XXL Nutrition

Nierstenen door aminozuren?

Patrickovic

Dutch Bodybuilder
Elite Member
20 jaar lid
Waardering
2
Ik ben sinds 10 minuten geleden erachter gekomen dat ik net 2 nierstenen heb uitgepist (godzeidank zaten ze niet vast). Nu las ik op internet dat je verschillende soorten Nierstenen had, samengesteld uit cystine dat is een aminozuur. Sinds ik aminozuren gebruik lijkt het dat het daar door komt.
Wat kan ik hier tegen doen? ik stop er eerst een tijdje mee omdat ik zometeen niet een grote steen wil hebben waardoor het vast zit.

groeten,
Patrick

Een tijdje met de aminozuren stoppen lijkt me niet verkeerd.
Ik zie dat je 15 bent. Heel eerlijk gezegd moet je nu nog niet bezig zijn met supplementen, maar leren hoe je een goed voedingsschema moet maken en de basisprincipes van het bodybuilding leren.

Op zich kunnen goed werkende nieren zonder problemen een eiwit overschot aan. Het feit dat je op zo'n jonge leeftijd al nierstenen hebt betekent waarschijnlijk dat je altijd met eiwit overschotten zal op moeten letten. Veel water drinken lijkt mij ook geen overbodige luxe.
Ik zou met jouw verhaal wel even langs de huisarts gaan, die kan jou beter hierover voorlichten.

Succes ermee.

ik heb ook nierstenen gehad, maar ik heb er wel een half jaar mee gesukkeld. gewoon zeer veel water drinken, ik drink ongeveer 3-4 liter per dag en geen last meer van

ik ben nu 16, train nu ongeveer 2 jaar serieus en met goede voeding+ supps. maar ik heb er nooit last van gehad eerlijk gezegd.
Ik drink zoiezo op een dag 4-5 L water.

zo lang je genoeg drinkt op een dag minimaal 3liter hebben de nieren geen probleem met een overschot aan eiwitten....
Ze kunnen ze dan makkelijk afvoeren .......

spokie34 zei:
zo lang je genoeg drinkt op een dag minimaal 3liter hebben de nieren geen probleem met een overschot aan eiwitten....
Ze kunnen ze dan makkelijk afvoeren .......

Je hebt het nu wel over goed functionerende nieren.

SynXteR zei:
Ik ben sinds 10 minuten geleden erachter gekomen dat ik net 2 nierstenen heb uitgepist (godzeidank zaten ze niet vast). Nu las ik op internet dat je verschillende soorten Nierstenen had, samengesteld uit cystine dat is een aminozuur. Sinds ik aminozuren gebruik lijkt het dat het daar door komt.
Wat kan ik hier tegen doen? ik stop er eerst een tijdje mee omdat ik zometeen niet een grote steen wil hebben waardoor het vast zit.

groeten,
Patrick

lees anders dit ff door:

http://www.gezondheid.be/index.cfm?fuseaction=art&art_id=82

15 jaar en dan al nierstenen? Pis je pure appelsap uit ofzo. De oplossing is gewoon heel veel water drinken, zodat stoffen nooit kunnen kristaliseren in je nieren. Gewoon zoveel water drinken dat de urine bijna kleurloos is, dit is het beste.

Terug
Naar boven