AndroidHealthClinic

Nederlandse politicus maakt rapclip over hiphop

hardcore niet fris?

Volgens mij komen daar bijna tot geen teksten in voor, kijk de mensen die er naar luisteren dat begrijp ik ja. Maar hardcore zelf hahahahah.

En met een centrum voor 'urban culture' gaan we dergelijke muziek in Rotterdam straks nog subsidiëren ook." De Rotterdamse cultuurschepen Orhan Kaya (GroenLinks) heeft het 'urban culture'-podium voorzien voor 2009. Kaya wilde nog niet reageren op de clip omdat hij hem nog niet gezien had.
Hoppa, weer zo'n geweldige subsidie. Echt te triest gewoon, opnieuw bevorderd dit niet integratie maar wel groepjesvormen. Vraag me trouwens af wat die muziek met cultuur te maken heeft. Typisch groen links natuurlijk om zich met dit soort onzin bezig te houden terwijl er veel andere projecten subsidie nodig hebben en die 1000 keer nuttiger zouden zijn.

Pff politiekers die gewoon zo willen scoren. bv burgemeester van Maastricht en de minister.

Tja de ogen sluiten dat Rotterdam een grote vertegenwoordiging aan allochtone jongeren heeft gaat ook niet veel oplossen lijkt me. Cultuur en dat in brede zin wordt bedoeld met het stimuleren van Urban Culture, zie niet in waarom er geen investeringen mogen gedaan worden in cultuur. Of gaan we maar voor de totale assimiliatie? Beetje het Borgprincipe dus.

Waarom zou je gangstermuziek moeten stimuleren? Om iets te hebben wat past bij de criminaliteitscijfers? Als ik aan cultuur denk, dan denk ik aan kunst, wetenschap en hoe gemeenschappen iets moois kunnen maken van hun leefwereld. Daar heeft rap of hip hop muziek niets mee te maken. Je gaat toch ook geen house parties/dancings subsidieren omdat er toevallig in je gemeenschap een hoopje marginale Lonsdalers en/of hardcore liefhebbers rondzwerft. Dat men dat uit eigen initiatief wilt doen prima, maar de overheid moet dit niet stimuleren, de overheid moet integratie en respect voor elkaar stimuleren. Als er iemand de ogen sluit is het wel groen-links, voor hun eigen cultuur en achtergrond wel te verstaan.

Het gaat om urban culture in de breedste vorm, niet alleen wat hiphop muziek zoals Leefbaar Rotterdam dat voorstelt. Een podium voor cultuur zou trouwens niet onderhevig moeten zijn aan keuzes welke artiesten er mogen staan of niet.

Het gaat om urban culture in de breedste vorm, niet alleen wat hiphop muziek zoals Leefbaar Rotterdam dat voorstelt. Een podium voor cultuur zou trouwens niet onderhevig moeten zijn aan keuzes welke artiesten er mogen staan of niet.
Dat zoiets voor Jazz muziek oid wordt gedaan kan ik nog begrijpen maar dit soort muziek is IMO geen cultuur, eerder afreageren tegen democratie. Je kan zo al raden wat hun teksten zullen zijn...

Tja dat werd ook gezegd over popmuziek vele jaren terug of rock and roll daar weer voor. Muzieksmaken veranderen per generatie en bijna iedere generatie er voor zegt dat het aanzet tot subversief gedrag

Hip hop of rap is niet de nieuwe generatie die de oude vervangt, het is een deel van de nieuwe generatie maar het genre bestaat ook al heel lang. Genoeg alternatieve hedendaagse muziek als rock en dance, zij behoren vreemdgenoeg niet tot een cultuur volgens links? Ik ben van mening dat de overheid geen zaken heeft met dit soort dingen, klaar.

Die hebben al podia, daar hoeft dus geen voorziening voor te worden gemaakt. Dance is ook commercieel genoeg om zelfstandig te bestaan, dat geldt niet voor iedere stroming. Misschien wel de hiphop binnen de urban culture maar daar ging het hier niet alleen om.

Als de overheid de cultuur niet gedeeltelijk regelt zal je alleen nog commerciele eenheidsworst krijgen. Zit ook niemand op te wachten.

Minderheden knuffelen en positief discrimineren brengt hen in een situatie waarbij zij, maar ook buitenstaanders het gevoel krijgen dat ze zichzelf niet kunnen redden. Als dat het signaal is dat links wil geven? Waarom zouden privé organisaties dat niet kunnen regelen. Bovendien is dit duidelijk een politiek gekleurde keuze, wat eigenlijk al discriminatie is voor andere culturen en muziekgenres. Iedereen zou gelijk behandeld moeten worden, dat betekend ook dat je niemand méér rechten en kansen geeft dan een ander, wel evenveel.

