XXL Nutrition

Nieuws Nederlandse moslims vragen imam raad over aanpak Wilders, advies: 'hak zijn hoofd eraf.'

Tuurlijk. Instinct bij dieren is hier een mooi voorbeeld van. Dit is gewoon bestaande kennis in hun genen.

:roflol: Je hebt gelijk, alles wat ik weet wist ik ook toen ik 3 was.

Nee maar serieus, jij snapt er echt geen reet van, en omdat jij het niet snapt, snappen 'we' het niet, dus kan God wel bestaan ofzo???.

• Topic Starter Topic Starter
De vraag is heb je God ervaren? Is god niet een simpele verklaring wat wij hebben gegeven aan iets meer? Dat het heelal onstaan is uit niets is simplistisch. Dat wij er zijn door zeer veel toeval ook. Dat we veel nog niet weten is een zekerheid.
Niet uit het niets maar in het niets. Het heelal is letterlijk in het niets ontstaan. Je hebt een singulariteit (oneindig klein volume en oneindig grote dichtheid) en daaruit is letterlijk alles ontstaan, van materie tot tijd. 'Daarvoor' was er dus helemaal niets, zelfs geen lege ruimte.

In God geloven is zoiezo zo ontzettend 1900.

Niet uit het niets maar in het niets. Het heelal is letterlijk in het niets ontstaan. Je hebt een singulariteit (oneindig klein volume en oneindig grote dichtheid) en daaruit is letterlijk alles ontstaan, van materie tot tijd. 'Daarvoor' was er dus helemaal niets, zelfs geen lege ruimte.

Dit vind ik dus weer erg gewaagd.;)

• Topic Starter Topic Starter
nounou, ik vind dat nog steeds gewaagd, alhoewel we misschien wel een beetje hetzelfde bedoelen. Ik ben geen natuurkundige, maar er gaan toch ook theorieen de ronde (naast degene van een multiversum zoals jij zegt) dat het een soort van cyclus kan zijn. Uiteindelijk is het natuurlijk voor ons gewoon een leuke vraag, maar bijv. dat ipv het uitdijen waar het heelal nu mee bezig is (en voorlopig nog mee doorgaat) gaat krimpen. Als dat gaat krimpen tot een tijd dat het zo klein is dat er "oneindig klein volume en oneindig grote dichtheid" bestaat waardoor materie en anti-materie in contact komen (=energie). Naja, misschien is dit ook door iemand met meer verstand dan ik weer neer te halen als te simplistisch, maar ik bedoel dat ik het dus gewaagd vind om te zeggen dat er niets was voor 13,7 (?) miljard jaar geleden.

:roflol: Je hebt gelijk, alles wat ik weet wist ik ook toen ik 3 was.

Nee maar serieus, jij snapt er echt geen reet van, en omdat jij het niet snapt, snappen 'we' het niet, dus kan God wel bestaan ofzo???.

Alles zit niet in je dna. Heb ik ook niet gezegd. Meeste dingen leren we in onze opvoeding, maar dit is ook meer dan dieren. Maar van taal bv. vermoeden ze dat we dit begrijpen voor we het kunnen spreken. Ze vermoeden dat kinderen jonger dan 3 en zelfs 1 ons begrijpen. Ze vermoeden dan ook dat dit in ons dna zit. Men is dit nu aan het onderzoeken. Dieren nogmaals is een goed voorbeeld. Als je een pas geboren dier scheid van de moeder dan zal het nog altijd weten wat het moet doen in het wild. Deze aangeboren instincten zitten in hun dna. Dit is bij ons niet anders dan bij alle andere dieren.

Je kan niet bewijzen dat God niet bestaat. Je kan je mening er welover vormen, maar de kans dat je verkeerd bent is er altijd tot men het universum volledig begrijpt.

Laatst bewerkt:
Ik heb het over ons universum nu hé. Het sluit niet uit dat er meerdere universums zijn, of dat er goden oid zijn, maar waar nu ons universum is was er bij de start iig niets, dat is keihard bewezen.

bron plz

anyway, ik heb een vraag die volgens mij niemand kan beantwoorden..denk ik..

Hoe is dit zwarte ruimte (alles bij mekaar) ontstaan?

