MuscleMeat

Net begonnen trainings schema tips

Wreckless

Novice
Waardering
0
Lengte
1m80
Massa
75kg
Vetpercentage
10%
Hallo iedereen van het forum,

Ik ben hier nieuw op het forum en ben ook net begonnen met trainen (1maand).

ik heb veel gelezen om mijn training schema's samen te stellen. Sinds ik net begonnen ben, zou ik wel willen weten of ze goed zijn. Mijn doel is om over het algemeen groter te worden. ik ben 18 jaar, 1.80m en heb een zeer snele metabolisme. ik doe op het moment geen benen omdat ik mijn knie heb geblesseerd met kickboksen.

Ik ben begonnen met Full body ik doe alles 3x10:

Dag 1

Incline barbell bench press (borst)
arnold press (shouders)
front pulldown (width) (rug)
Dumbbell shrugs (trapezius)
Dips (triceps)
Preacher curl (lower) (biceps)
Crunches (abs)
fingers to toes abdominal crunches (abs)
Ab leg pull ins (abs)

Dag 2
Barbell bench press (borst)
upright rows (schouders)
seated machine row(thickness) (rug)
rope push down (shape) )triceps
Barbell curl (mid grip every part) (biceps)
Crunches (abs)
Rope crunch pull down (abs)
ab leg raises (abs)

Dag 3
Decline barbell bench press (borst)
Military press (schouders)
Rear pull down (width) (rug)
Barbell shrugs (trapezius)
lying down triceps extension (triceps)
Preacher curl (lower) (biceps)
Rope crunch pull down (abs)
Ab leg pull ins (abs)
ab leg raises (abs)

sinds gister heb ik een split schema gemaakt en wil daarmee gaan beginnen en ik weet heel weinig over split dus die heeft nog wat tips nodig denk ik.

Dag 1

Borst
Incline barbell bench press
Barbell bench press
Decline barbell bench press

Biceps:
Barbell curl (mid grip every part)
Preacher curl (lower)
Hammer curl (brachii)

Dag 2

Schouders
Dumbbell Front raises
Shoulder press ( all 3)
Side laterals

Lower Upper and middle Abdominals:
Crunches
Decline ab crunches
Ab leg pull ins
ab leg raises

Dag 3

Rug
T-bar row(thickness)
front pulldown (width)
reverse grip pull down(width)

Triceps
v-bar push down(shape)
straight bar pushdown(shape)
Dips
Alle opmerkingen zijn welkom zolang ze maar opbouwend zijn. Alvast bedankt

Laatst bewerkt:
Vermeld even aantal sets en reps per oefening;)

Ik zou bij je borst eventueel nog fly's of cable crossovers toevoegen en bij de schouders je front raise( accentueert de voorste schouderkop, en deze belast je al behoorlijk met al je bankdrukbewegingen ) vervangen door een rear delt raise.

Een tip, vind voor je buik een oefening die je kunt verzwaren. Je buik is niet, zoals veel mensen denken, een magische spier die groeit bij een andere reprange.

En waarom staat achter alle oefeningen ' thckness ' ' width ' en dat soort shit?

Laatst bewerkt:
  • Topic Starter Topic Starter
Boven aan staat er inderdaad best onduidelijk 3x10 oftewel 3 sets 10 reps.
Dus bij borst in mijn split schema nog een extra oefening pec decs of fly's dan in totaal 4 oefeningen voor borst?

Ik was al aan het twijfelen over de front raise en het te vervangen met rear, maar kan ik dan wel side laterals en rear delt raise op 1 dag doen? rear is wel meer voor de achter kant, maar ik vind ze wel erg op elkaar lijken.

Ja toevallig ben ik gister die filosofie van het trainen van buikspieren al gaan volgen.

Bij mijn full body schema vond ik het makkelijker om te zien welke spier ik moest doen. Bij rug heb ik het staan dat ik dan weet of ik mijn rug train in de breedte of de dikte van mijn rug.

Bedankt voor je reactie

Boven aan staat er inderdaad best onduidelijk 3x10 oftewel 3 sets 10 reps.
Dus bij borst in mijn split schema nog een extra oefening pec decs of fly's dan in totaal 4 oefeningen voor borst?

Ik was al aan het twijfelen over de front raise en het te vervangen met rear, maar kan ik dan wel side laterals en rear delt raise op 1 dag doen? rear is wel meer voor de achter kant, maar ik vind ze wel erg op elkaar lijken.

Ja toevallig ben ik gister die filosofie van het trainen van buikspieren al gaan volgen.

Bij mijn full body schema vond ik het makkelijker om te zien welke spier ik moest doen. Bij rug heb ik het staan dat ik dan weet of ik mijn rug train in de breedte of de dikte van mijn rug.

Bedankt voor je reactie

Jep totaal 4 oefeningen voor borst dan als je alles 3x10 doet. Blijf je wel verdiepen in schema's, in de toekomst zou je namelijk nog een hoop dingen( trainingsmethoden en verschillende repranges ) in je schema kunnen verwerken.
Side en bent over raises kunnen prima in een training.
Buik dus ook gewoon 3x10 trainen zoals de rest.

Terug
Naar boven