AndroidHealthClinic

newb trainingschema

pogon

Novice
Waardering
0
Lengte
1m83
Massa
81kg
even voorstellen:

ben 28 jaar nu 80kg en ong. 2,5 jaar bezig.
sinds dit jaar wat serieuzer gaan trainen veel gelezen maar weet niet of mijn schema goed is.
kan nu 3 dagen in de week trainen max. 1,5u(ivm gezin situatie)
ben wel ontzettend gemotiveerd om ver te komen maar heb het idee dat ik blijf hangen, vooral bicep en schouders.
dit is hetgeen wat ik nu sinds januari doe

di/do/za

Bench press 3 sets(8-6-4)
Incline bench press 3 sets (8-6-4)
Pull-up 3 sets tot falen
Seated shoulder press (barbell) 3 sets (8-8-6)
Lateral raise 3 sets (8-8-6)
Barbell bicep curl 3 sets (8-8-8)
Lying tricep extension 3 sets (8-8-6)
Dumbbell bicep curl 3 sets (8-8-6)
Tricep dipp 3 sets (10-10-10)
Squat machine 3 sets(8-8-6)

waar ik train is geen juiste begeleiding en wordt vaak gezegd dat je het rustig moet opbouwen maar na mijn idee kan ik/wil ik meer.

wie kan mij helpen?

mvg,

Als je geen voortgang meer hebt, probeer eens een split schema, of zoek eens op rippetoe of stronglifts. Al ziet het er niet slecht uit hoor, afgezien van het gebrek aan deadlifts. Doe je dit wel op de max van je kunnen qua gewicht? En heb je al wel naar je voedsel gekeken? Zonder calorieoverschot denk ik niet dat je nog veel groeit na al 2.5 jaar trainen.

Je doet mijn inziens te veel oefeningen op 1 dag. En daar komt bij dat je oefeningen niet verdeeld zijn over het lichaam. Met alle respect, maar ik denk dat je je op de verkeerde plek hebt ingelezen als dit het schema is dat daaruit voortkomt.

Opmerkingen:
-Op pull-ups na doe je geen, nul komma nul, rug.
-Op "squats" in een machine na doe je geen, nul komma nul, benen.
-4 van de 10 oefeningen zijn voor je armen (biceps en triceps)

Tot daar het slechte nieuws.

Oplossingen:
-Beslissen wat je doel is. Wil je veel spiermassa? Wil je voornamelijk kracht?
-Zoek naar een bijpassend schema. Ik ben persoonlijk fan van full-body schema's. Voor massa zal je vaak splits zien terugkomen.
-Welk schema je ook kiest, zorg dat het een gebalanceerd is. Je benen en rug zijn grotere spiergroepen dan je borst en armen!
-Compounds! Armen groeien vanzelf mee.
-Moest je met een goed gebalanceerd schema ook geen vooruitgang maken: meer/beter eten.

Mijn 2 cents

Terug
Naar boven