AndroidHealthClinic

Neckpress, voor of achter de nek?

neckpress is lekka. Maar je schouders moeten het wel aankunnen! (stabiliteit enzo...RC **** ups enzo...)

verder heb ik wel het idee dat veel schema's schoudergeil zijn, met name de voorste koppen zijn erg geliefd om flink te belasten. Oppassen dus.
En wee degene die bankt en zn RC's niet traint.

maar goed, verder is het denk ik niet heel boeiend welke oefening je gebruikt, als je ze maar goed en hard doet. Ooit een serieuze powerlifter gezien met mini schouders? Of een turner op niveau? Gewoon pressen en niet zeiken :D

ik ken serieuze powerlifters genoeg die géén extra presses uitvoeren voor schouders (bijna alle bij wsb!)

Maar goed, ik voer em liever voor de nek uit, omdat je zo voorkomt dat je tegen je wervels aanstoot achter je nek.

3Xl, waar blijf je? Onderwijs ons :D

Alle overhead presses belasten voornaamlijk de voorste kop.

Door de verweven stuctuur van de laterale kop doet hij wel mee in de drukbeweging, maar niet veel.

Wat de laterale kop doet bij overhead presses, is de bovenarm naar achter trekken en daar houden. Aangezien deze beweging haaks staat op de belasting, zal de belasting voor de laterale kop niet echt groot (zoals adema ook aangeeft) zijn en isometrisch van aard (vandaar dat je de kop wel voelt knijpen)

Verders is de mill. press niet hetzelfde als de frontpress

Ze gaan wel beiden naar de voorkant, maar bij de mill press is de grip wijd en worden de armen naar achter getrokken. Bij de frontpress is de grip smaller en wijzen de ellebogen naar voren (zoals bij clean&jerk)

• Topic Starter Topic Starter
En met military press of neck press train je dus dezelfde spieren ?

door de stand van de armen betrekt de frontpress de triceps iets meer meer bij de beweging en betrekt de mill. press de pec. major meer bij de beweging.

Vind de frontpress sowieso veel beter voelen dan de neckpress

Terug
Naar boven