AndroidHealthClinic

Nederlanders zijn het slimst van europa

Nederlanders zijn dus niet alleen het langste volk maar ook het slimste. :cool:

Grappig wat dit soort nieuws allemaal teweeg brengt altijd. Ik houd het erop dat de cijfers voor zich spreken. Jammer dat de walen en de vlamingen op een hoop zijn gegooid, die laatsten zijn vast bijna net zo slim als wij. :)

"zijn jullie nou zo dom, of ben ik nou zo slim?"

uitspraak van een voetbaltrainer.............
:D

Einstein staat op een feestje, komt er iemand naar hem toe.
Einstein vraagt: Wat is jouw IQ? 180, zegt de persoon
Dus begint Einstein te praten over natuurkunde.
Na een tijdje komt er een ander naar hem toe en Einstein vraagt hem ook: Wat is jouw IQ?
150, zegt de persoon
Dus begint Einstein te praten over Internationaal recht.

Iets later komt er weer iemand naar hem toe.
Einstein vraagt: Wat is jouw IQ?
100, antwoord de persoon
Dus begint Einstein te praten over de regering, de lonen, …
Nog iets later komt er weer iemand naar hem toe.
50, antwoord de persoon
Dus begint Einstein te praten over Big-Brother.

Komt er daarna nog iemand naar hem toe.
10, antwoord de persoon
Daarop zegt Einstein hem: En? hoe is het in België

LOL!.............+60...........Antilliaanse KARMA punten ! ;)

Ik ben net als anderen ook erg benieuwd hoe je hierbij komt. Het artikel dat big T als link heeft opgenomen daarvan ben ik niet onder de indruk. Dat zegt alleen maar iets over het onderzoeksklimaat en dus helemaal niets over het niveau van de hogere opleidingen in Belgie laat staan dat er een vergelijk gemaakt kan worden met andere landen.

Overigens waart hier in Nederland de gedachte rond dat je voor een vervolgstudie dus absoluut niet naar Belgie moet daar dit onder het Nederlandse niveau zou liggen. Het lager onderwijs however scoort in onze ogen wel beter dan dat in Nederland en volgens mij is dat ook waar.

Aan je leeftijd kunnen we zien dat je in Nederland en in Belgie nog niet op de unversiteit kunt zitten, hoe weet je wel dat de niveaus zoveel verschillen?

Omdat een vriend van mij, die nu in België op de hogeschool zit in Nederland is gaan kijken voor een andere hoge school en daar ligt het niveau een pak lager en is de leerstof véél simpeler. Ik en die vriend kennen iemand die in Nederland op universiteit zit en die leerstof is net hetzelfde als hier in België op de hoge school.

• Topic Starter Topic Starter
Omdat een vriend van mij, die nu in België op de hogeschool zit in Nederland is gaan kijken voor een andere hoge school en daar ligt het niveau een pak lager en is de leerstof véél simpeler. Ik en die vriend kennen iemand die in Nederland op universiteit zit en die leerstof is net hetzelfde als hier in België op de hoge school.

Nee, is niet waar.In belgie word je altijd aangenomen.In nederland is de kans dat je wegelood word groot.Plus dat studeren in belgie goedkoper is.Dit zijn de enigste redenen dat mensen in belgie gaan studeren.Je kunt hier genoeg over vinden op de studieforums.Zijn vaak ook kansarme die dit doen en mensen die niet woorden aangenomen in verband met slechte cijfers.
Ik snap niet dat dit zo veel teweeg brengt,wat maakt het uit dat jullie dommer zijn.Als we maar lol hebben met ze allen.

Einstein staat op een feestje, komt er iemand naar hem toe.
Einstein vraagt: Wat is jouw IQ? 180, zegt de persoon
Dus begint Einstein te praten over natuurkunde.
Na een tijdje komt er een ander naar hem toe en Einstein vraagt hem ook: Wat is jouw IQ?
150, zegt de persoon
Dus begint Einstein te praten over Internationaal recht.

Iets later komt er weer iemand naar hem toe.
100, antwoord de persoon
Dus begint Einstein te praten over de regering, de lonen, …
Nog iets later komt er weer iemand naar hem toe.
50, antwoord de persoon
Dus begint Einstein te praten over Big-Brother.

Komt er daarna nog iemand naar hem toe.
10, antwoord de persoon
Daarop zegt Einstein hem: En? hoe is het in België
Tot slot komt er nog een laatste persoon naar hem toe.
Geen idee, antwoord de persoon, de test kon niet onder 0 meten
Waarop Einstein zegt: en hoe gaat het er nou mee lorenzo :D

j/k ;)

Lijkt me ook niet meer dan logisch. De rest van de wereld zijn gewoon dommerds!:cool:

Als je zo ''slim'' was had je dat ook wel begrepen zonder smiley, zelfs ik begreep hem, een 18 jarig ventje zonder diploma.

Neen, dergelijke zaken, door een gebrek aan vele non-verbale signalen, kunnen dubbelzinnig worden geinterpreteerd.
En maak je maar geen zorgen om mijn slimheid.

en dan hebben de nederlanders naast hun hoge intelligentie en lengte ook nog gemiddeld een grote lul :p

Nederlanders zijn idd wat langer maar vaker ecto. Lullengte heeft volgens onderzoek (en dat is serieus waar) niets met lichaamslengte/breedte te maken.

Tot slot is dit onderzoek van 2005 en dus bijna 3 jaar oud, tijd voor een nieuw onderzoek dus, en deze keer liefst door een neutrale organisatie.

Wat ik wel geloof is dat naarmate je meer naar het Zuiden trekt, het IQ daalt, dat is in praktijk voldoende bewezen.

• Topic Starter Topic Starter
Nee ,hoor.Grapje
Maar het is wel zo dat het iq in een aantal jaren niet zo veel veranderd.Je moet dan echt over heel wat jaartjes praaten.Dus er zal weinig verschil in zitten.
Nou, als je veel immigratie / asielzoekers erbij krijgt dan kan het snel gaan (zonder te willen stigmatiseren) :)

Er zijn natuurlijk wel meer hogescholen in Nederland en elke hogeschool geeft anders les en heeft andere lesstof. Kan je niet dus niet vergelijken.

Terug
Naar boven