar alleen maar op internet dingen zitten lezen over as. daarna ben ik weer veder gegaan met informatie verzamelen.

wat heel opvallend is is dat iedereen zijn eigen menig heeft. niet iedereen is volledig met elkaar eens. tuurlijk zijn er dingen die vanzelf sprekend zijn en iedereen het ook zo laat. maar als we het hebben over nakuren. ja ik deed het zelf ook. maar tog dacht ik van wat nou als je het niet doet. overal staat informatie dat als je nakuurt je er meer spiermassa overhoudt. helemaal mee eens. maar wat nou als je nie nakuurt. mijn vraag is wat is beter voor je lichaam en gezondheid. dus ff nie aan massa denken ;) . is het voor je lichaam beter om niet na te kuren en je lichaam gewoon zelf te laten herstellen of is het beter om wel na te kuren met middelen. bij welke heb je volgens jullie meer kans om impotent te raken. en nogmaals ik snap wel dat als je nakuurt dat je tesproductie weer snel op gang komt en daardoor meer spiermassa vasthoudt.

laten we denken aan een deca test kuurtje. we doen 250test 200 deca. nakuren? ;)

Gezonder is helemaal niet kuren. :thumbup:

En waarom moet je niet aan massa behoud denken? Dus het is in jouw ogen totaal onbelangrijk dat je na je kuur zonder nakuur 95% weer verliest. Kuur dan niet. :)

Zou 3 a 4 weken nakuren met jouw "250test 200 deca" kuurtje. 2 weken 40mg Nolva /d en daarna 2 weken 20mg /d.

MrJ zei:
Zou 3 a 4 weken nakuren met jouw "250test 200 deca" kuurtje. 2 weken 40mg Nolva /d en daarna 2 weken 20mg /d.

hey kerel,

het valt me op dat de laatste tijd er steeds minder clomid geadviseerd wordt. ik kan me nog tijden herinneren dat ik maandenlang kuurtjes met test voorbij zag komen waarbij nakuurtjes zonder clomid eigenlijk ondenkbaar waren.

wat is de reden waarom ik dit steeds minder zie? ik bedoel ik ben de clomid ook liever kwijt dan rijk, maw wanneer adviseer je met clomid en nolva na te kuren en wanneer alleen met nolva? waar ligt die grens?

BramHoogkamer zei:
Ik twijfel ook niet of je wat van as af weet,maar je vraagstelling kwam bij mij niet helemaal over.
Laatste tijd ook weer zoveel summerboyzzzzzzz questions..... :D

ja dacht ik al, ik was ook een beetje onduidelijk. mijn foutje ;)

Latin spirit zei:
hey kerel,

het valt me op dat de laatste tijd er steeds minder clomid geadviseerd wordt. ik kan me nog tijden herinneren dat ik maandenlang kuurtjes met test voorbij zag komen waarbij nakuurtjes zonder clomid eigenlijk ondenkbaar waren.

wat is de reden waarom ik dit steeds minder zie? ik bedoel ik ben de clomid ook liever kwijt dan rijk, maw wanneer adviseer je met clomid en nolva na te kuren en wanneer alleen met nolva? waar ligt die grens?

Zie m'n post gisteren in een ander topic. :)

http://www.dutchbodybuilding.com/forum/showpost.php?p=610961&postcount=5

MrJ zei:
Gezonder is helemaal niet kuren. :thumbup:

