AndroidHealthClinic

Nebahat Albayrak kandidaat voor leiderschap PVDA

Stephen Graham

.
Elite Member
15 jaar lid
50.000 berichten 10.000 likes 10.000 berichten
Waardering
22.094
Nebahat Albayrak heeft zich kandidaat gesteld als opvolger van Job Cohen. Ze is de eerste vrouw binnen de PvdA die zich heeft gemeld voor de functie.

albayrak800.jpg

Albayrak geeft daarmee gehoor aan de oproep van de PvdA-fractievoorzitter in de Eerste Kamer, Marleen Barth, die vrouwen in de Tweede Kamerfractie vroeg om zich op te werpen als fractievoorzitter en partijleider.

Kabinet vol oudere heren

Barth zei dat ze 'heel erg hoopte' dat een of twee vrouwen zich zouden melden. Volgens haar zou het goed zijn als de PvdA tegen het kabinet 'vol oudere heren' ook 'jongere, energieke vrouwen' kan stellen.
De 43-jarige Albayrak kwam in 1999 voor de PvdA in de Tweede Kamer. Ze werd in 2007 staatssecretaris van Justitie, tot het kabinet in 2010 viel. Daarna keerde ze weer terug in de Kamer.

Mariëtte Hamer

Naast Albayrak is Mariëtte Hamer ook een mogelijke vrouwelijke kandidaat. Hamer heeft al ervaring als fractievoorzitter. Zij bekleedde die functie van begin 2008 tot juni 2011 tijdens het vorige kabinet van CDA, PvdA en ChristenUnie.

Andere kandidaten

Ook de PvdA-Kamerleden Martijn van Dam, Diederik Samsom en Ronald Plasterk hebben zich gemeld voor het fractievoorzitterschap. Fractieleden kunnen zich nog tot dinsdagmiddag melden.

http://www.rtl.nl/(/actueel/rtlnieu...binnenland/albeirak_kandidaat_pvda-leider.xml

Een Turkse als minister-president, ik heb er geen moeite mee. Ben benieuwd naar de debatten tussen Geert en haar.

Eindelijk de redding van de PVDA!! Denk dat ik nu toch wel op ga stemmen.

Mijn stem heeft ze als ze mij ook een hoogwaardig functie laat bekleden waar ik weinig hoef te doen:D

Mariette hamer als mogelijke kandidaat :roflol:

ik denk dat zelfs ik het nog beter zou doen in debatten dan zij, die wordt elke keer echt gigantisch voor lul gezet door andere politici.

Ze wordt het niet denk ik. Het is uitsluitend voor de vorm dat ze zich kandidaat stelt.

Ze mag zich anders best kandidaat bij mij stellen.

• Topic Starter Topic Starter
Ze heeft ook nog een zus die zeer capabel is om minister slash staats-secretaris te worden.

Milf

Ook toppie!

[Afbeelding niet meer beschikbaar]

Ze heeft ook nog een zus die zeer capabel is om minister slash staats-secretaris te worden.

En een nicht die al weet wat zakkenvullen is, perfecte familie om Nederland te leiden (naar de ondergang). PvdA/VVD regering met de Albayrakjes die Turkije zo de EU in slepen en het ter sprake brengen van de Armeense genocide strafbaar zullen stellen. Ik kan niet wachten.

Je ziet 'r denken: "ik hoop dat ie net zo goed kan likken als praten".

---------- Post toegevoegd Sun 26 Feb 2012 om 18:26 ----------

En een nicht die al weet wat zakkenvullen is, perfecte familie om Nederland te leiden (naar de ondergang). PvdA/VVD regering met de Albayrakjes die Turkije zo de EU in slepen en het ter sprake brengen van de Armeense genocide strafbaar zullen stellen. Ik kan niet wachten.

Zure zeikerd

Je ziet 'r denken: "ik hoop dat ie net zo goed kan likken als praten".

---------- Post toegevoegd Sun 26 Feb 2012 om 18:26 ----------

Zure zeikerd

EricR een zure zeikerd, het is niet waar? :eek: :roflol:
Toch heeft die zure zeikerd wel gelijk.

Wacht maar tot je door een stel Grijze Wolven van je bed wordt gelicht. Die hele Albayrak-clan is alvast een bende schapen in (grijze) wolfskleren.

please cut deze pvv/geenstijl retoriek

grijze wolfjes /care

Albayrak is gewoon leuk. Ze heeft net zomin als de mannelijke kandidaten zin in Cohen's baantje, maarja ze moeten nou eenmaal.

:heart: voor Nebahat (een naam uit 1000- en 1 nacht!)

Terug
Naar boven