Wilders maakt ons geloof een schande, dat verdient een toepasselijke straf, zoals hoofd eraf.

Alles zit niet in je dna. Heb ik ook niet gezegd. Meeste dingen leren we in onze opvoeding. Maar van taal bv vermoeden ze dat we dit begrijpen voor we het kunnen spreken.Ze vermoeden dat dit in ons dna zit. Men is dit nu aan het onderzoeken.

Taal in je DNA, omdat we het eerder kunnen begrijpen dan spreken? Ja dat is niet zo heel raar hoor, ik heb een paar jaar op en af in Frankrijk gezeten en het verstaan ging me op een gegeven moment redelijk af maar spreken is een heel ander verhaal. Ik zie niet in waarom dit een argument is voor de mij nogal bizar klinkende theorie dat taal in je DNA zou zitten. Klinkt volslagen idioot of volledig uit een of ander verband getrokken (wat vaak gebeurd gedurende de transactie van wetenschappelijk paper naar gemakkelijk leesbaar nieuwsartikeltje)

---------- Toegevoegd om 22:36 ---------- De post hierboven werd geplaatst om 22:34 ----------

bron plz

anyway, ik heb een vraag die volgens mij niemand kan beantwoorden..denk ik..

Hoe is dit zwarte ruimte (alles bij mekaar) ontstaan?

Dat weten we niet. Wij kennen (of zullen) enkel de condities en regels zoals die waren na het ontstaan. Vermoedelijk komen we dit ook nooit echt te weten.

Laatst bewerkt:

Het is een theorie, maar in het niets kan niets ontstaan zonder een bepaalde materie om van te beginnen. Men heeft nog altijd een begin nodig zoals bij alles.

Taal in je DNA, omdat we het eerder kunnen begrijpen dan spreken? Ja dat is niet zo heel raar hoor, ik heb een paar jaar op en af in Frankrijk gezeten en het verstaan ging me op een gegeven moment redelijk af maar spreken is een heel ander verhaal. Ik zie niet in waarom dit een argument is voor de mij nogal bizar klinkende theorie dat taal in je DNA zou zitten. Klinkt volslagen idioot of volledig uit een of ander verband getrokken (wat vaak gebeurd gedurende de transactie van wetenschappelijk paper naar gemakkelijk leesbaar nieuwsartikeltje)

---------- Toegevoegd om 22:36 ---------- De post hierboven werd geplaatst om 22:34 ----------

Dat weten we niet. Wij kennen (of zullen) enkel de condities en regels zoals die waren na het ontstaan. Vermoedelijk komen we dit ook nooit echt te weten.

Het is niet zeker daarom dat ze het aan het onderzoeken zijn. Het was maar een voorbeeld van wat dna zou kunnen bevatten. Vermoedelijk gaat uitwijzen dat het de kennis om taal te begrijpen bevat. Maar ik ben er wel van overtuigd dat ons dna bepaalde informatie bevat dat meer doet dan alleen ons lichaam vormen. Instict zit er bij ons nog altijd in zoals bij alle dieren.

Laatst bewerkt:
Het is niet zeker daarom dat ze het aan het onderzoeken zijn. Het was maar een voorbeeld van wat dna zou kunnen bevatten. Maar ik ben er wel van overtuigd dat ons dna bepaalde informatie bevat. Instict zit er bij ons nog altijd in zoals bij alle dieren.

No shit.

Ik denk dat je in veel gevallen ook het causaal verband om moet draaien. Bepaalde handelingen of patronen gaan gedurende generaties in genen zitten kan ik me iets bij voorstellen, het hoeft niet altijd van de genen uitgaande naar de individuele mens te gaan. Als er al iets van taal, hoe of wat dan ook, terug te vinden is in dna of wat dan ook dan zegt dit nog steeds niets over het causaal verband.

'Zeer geschokt', laat me niet lachen:roflol:

dan nog, we willen je gewoon redden van je onvermijdelijke noodlot. Ik heb onlangs god ervaren en ben nu 100% overtuigd van zijn bestaan en dat er iets meer is dan wat we kunnen waarnemen.
Is het dan zo slecht dat ik dit met de rest van de wereld wil delen?

Heb je dan toch stiekem de kracht van het Nu helemaal uitgelezen:eek:

Soortgelijke topics

Terug
Naar boven