En waarom moet je niet aan massa behoud denken? Dus het is in jouw ogen totaal onbelangrijk dat je na je kuur zonder nakuur 95% weer verliest. Kuur dan niet. :)

helemaal gelijk met nolva. ook mee eens. maar waarom niet aan massa denken? kijk ik ben nu bezig met een kuur tes en deca en zal ook wel nakuren. alleen wil ik gewoon nog weten wat er zou gebeuren als je niet nakuurt. ten eerste raak je veel van wat je opgebouwd hebt kwijt. dat is duidelijk. maar wat is gezonder voor je lichaam. dat is mijn vraag. want ik heb zoeen gevoel van dat als je niet nakuurt dat je tesspiegel nooit zo hoog word als voor je kuurtje. (het is maar een gedachte). en dus slecht is voor je lichaam terwijl als je wel nakuurt dat je weer op de oude niveau komt en het beter is voor je lichaam. dus antwoord op deze vraag wil ik heel graag weten. is het nou beter voor je lichaam om het gewoon met rust te laten en zelf zich laten herstellen of is het beter om na te kuren en zo je productieniveau om hoog te gooien. bij welke maak je meer kans om impotent te worden?

of laat ik het zo zeggen als ik niet na kuur na mijn 250 tes en 200 deca, is mijn tesproductie na een tijdje wel weer zo hoog als voor mijn kuurtje?

en je hebt gelijk: niet kuren is het beste ;)

spierennnn zei:
of laat ik het zo zeggen als ik niet na kuur na mijn 250 tes en 200 deca, is mijn tesproductie na een tijdje wel weer zo hoog als voor mijn kuurtje?

ik ben het helemaal met MrJ eens, als je naar dit soort zaken gaat kijken, dan zou je eigenlijk helemaal niet aan kuren moeten denken want de ongezondheid van het nakuren weegt niet op tegen de nog grotere ongezondheid van het kuren op zich.

als je niet nakuurt zal je test zich uiteindelijk op hetzelfde niveau herstellen alleen duurt het godsgruwelijk lang :)

Ik ken iemand die heeft namelijk gekuurd zowel zonder als met nakuur en het verschil in massaverlies was voor hem minimaal. Wel is het geestelijk moeilijker om door te trainen na een kuur zonder nakuur omdat het lang(er) duurt voordat je herstelt.

MrJ zei:

Wat je hierboven hebt getypt is een beetje krom door de bocht genomen, want die persoon heeft gekuurd met 400mg deca en 500mg test per week en niet nagekuurd. Na zijn kuur heeft ie alleen het vocht ingeleverd en een klein beetje vet. De omtrekken van armen, benen, etc zijn wel ietsje minder geworden, maar dat is logisch aangezien je een mindere pomp hebt en zoals ik al eerder heb beschreven wat vocht en vet inlevert.

Tuurlijk kan het voorkomen dat iemand veel massa zal inleveren, maar dan is dat meer te wijten aan andere factoren zoals: training, voeding en motivatie na een kuur.

Dus om te zeggen, dat als je niet nakuurt bijna alles zal verliezen klopt in dit geval niet.

@topicstarter: misschien heb je wat aan deze ervaring en wil je het zelf aan den lijve ondervinden, dan moet je maar een keer kuren zonder nakuur en dan weet je precies hou jouw lichaam erop reageert!

Laatst bewerkt:
Iz-dat-zooo zei:
Ik heb namelijk gekuurd zowel zonder als met nakuur en het verschil in massaverlies was voor mij minimaal. Wel is het geestelijk moeilijker om door te trainen na een kuur zonder nakuur omdat het lang(er) duurt voordat je herstelt.

Wat je hierboven hebt getypt is een beetje krom door de bocht genomen, want ik heb gekuurd met 400mg deca en 500mg test per week en niet nagekuurd. Na mijn kuur heb ik alleen het vocht ingeleverd en een klein beetje vet. De omtrekken van armen, benen, etc zijn wel ietsje minder geworden, maar dat is logisch aangezien je een mindere pomp hebt en zoals ik al eerder heb beschreven wat vocht en vet inlevert.

Tuurlijk kan het voorkomen dat iemand veel massa zal inleveren, maar dan is dat meer te wijten aan andere factoren zoals: training, voeding en motivatie na een kuur.

Dus om te zeggen, dat als je niet nakuurt bijna alles zal verliezen klopt in dit geval niet.

