MuscleMeat

Netwerk uitbreiden met draadloze pc

Bezoekers in dit topic

Big-T

Administrator
Admin
Founder - R.I.P.
15 jaar lid
Lid geworden
7 okt 2002
Berichten
55.010
Waardering
3.205
Ik zit met het volgende:

Ik heb momenteel een kabelmodem die aangesloten is op een simpele switch. Daar zijn twee pc's op aangesloten. Die hebben beiden geen WIFI mogelijkheid. Echter zou ik nu 1 computer (laptop) draadloos willen gebruiken in huis/tuin. Dus nu vraag ik me af wat de beste en goedkoopste oplossing is.

Zou ik de switch nu best vervangen met een draadloze router? Alleen kan je op een draadloze router ook gewoon niet-draadloze computers aansluiten?

Of zou ik beter de switch laten zitten en dan ergens in huis een access point zetten? En welk apparaat levert de beste prijs/kwaliteit want ik zag dat er hopen keuze is. Verder vraag ik me nog af of er verschillen zijn in snelheid en kwaliteit van de verbinding (bereik ed.) als je hoger (of lager) in prijs gaat.
 
Router kopen die 2 internet connecties en ook draadloos connecties kan aangaan.
Is niet zo duur. Bij Tele2/Versatel kreeg ik hem gratis.
 
Ja, gewoon router met allebei de functies halen. Hebben wij ook in huis, koop een Linksys ofzo die zijn goed.
 
Verder vraag ik me nog af of er verschillen zijn in snelheid en kwaliteit van de verbinding (bereik ed.) als je hoger (of lager) in prijs gaat.

Onze router is niet zo goed volgens mij! Want wanneer ik torrents aan het gehad/ heb dan is mijn internet traag als een mofo! En na torrents is die dan ook weer langzaam geworden, alsof hij vol zit ofzo die router. Dan ga ik hem restarten dan is die weer meestal goed!
 
In België hebben jullie toch nog een datalimiet ? Zou je dan niet eens eerst kijken of je geen gebruik kunt maken van een ander netwerk ? :D
 
Draadloze router, want een access point is in principe een draadloze router maar wordt meestal gebruikt voor het bereik uit te breiden.
 
Sitecom Wireless Network Broadband router - 54g
[Link niet meer beschikbaar]

Deze Wireless Network Broadband Router vormt het middel - punt van ieder 2.4 GHz draadloos netwerk: één of meerdere Wireless Network Adapters (PC Card, PCI of USB) kunnen via de Broadband Router met elkaar communiceren. Dankzij de routerfunctie hebben alle aangesloten PC's (bedraad en/of draadloos) op volledige snelheid toegang tot internet via één internet abonnement.

De 4 ingebouwde Switchpoorten kunnen worden gebruikt voor het aansluiten van extra PC's of netwerkapparatuur. De Broadband Router is ook downwards compatible met de bestaande 802.11b standaard (11 Mbps).

€ 25, kan je toch niet voor sukkelen
btw iedere router heeft switchpoorten (meestal 4) ;)
 
Router kopen die 2 internet connecties en ook draadloos connecties kan aangaan.
Is niet zo duur. Bij Tele2/Versatel kreeg ik hem gratis.
K. tnx.

Ja, gewoon router met allebei de functies halen. Hebben wij ook in huis, koop een Linksys ofzo die zijn goed.

Verder vraag ik me nog af of er verschillen zijn in snelheid en kwaliteit van de verbinding (bereik ed.) als je hoger (of lager) in prijs gaat.

Onze router is niet zo goed volgens mij! Want wanneer ik torrents aan het gehad/ heb dan is mijn internet traag als een mofo! En na torrents is die dan ook weer langzaam geworden, alsof hij vol zit ofzo die router. Dan ga ik hem restarten dan is die weer meestal goed!
Hmz, Linksys is idd bekend, maar je review klinkt niet echt goed nee.

In België hebben jullie toch nog een datalimiet ? Zou je dan niet eens eerst kijken of je geen gebruik kunt maken van een ander netwerk ? :D
Klopt, maar alle netwerken in de omgeving (eentje maar) zijn beveiligd. verder staan er zware straffen op hoor ;)

Draadloze router, want een access point is in principe een draadloze router maar wordt meestal gebruikt voor het bereik uit te breiden.
Aha, ok.

