- Waardering
- 410
Volg de onderstaande video samen om te zien hoe u onze site kunt installeren als een web-app op uw startscherm.
Notitie: Deze functie is mogelijk niet beschikbaar in sommige browsers.
Het is wel waar. Gelovigen zijn zo'n beetje overal de schuldige van.
Nounou, gewaagde uitspraak doe je daar moraalridder. Jij durft.

De vorige keer dat ik zo'n vergelijking maakte (was toen tussen Geert W en Adolf H) leverde het me een sig op.
---------- Toegevoegd om 19:43 ---------- De post hierboven werd geplaatst om 19:43 ----------
Maar geen religie.

en dat is een reden om ze te veroordelen? laat mensen toch gewoon in hun waarde en als je het niet eens bent met wat ze geloven hou dat voor jezelf. Zij proberen je toch ook niet van je atheisme af te praten?1. Je kan wel bewijzen dat elke religie bullshit is.
die "regeltjes" zorgen voor goede morele waarden, iets wat bij atheisten ontbreekt2. Tsja, als ze zich gaan groeperen. Maar dan nog is het niet dat ze regeltjes hebben enz.

editen dat is een reden om ze te veroordelen? laat mensen toch gewoon in hun waarde en als je het niet eens bent met wat ze geloven hou dat voor jezelf. Zij proberen je toch ook niet van je atheisme af te praten?
die "regeltjes" zorgen voor goede morele waarden, iets wat bij atheisten ontbreekt![]()

1. Je kan wel bewijzen dat elke religie bullshit is.
2. Tsja, als ze zich gaan groeperen. Maar dan nog is het niet dat ze regeltjes hebben enz.
Haha Angelus, eikel. Je hebt helemaal gelijk morele waarden zouden zonder het christendom niet bestaan. Maar 'zij proberen je toch ook niet van je atheisme af te praten?' Als er 2 religies zijn ter wereld die dit juist doen zijn het wel de Islam en de Gristenen.
dan nog, we willen je gewoon redden van je onvermijdelijke noodlot. Ik heb onlangs god ervaren en ben nu 100% overtuigd van zijn bestaan en dat er iets meer is dan wat we kunnen waarnemen.
Is het dan zo slecht dat ik dit met de rest van de wereld wil delen?
Misschien proberen religies iets ingewikkeld gewoon makkelijker voor te stellen? Het is zo dat we veel nog niet weten.
dan nog, we willen je gewoon redden van je onvermijdelijke noodlot. Ik heb onlangs god ervaren en ben nu 100% overtuigd van zijn bestaan en dat er iets meer is dan wat we kunnen waarnemen.
Is het dan zo slecht dat ik dit met de rest van de wereld wil delen?
Ja, en kaas is groen.
---------- Toegevoegd om 20:07 ---------- De post hierboven werd geplaatst om 20:06 ----------
Ehhm, nee. Het is zo dat ze TOEN nog veel niet wisten.
En nu wel? Er zijn er nog genoeg die de tijdsgeest van toen hebben. Wij als menselijk ras gaan niet gelijk geestelijk evolueren. Wij bezitten kennis in onze dna die onze vooruitgang bepaald, maar invloeden van omgeving en opvoeding spelen ook mee. Soms meer dan de kennis in onze dna.