- Waardering
- 3.208
Dat klopt, maar ik had het over de normale bevolking, niet de terroristen. Gisteren in een interview op tv met een moslim, die wist te zeggen dat er eigenlijk nooit conflicten tussen moslims in hun eigen landen zijn geweest, alleen de wahabisten zijn hierop een uitzondering. Diezelfde wahabisten zijn zich nu aan het verspreiden over gans de wereld en veroorzaken overal conflicten.er zijn radicalen hier in het westen, maar iook in irak bijv. Je argument blijft niet overeind.
Ik heb het niet over dat soort integratieproblemen, ik heb het over de islam die zich teveel gaat bemoeien met politiek en maatschappij, terwijl het volgens mij net als elke religie beperkt moet blijven toch eigen kringen, zichzelf moet subsidiëren enz.De allochtone (marokkaanse )criminelen die voor de overlast zorgen zijn net die kleine smeerlapjes die niks van de islam afweten.
Dat zal misschien geen grote groep zijn, die overgaan tot illegale praktijken, maar het probleem is dat velen juist via legale wijze Europa willen veroveren. Veel mensen zijn blind voor deze veroveringsmethode.Een andere groep is dan te radicaal met hun religie bezig en keert zich af van al wat westers is en gaat soms over tot illegale praktijken.
Klinkt mooi, maar merk er weinig van in praktijk.En het merendeel leeft met een soort europese islam, zo'n soort 'islam light" versie die best te combineren is met een geintegreerde Nederlandse levensstijl.