- Waardering
- 224
Volg de onderstaande video samen om te zien hoe u onze site kunt installeren als een web-app op uw startscherm.
Notitie: Deze functie is mogelijk niet beschikbaar in sommige browsers.
Zoek eens het woord hypocriet op in het woordenboek.
Juist een persoon als jij zou moeten inzien dat het leven geen speciaal doel heeft en het er om draait om een zo plezierig mogelijke tijd te hebben met zoveel mogelijk mensen. Verkondigen dat religie kansloos, dat gelovigen niet nadenken en dat je er geen respect voor hebt helpt hier niet bepaald aan mee.
Religie bestaat uit veel meer dan alleen maar anti-homoseksueelzijn en het plegen van aanslagen. Als dat teveel is om te bevatten dan is het misschien verstandig om zelf ook eens na te denken (als je daar tijd voor hebt).
Op welke manier 'vallen ze je ermee lastig', zoals je zegt?Goeie post Tjok, maar met het vetgedrukte ben ik het niet helemaal eens... Waarom zou je dingen als de Gay Parade niet accepteren/respecteren? Op welke manier 'vallen ze je ermee lastig', zoals je zegt?
Waarom is het zo erg als ze (in het geval van de Pride, één keer per jaar) een feestje bouwen? Je hoeft er toch niet naar te kijken? Heb je er zo'n last van?
Als je graag een Straight Parade wilt: misschien kun je het opperen bij de gemeente Amsterdam ofzo.
Homo's (rond mij heen dan) zijn vaak nou eenmaal wat 'uitbundiger' en ruimdenkender... laat ze lekker. Kunnen veel mensen nog wat van leren.
Als een heterostel geen kinderen kan krijgen en gaat adopteren, noem je het dan ook 'uit frustratie zomaar wat kinderen adopteren'? Waarom zou een homostel geen kinderen (goed) kunnen opvoeden? Ik denk dat ze het bijna even goed doen als een heterostel. Veel heterohuwelijken/-relaties stranden zoals je weet, dus een heterohuwelijk is echt geen garantie voor een goede opvoeding.
Ik ben zelf opgevoed door mijn moeder, zonder man in huis, en voel me niet bepaald mislukt ofzo.
Homo of hetero, leven en laten leven. Al dat gedoe altijd, bah.
Of je als man nou verliefd wordt op een man of op een vrouw, who f*cking cares? What's the big deal?
Op de Gay Parade hield iemand een spandoek omhoog met de tekst 'Verliefd zijn voelt voor iedereen hetzelfde!'
En dat is gewoon de waarheid.
(En wat is er nou trouwens 'slechter': verliefd worden op iemand van hetzelfde geslacht, of uitgehuwelijkt worden en trouwen met iemand die je amper kent? Wie zal er uiteindelijk nou gelukkiger zijn? Stelletje hypocrieten.)
Daar ben ik het niet mee eens... Homocoïtusualiteit wordt nog steeds niet 100% aanvaard. Las vandaag dit: "[...] door de komst van allochtonen is de tolerantie in NL een stuk minder geworden. Eeuwig zonde," (en vooral tolerantie jegens homo's, denk ik) "Allochtonen hebben een grote minachting jegens homo's en krijgen dit van huis uit mee. [...]'
Gaat het toch weer over allochtonen, maar het is wederom de waarheid. (Om maar even te generaliseren.)
Het zit zo: de eerste generatie allochtonen zijn conservatief, dit zijn dus de gastarbeiders die hier kwam in de jaren 60 en 70. Ze hebben hun normen en waarden overgedragen aan hun kinderen, dit heeft weer als gevolg dat deze tweede en derde generatie minder tolerant is, logisch.
Minachting is het niet, het is meer de acceptatie. Maar waar is de grens? Moeten we alles maar accepteren?

Klopt. Het is ook nauw gelinkt met hun geloof.
Welk 'ras' ben je eigenlijk, arnieproportio ?

Het zit zo: de eerste generatie allochtonen zijn conservatief, dit zijn dus de gastarbeiders die hier kwam in de jaren 60 en 70. Ze hebben hun normen en waarden overgedragen aan hun kinderen, dit heeft weer als gevolg dat deze tweede en derde generatie minder tolerant is, logisch.
Minachting is het niet, het is meer de acceptatie. Maar waar is de grens? Moeten we alles maar accepteren?
. Ik denk dat dat "tolerantie" verhaaltje niet meer op gaat. Sterker nog, ik denk dat het hier niet eens gaat om het homo zijn, maar om het _anders_ zijn dan wat normaal is.Sterker nog, ik denk dat het hier niet eens gaat om het homo zijn, maar om het _anders_ zijn dan wat normaal is.
Juist, heel goed gezegd mijn beste. Afwijken van de norm. Daar gaat het om. Maar het interessante van het verhaal is dat dit in de natuur erg normaal is dat wezens/dieren/mensen 'verstoten' worden omdat ze afwijken van de norm.
Kan je talloze voorbeelden geven: jonge rode bloedcellen die niet voldoen aan de norm en afwijken worden radicaal verwijderd door het lichaam. Een dier dat gewond is, wordt vaak door de andere groep opgegeten of verstoten. Waarom gebeurt dit? Principe van survival of the fittest. En iemand die homo is kan zich niet voortplanten, daar gaat het om.....
En hoe zit het dan met de homocoïtusuelen dieren in een diersoort? Dolfijnen bijvoorbeeld hebben ook levenslange homocoïtusuele relaties en toch worden zij niet afgestoten door de rest van de diersoort.. Of denk je dat zij niet realiseren dat ze homoseksueelzijn/de diersoort realiseert het niet/het boeit de diersoort niet?
En nog een ding: homocoïtusuelen behoren tot de norm samen met bi- en heterocoïtusuelen. Het is een feit dat een bepaald percentage van de mens als diersoort homoseksueelis, dus is het normaal dat er homocoïtusuelen zijn.. Ik denk niet dat het gaat over het feit dat ze zich niet kunnen voortplanten, het is al druk genoeg op de aarde.
Ik hou op met erover discussieren want mijn standpunten zijn bekend en het is verder eigenlijk niet echt van belang.
conservatief is het volk dat niet geschoold is of aan tunnelvisie lijdt.
Daarnaast wil ik ook nog even reageren op Flowergrrl:
Door de komst van allochtonen? Bedoel je dat in relatieve getallen of absolute?
Daarnaast kan je mij niet wijs maken dat nederlanders zo tolerant zijn wat het homo issue betreft. Ik denk dat dat "tolerantie" verhaaltje niet meer op gaat. Sterker nog, ik denk dat het hier niet eens gaat om het homo zijn, maar om het _anders_ zijn dan wat normaal is.
Je kan denk ik wel vergeten dat er ooit acceptatie zal zijn in de zin van het behoren tot de "normalen". That's life. Dus, vat dit niet verkeerd op, ik wil niks liever dat iedereen als gelijken worden behandeld, maar ik zie dit echt niet gebeuren. Homo, allochtoon, jood, marokkaans, nederlands, duits, frans, engels... allemaal hetzelfde en toch allemaal zo verschillend.
) homocoïtusualiteit vaak als iets 'vies' en 'zieks' zien? Dat lees en hoor je, ik hoor het ook om mij heen. Helaas.