Sitecom Wireless Network Broadband router - 54g
[Link niet meer beschikbaar]



€ 25, kan je toch niet voor sukkelen
btw iedere router heeft switchpoorten (meestal 4) ;)
Tnx!
 
Mijn review gaat niet over een Linksys :P
die van ons is belkin volgens mij, maar denk dat het wel aan de router zelf ligt hoor!
 
tis wel mega traag als je bestanden wil versturen van je ene pc naar je andere zonder draadje er tussen.
 
En gewoon surfen/downloaden?

Ik heb D-Link en ik ondervind helemaal geen problemen . Enkel het versturen vn data naar een andere PC via die router duurt lang .
 
En gewoon surfen/downloaden?

dat gaat net zo snel (ik heb niet mega snelle verbinding ofzo) maar met bestanden overzetten merk je dat wel, maarja dat doe je vast niet elke dag.
 
Ik zit met het volgende:

Ik heb momenteel een kabelmodem die aangesloten is op een simpele switch. Daar zijn twee pc's op aangesloten. Die hebben beiden geen WIFI mogelijkheid. Echter zou ik nu 1 computer (laptop) draadloos willen gebruiken in huis/tuin. Dus nu vraag ik me af wat de beste en goedkoopste oplossing is.

Zou ik de switch nu best vervangen met een draadloze router? Alleen kan je op een draadloze router ook gewoon niet-draadloze computers aansluiten?

Of zou ik beter de switch laten zitten en dan ergens in huis een access point zetten? En welk apparaat levert de beste prijs/kwaliteit want ik zag dat er hopen keuze is. Verder vraag ik me nog af of er verschillen zijn in snelheid en kwaliteit van de verbinding (bereik ed.) als je hoger (of lager) in prijs gaat.

Ik heb mijn laptop draadloos en desktop draait gewoon met draad erin op een Sitecom WL-176. Snelheid is op beide prima.
 
Ik heb woensdag een router gekocht (80 euro)
Toen ik eindelijk de handleiding begreep, kwam ik tot de constatatie dat het nog niet zou lukken.
In de handleiding spreken ze over een kabel die je uit je modem moet halen, en die in je router te steken, maar probleem is dat de modem tijdje geleden vervangen is door zo een bakske voor digitale tv...

Ik heb nog een lange zoektocht te gaan vandaag :rolleyes:
 
Ik heb woensdag een router gekocht (80 euro)
Toen ik eindelijk de handleiding begreep, kwam ik tot de constatatie dat het nog niet zou lukken.
In de handleiding spreken ze over een kabel die je uit je modem moet halen, en die in je router te steken, maar probleem is dat de modem tijdje geleden vervangen is door zo een bakske voor digitale tv...

Ik heb nog een lange zoektocht te gaan vandaag :rolleyes:

ebde gij et over telenet? want dan ebde ne cable modem/router nodig
bedoelde belgacom, dan moete gewoon de stekker van u telefoon in uwen ADSL modem/router steken

ge hebt iig nen modem router nodig dus gene gewone router, want die heeft geen internet aansluiting
(ge kunt natuurlijk wel uwe gewone ADSL/cable modem aansluiten op ne gewone router me nen RJ45 kabel)
 
ebde gij et over telenet? want dan ebde ne cable modem/router nodig
bedoelde belgacom, dan moete gewoon de stekker van u telefoon in uwen ADSL modem/router steken

ge hebt iig nen modem router nodig dus gene gewone router, want die heeft geen internet aansluiting
(ge kunt natuurlijk wel uwe gewone ADSL/cable modem aansluiten op ne gewone router me nen RJ45 kabel)

Tis zo een bakske van telenet.
En van de rest versta ik niet veel :D
 
Tis zo een bakske van telenet.
En van de rest versta ik niet veel :D

isset zo'n vierkant zwart bakske (zonder knoppen/tekst) me int midde 1 groen lampke?
dan moete nen coax (integan kabel) in uwe modem/router rammen
anders hebde mss al ne Motorola kabelmodem (veel groen lampkes, verbonden me da bakske dak hierboven beschreef) dan ist nen RJ45 kabel (standaard netwerkkabel) in uwe router duwen
 
Tis zo een bakske van telenet.
En van de rest versta ik niet veel :D
Normaal moet Telenet dat boeltje gratis komen installeren!

Maar goed in jouw geval moet het zo gaan dacht ik:

KABEL

||
\/

MODEM => Digitale TV

||
\/

ROUTER / SWITCH

||
\/

PC
 
Back
Naar boven