@topicstarter: misschien heb je wat aan deze ervaring van mij en wil je het zelf aan den lijve ondervinden, dan moet je maar een keer kuren zonder nakuur en dan weet je precies hou jouw lichaam erop reageert!

Kerel, alles leuk en aardig mbt jouw eigen ervaring, maar niet nakuren is het stomste wat je kan doen.

Dat is een feit en eigenlijk is er geen discussie over mogelijk. Dus lees jezelf eens goed in voordat je allemaal zeer verkeerde adviezen gaat rondstrooien.

Latin spirit zei:
ik ben het helemaal met MrJ eens, als je naar dit soort zaken gaat kijken, dan zou je eigenlijk helemaal niet aan kuren moeten denken want de ongezondheid van het nakuren weegt niet op tegen de nog grotere ongezondheid van het kuren op zich.

als je niet nakuurt zal je test zich uiteindelijk op hetzelfde niveau herstellen alleen duurt het godsgruwelijk lang :)

kijk dit is de antwoord op mijn vraag. dus ik herstel dan wel alleen duurt het langer. thanks body :thumb:

Iz-dat-zooo zei:
Ik heb namelijk gekuurd zowel zonder als met nakuur en het verschil in massaverlies was voor mij minimaal. Wel is het geestelijk moeilijker om door te trainen na een kuur zonder nakuur omdat het lang(er) duurt voordat je herstelt.

Wat je hierboven hebt getypt is een beetje krom door de bocht genomen, want ik heb gekuurd met 400mg deca en 500mg test per week en niet nagekuurd. Na mijn kuur heb ik alleen het vocht ingeleverd en een klein beetje vet. De omtrekken van armen, benen, etc zijn wel ietsje minder geworden, maar dat is logisch aangezien je een mindere pomp hebt en zoals ik al eerder heb beschreven wat vocht en vet inlevert.

@topicstarter: misschien heb je wat aan deze ervaring van mij en wil je het zelf aan den lijve ondervinden, dan moet je maar een keer kuren zonder nakuur en dan weet je precies hou jouw lichaam erop reageert!

ervaring die jij opgeaan hebt is echt heel veel waard. bedankt voor je advies. misschien kuur ik ook een keer zonder nakuur. maar nogmaals bedank :thumb:

MrJ zei:
Kerel, alles leuk en aardig mbt jouw eigen ervaring, maar niet nakuren is het stomste wat je kan doen.

Dat is een feit en eigenlijk is er geen discussie over mogelijk. Dus lees jezelf eens goed in voordat je allemaal zeer verkeerde adviezen gaat rondstrooien.

het valt mij heel erg op dat jij veel ervaringen hebt met as. alleen wil je aub mij uitleggen waarom je het zo stom vind? (niet te veel aan massa denken hea wat dat weet ik allemaal wel ;) )

en btw: ervaringen die hierboven staan zijn veel meer waard dan wat er in het algemeen op deze site gezegd word. vergeet dat a.u.b niet.

en heb jij wel eens gekuurd zonder na te kuren?

spierennnn zei:
het valt mij heel erg op dat jij veel ervaringen hebt met as. alleen wil je aub mij uitleggen waarom je het zo stom vind? (niet te veel aan massa denken hea wat dat weet ik allemaal wel ;) )

en btw: ervaringen die hierboven staan zijn veel meer waard dan wat er in het algemeen op deze site gezegd word. vergeet dat a.u.b niet.

en heb jij wel eens gekuurd zonder na te kuren?

Niet zoveel ervaringen, alswel gewoon de meest simpele feiten weten. Dit is basiskennis, en niet eens discussie waardig in mijn ogen.

Als je kuurt zonder nakuur verlies je gewoon veel van hetgeen je gewonnen hebt. Vertel mij eens dan wat daar niet stom aan is?

