XXL Nutrition

Naturel 2 x trainen per dag?

B.B. king

Novice
Waardering
0
J :mad: ammer maar waar ben ontslagen en heb nu dus eventueel tijd om 2 x per dag te trainen
Ik vraag me af of dit een positief effect heeft op spieropbouw of enkel je vet perc. daalt
Ik herriner me wel dat arnold 3 tot 4 uur per dag trainde maar je die hield het niet bij eiwit.
Maar als je vaker per dag traint moet je dan ook 2x dezelfde spiergroep (zelfde trainingen) doen ?
iemand ervaring hierin ?
Hoop van jullie te horen :D
jorrim

Ik zou het bij 1x per dag trainen houden, en de rest van je tijd gebruiken om ander werk te zoeken

2 keer dezelfde spiergroep lijkt me vrij zinloos. Wat je eventueel kunt doen is 's ochtends kort en 's middags weer kort (maar dan wel andere spieren). Na een klein uurtje begint cortisolafgifte hoog te worden, dus dat ondervang je met 2 korte trainingen. Je spieren hebben nog steeds ruim herstel nodig (tenzij je een genetische freak bent (Arnold) of chemisch hormonaal ondersteund wordt (....))

Zou kunnen, wat je normaal in een training stopt dat te splitsen naar 2 trainingen. (dus niet je training verdubbelen)

waneer ik in verlof ben train ik ook soms 2x per dag
bv s'morgens borst en s'avonds biceps ipv alle 2 s'avonds

Damn, ontslagen? Da's k*t voor je man! Ergens wel lekker dat je nu veel vrije tijd hebt en veel kan trainen, maar het is zo'n k*tgevoel om te moeten solliciteren en niet te weten wat de toekomst brengt. Been there....tis in deze tijd toch al niet heel makkelijk m een baan te scoren. Dus suc6...zal voor je duimen.

Het enige wat ik wel constructief vind is om 's ochtends dan je cardio te doen en eind van de middag krachttraining. Dan kan je vet% onder controle houden, terwijl je toch aan massa kan werken....

Je zou inderdaad 's ochtends een grote spiergroep kunnen doen en 's avonds een kleine. Of, zoals ook al gezegd, een cardio sessie en een gewichttraining. Maar echt nut heeft niet denk ik. Je bent toch geen prof of zo. Ga gewoon 's ochtends trainen en dan heb je de hele dag nog.

Kun je mooi monsterboard gaan checken, het arbeidsbureau bezoeken en de kranten doorspitten.

In ieder geval succes met je training, en nog veel meer succes met het zoeken en vinden van een job.

Saint

ben het met de rest eens, als je 2 keer gaat doe dan een grote spiergroep smorgens en savonds een kleine.
ook cardio in de avond kan een optie zijn.
wel zorgen dat je je voeding wat meer opschroeft aangezien de totale trainduur ook groter wordt.

Klinkt natuurlijk altijd aantrekkelijk om 2 keer per dag te trainen maar vergeet niet dat rust belangrijk dan wel niet belangrijker is dan het trainen zelf!

suces met het vinden van werk man

hebbiesneff zei:
Klinkt natuurlijk altijd aantrekkelijk om 2 keer per dag te trainen maar vergeet niet dat rust belangrijk dan wel niet belangrijker is dan het trainen zelf!

suces met het vinden van werk man
ik ga ff uitrusten :D

Terug
Naar boven