Ik begrijp vanuit je politieke overtuiging dat je dit niet zal afkeuren, maar ik zou hetzelfde zeggen over elke andere muzieksT, hoewel in het geval van deze muziek er nog de teksten bijkomen die wat mij betrefd niets bijbrengen aan cultuur.

Dus moeten ze assimileren zoals ik eerder vroeg? Als ze gelijk behandelt moeten worden dan hebben ze ook recht op een podium zoals andere bevolkingsgroepen die al hebben. Zie niet in waarom het minderheden knuffelen is, cultuur kost ook voor de autochtoon meestal gewoon geld. Geld dat gemeenten en overheid grotendeels opbrengen. Alleen de meest commerciele muziek en stromingen zijn winstgevend, de private sector zal zich niet branden aan cultuur die niks oplevert.

Dus moeten ze assimileren zoals ik eerder vroeg?
Hoezo? Nee gewoon zelf hun zaken regelen als ze het toch zo graag willen.

de private sector zal zich niet branden aan cultuur die niks oplevert.
Ik denk als er op dit moment 1 genre massaal veel geld opbrengt in de muziekwereld dan is het wel de hiphop / rap, volg je MTV wel eens? Het lijkt er alleen op dat ze liever snel wat platen verkopen dan een podium op te zetten. Geld genoeg, initiatief te weinig, niet de taak van de regering om zich daarmee te bemoeien, zeker niet als het om niet te frisse muziek gaat. Ik zal het hierbij dan maar houden.

:) Zoals eerder gezegd, het is niet alleen een hiphop podium. Cultuur is breder.

Rappen is een kunst, helaas is het zo populair dat er allerlei clowns nu rondlopen.

Daarnaast vind ik het hele rapwereldje wel lache. Mensen die een persoon meteen in het hokje "loosers" of "sukkels" plaatst (wat vaak genoeg gebeurt), omdat hij/zij de typische rapkleding draagt en die met wat negerwoorden praat, kunnen beter eerst even naar hunzelf kijken. Iemand die zich laat leiden door niets dan vooroordelen is in dit geval juist de "sukkel" en de "looser". Leer zo'n persoon eerst maar eens wat beter kennen, is ook wat beter voor de intergratie.

ik denk niet dat de huidige rapmuziek bijdraagt aan een eenheidsgevoel, als je zo die texten hoort, ooit had je 2pac en die had een bepaalde boodschap, dat de ghetto's in amerika niet echt bevorderlijk waren voor de zwarte bevolking daar, vervolgens krijg je een stel blanken die in de waan zijn dat ze zwart zijn, een taalbrabbeltje spreken dat de gemiddelde nederlander niet kan verstaan en ook niet gezegend zijn met al teveel intelligentie. die gasten vatten die texten verkeerd op en denken ineens dat alles overal k*t is en dat je een pimp moet zijn en allemaal h**ren moet hebben en ook een groot strafblad moet hebben en natuurlijk heel veel geld en broeken met het kruis tot je knieen, t shirts welke ook voor gordijnen door kunnen gaan etc.

dat is hoe ik rap een beetje zie, het lijkt me ook niet dat zo'n cultuur bij gaat dragen aan een eenheidsgevoel, eerder een wij zij gevoel.

stel blanken die in de waan zijn dat ze zwart zijn, een taalbrabbeltje spreken dat de gemiddelde nederlander niet kan verstaan en ook niet gezegend zijn met al teveel intelligentie. die gasten vatten die texten verkeerd op en denken ineens dat alles overal k*t is en dat je een pimp moet zijn en allemaal h**ren moet hebben en ook een groot strafblad moet hebben en natuurlijk heel veel geld en broeken met het kruis tot je knieen, t shirts welke ook voor gordijnen door kunnen gaan etc.

Als je het eenheidsgevoel zo hoog in het vaandel hebt, dan raad ik je aan af te stappen van je vooroordelen en moeite gaat doen om die mensen te ontmoeten en te leren kennen.

Ik denk dan ook niet dat de houding van jou bijdraagt aan het eenheidsgevoel, eerder een wij/zij gevoel.

ehm, m'n neef is zo'n "gangsta-rapper", veel bekenden van me zijn ook groot fan van die muziek.
dus ik ken die mensen wel.

misschien moet je jezelf eens gaan verdiepen in het cultuurtje.

Hiphop bestaat niet alleen uit rappen big t...

Terug
Naar boven