PS: Ik tel maar 1 ervaring hoor. Maar goed, als je daar meer waarde aan toekent dan iets wat algemeen bekend is (mits je weet waar je over praat)... :rolleyes:

Ik zeg altijd nakuren wil je iets aan massa goed vast willen houden ,,, je eigen producti kan je nieuwe massa nooit aan in de tijd dat je eigen productie weer opgang is ben je zeker de helft kwijt...

groeten

MrJ zei:
Niet zoveel ervaringen, alswel gewoon de meest simpele feiten weten. Dit is basiskennis, en niet eens discussie waardig in mijn ogen.

Als je kuurt zonder nakuur verlies je gewoon veel van hetgeen je gewonnen hebt. Vertel mij eens dan wat daar niet stom aan is?

PS: Ik tel maar 1 ervaring hoor. Maar goed, als je daar meer waarde aan toekent dan iets wat algemeen bekend is (mits je weet waar je over praat)... :rolleyes:[/QUOTE

bedankt voor je reacties. nog 1 vraagje dan ;) hierboven staat dat iemand zich een keer wel heeft nagekuurd en een keer niet. verschill in massaverlies was minimun. kan je me dan uitleggen hoe dat komt? een beetje verklaren ;).
( vergeet niet dat ik zelf ook voorstander ben van nakuren en weet dat je zo veel wat je gewoonnen vast kunt houden)

kevinlorenzin zei:
Ik zeg altijd nakuren wil je iets aan massa goed vast willen houden ,,, je eigen producti kan je nieuwe massa nooit aan in de tijd dat je eigen productie weer opgang is ben je zeker de helft kwijt...

groeten

bedankt. helemaal mee eens :thumbup:

Als je niet nakuurt na een kuur kun je er beter niet aan beginnen...waarom al je energie erinsteken, trainen, voeding, rust en daarna niet nakuren voor je gezondheid :rolleyes: KUREN IS ONGEZOND en is dus een keuze dat je maakt.

Als ik spreek over een kuur is er automatisch een nakuur bij, zelfs bij winny only...alleen zo zwaar niet dan.

Het is wel zo ofdat je nu nakuurt ofniet toch een minimum terugslag krijgt maar dat is afhankelijk van het product.

Heb éénmaal deca gekuurd en voelde mij erna depri en moedeloos zodat ik het trainen staakte...dankzij clomid begon ik me terug beter te voelen maar massa heb ik niet gepakt.

Bij winny/primo...heb ik totaal andere ervaringen en heb ik NIKS van terugval, het is maar wat je zelf wil...zwaar kuren en 10 kilo bijkomen en erna 4 verleizen of lichtere kuurtjes waar je 3 a 4 kilo met pakt maar geen terugval mee hebt...voor mij is de keuze rap gemaakt.

Voor een echt KNALMASSA kuurtje moet je volgens mij sterk in je schoenen staan om de klap te kunnen opvangen, ik ben daar heel gevoelig voor en hou het bij de mildere AS (voor axis dan...laten we maar zwijgen over lever, prostaat en dergelijke).

Kuren is ongezond maar je kan het verantwoord doen ook maar je weet nooit de gevolgen op lange termijn....veel posts heb ik hier trouwens nog niet gelezen over ervaringen van gebruikers na enkele jaren.
Zou missch. eens nuttig zijn om topic over te openen...bejaarde AS gebruikers :D ...

grtz

spierennnn zei:
MrJ zei:

PS: Ik tel maar 1 ervaring hoor. Maar goed, als je daar meer waarde aan toekent dan iets wat algemeen bekend is (mits je weet waar je over praat)... :rolleyes:

bedankt voor je reacties. nog 1 vraagje dan ;) hierboven staat dat iemand zich een keer wel heeft nagekuurd en een keer niet. verschill in massaverlies was minimun. kan je me dan uitleggen hoe dat komt? een beetje verklaren ;).
( vergeet niet dat ik zelf ook voorstander ben van nakuren en weet dat je zo veel wat je gewoonnen vast kunt houden)

Geen idee, vind het een apart verhaal.

Terug
Naar boven