- Waardering
- 52
Volg de onderstaande video samen om te zien hoe u onze site kunt installeren als een web-app op uw startscherm.
Notitie: Deze functie is mogelijk niet beschikbaar in sommige browsers.
Waarom zijn de studies van nederland dan een pak gemakkelijker als die van de belgen. Het niveau van een universiteit in nederlands is gelijk aan een hoge school in belgie. Zegt genoeg.

Omdat een vriend van mij, die nu in België op de hogeschool zit in Nederland is gaan kijken voor een andere hoge school en daar ligt het niveau een pak lager en is de leerstof véél simpeler. Ik en die vriend kennen iemand die in Nederland op universiteit zit en die leerstof is net hetzelfde als hier in België op de hoge school.
Isnie politiek correct! Kan je nie vergelijke! Belgen zijn van nature dom, Afrikanen krijge te weinig kanse!Interessant trouwens dat dit onderzoek moreel en wetenschappelijk gezien kennelijk geen enkel bezwaar oproept, maar als er bijvoorbeeld een Afrikaans land bij was betrokken had men in de rij gestaan om te roepen dat het allemaal onzin is en niet te vergelijken.![]()
Inwonersaantal Nederland: 16 miljoen.Lol, en waar haal je die wijsheid vandaan? Ben je zelfs niet slim genoeg om te weten dat zo'n uitspraak schreeuwt om bronnen?
Wel grappig dat die Nederlandse 'hogeschooltjes' twee keer zoveel Nobelprijswinnaars hebben voortgebracht als die hoogstaande Belgische universiteiten.
Lijst van Belgische Nobelprijswinnaars - Wikipedia
Lijst van Nederlandse Nobelprijswinnaars - Wikipedia
Wat wel genoeg zegt is dat jij met een vaag gerucht dat niet wordt onderbouwd denkt dat een wetenschappelijk onderzoek naar IQ onderuit wordt gehaald.![]()
Interessant trouwens dat dit onderzoek moreel en wetenschappelijk gezien kennelijk geen enkel bezwaar oproept, maar als er bijvoorbeeld een Afrikaans land bij was betrokken had men in de rij gestaan om te roepen dat het allemaal onzin is en niet te vergelijken.![]()
Neen, dergelijke zaken, door een gebrek aan vele non-verbale signalen, kunnen dubbelzinnig worden geinterpreteerd.
En maak je maar geen zorgen om mijn slimheid.
Inwonersaantal Nederland: 16 miljoen.
Inwonersaantal Vlaanderen: 6 miljoen (België 10 miljoen)
Lijkt mij dat de cijfers dan vrij gelijk zijn, relatief gezien.

Lezen is ook een kunst, er staat 10 miljoen na die 6, Walen zijn 4 milj. maar helpen niet echt op universitair vlak om het maar voorzichtig uit te drukken.
Maar het hoeft ook niet te betekenen dat ze niet hoogbegaafd zijn. Vind het trouwens vrij denigrerend hoe sommige Nederlanders steeds lullen over dat Belgen dommer zouden zijn. Vlaanderen is iig absoluut niet dom, en als je jankt over Afrikanen die genetisch niet dommer zouden zijn dan moet je nu ook niet je mond open doen over Belgen.Heb je ook gekeken waarvoor de belgen een prijs wonnen van 10 prijzen, 5 voor vrede. Daar hoef je niet hoogbegaafd voor te zijn.
Inderdaad, het ging me er meer om dat Nederlandse universiteiten zeker niet onderdoen voor de Belgische.
Hoe zat dat ook alweer, laatst met die race met zonnepaneelwagens enzo?