Originally posted by smalluser
Helemaal mee eens.
Gedeeltelijk mee eens ik zou alleen het woord "orals" willen vervangen voor "AAS".
Waarom? Als je op een genetische limit zit dan kan je beter injecteren dan aan de pillen gaan.
Natuurlijk is het altijd beter om helemaal niets te nemen, maar daar gaat deze discussie niet over.
Mee oneens beginners moeten niets gebruiken en zeker geen fatsoenlijke kuur. Ze moeten "gewoon" eerst een aantal jaren goed trainen, goed eten en natuurlijk vooruitgaan.
Ik bedoelde
beginners in de A.S. uiteraard.
Dan denk ik aan personen die min. al 3-5 jaar naturel getraind hebben.
Verder is het begrip beginner natuurlijk relatief, zijn er die na 1 jaar wedstrijden doen (zie spike) en zijn er die na 8 jaar nog niet weten hoe ze moeten deadliften (in mijn sportschool)
Mee oneens ik denk juist, dat wanneer je orals als eerste in een kuur gebruikt, je kan zien/merken hoe je lichaam reageert.
Bij orals houd je meestal gemakkelijk water vast, dat is geen goede manier om na te gaan hoe je op aas reageerd.
Beter is om een testosterone te gebruiken aangezien dat altijd de basis zou moeten zijn van een kuur en dus de maatstaf vormt voor verdere kuren.
Bij evt. bijwerkingen kan je de kuur meteen afkappen en bij wijze van spreken is de werkzame boel een dag later verdwenen.
Dat hoeft niet, gebruik injecteerbare as die kortwerkend is en plots gaat je theorie niet meer op.
Als ik iets slecht vind is het wel iets nemen met meer kans op leververgiftiging terwijl men als beginner meestal niet de simptomen kent en dus alsnog verdergaat.
En natuurlijk is het nooit verstandig omdat de winst niet blijvend is en dat zet aan om opnieuw te gaan kuren zodat men psychologisch verslaafd wordt.
Verder bijwerkingen...wat versta je daaronder, de meesten hebben dezelfde kenmerken die men zonder probeem kan bestrijden.
Het is niet dat je plots kaal wordt of kanker an de prostaat krijgt ofzo.
Maar een lever kan in principe in minder dan 12 weken kapot gemaakt worden als men niet weet hoe te dosseren bijv .