XXL Nutrition

Natuurlijk of supplementen ?

Bezoekers in dit topic

Christian15

Novice
15 jaar lid
Lid geworden
3 aug 2005
Berichten
4
Waardering
0
Hoi ik ben Christian en ik ben nu 16 jaar oud.
Ik train nu ongeveer een jaar en ik heb al flink wat spiermassa eraan getraind alleen weet ik nu niet of ik natuurlijk door wil blijven trainen of tog met supplementen te beginnen.

Wat vinden jullie het verstandigst?
 
veel melk drinken,tonijn,kwark,kippewit,brintapap eten aangevuld met een eiwit shake. Dat zou hem voorlopig zeker moeten doen.
ahja,alcohol,snoep,frisdrank achterwege laten
 
Hey Christian, eerst zou ik zorgen dat je voeding top in orde is en daarna pas beginnen aan supplementen. Een whey shake kan wel een goede aanvulling zijn op je voeding maar voor de rest zou ik eerst je voeding optimaliseren (er ff vanuit gaande dat die nog niet optimaal is). Succes!
 
Als je supplementen neemt dan ben je nog steeds natuurlijk bezig hoor, zo zou het althans moeten zijn. Ik zou toch nog enkele jaartjes wachten met supplementen en alvast goed beginnen eten, je bent tenslotte nog maar 16;)
 
Ik heb al een voedingsschema en gebruik ook al whey proteinen maar ik bedoelde of het jullie misschien verstandig leek om met creatine of mass gainers te beginnen.
 
creatine zou ik gebruiken als je niet meer zo heel erg goed vooruitgaat, creatine is namelijk niet goedkoop, ik heb het over merken als swole v2, san v12 etc. etc.
wel zou je creatine monohydraat kunnen gebruiken is wat goedkoper

weightgainers, zijn na mijn mening ook klein beetje overbodig als je gewoon goed en veel eet

maar als je nog wel is wat tekort komt (ik ook) dan is het natuurlijk verstandig

zelf gebruik ik ook creatine vanaf het begin, met een kleine pauze van 2 tot 4 weken
maar aangezien je leeftijd, zou ik zeggen begin met een goedkope creatine, en wacht ff tot je geld over hebt voor de duurdere merken of zo

onthoud er is geen 1 wondermiddel qua supps
als je traint en goed eet ga je zekers vooruit;)
 
BB is trainen, voeding, supplementen en rust;), als je zorgt dat je dit voor elkaar hebt ga je heeeeeeeeeel groot worden:cool: .
 
Het is niet slecht om te gebruiken. Wil je gelijk zoveel mogelijk groeien, dan koop je gewoon alle NUTTIGE supplementen die je wil :cool:
 
Supplementen == natuurlijk :D

Maar ik zal nog niet teveel aan supplemten gebruiken, mischien wat whey proteine, creatine en eventueel een goede multi-vitamine.

Verder goed eten, trainen en rusten bro :D

Suc6 ermee bro :D
 
goed eten, ik zou met de creatine wachten, whey shakes zou ik alleen na je training nemen.
 
Bedankt voor jullie advies en ik denk dat ik inderdaad een wat goedkopere creatine zal aanschaffen als aanvulling op wat ik nu doe.
 
Back
Naar boven