MuscleMeat

Niet aankomen

Vizar

Novice
Waardering
0
Ik ben net nieuw op dit forum maar heb wel al een tijd stiekem mee gelezen,
nu zit ik met een klein probleem ik ben in korte tijd redelijk wat kilo's kwijt geraakt en probeer nu sinds een maand in gewicht (massa) te stijgen maar dit wil niet lukken ik merk wel dat ik breder wordt en me spieren voller maar de weegschaal zegt totaal iets anders, mijn onderhoud ligt op 2822-2966 ben 23 jaar 183 lang en weeg nu 78kg begin december 2010 woog ik nog +-110kg, mijn voeding schema is als volgt:

Ontbijt 150gr brinta met 30gr whey aangevuld met water 1 vitamine c1000 1 multi vit en 2 visolie pillen totaal 661kcal

maaltijd 2 100gr volkoren pasta met 100gr kipfilet en 150gr groente totaal 492kcal

maaltijd 3 4 sneden volkoren brood waarvan 2 met 50gr kalkoen filet en 2 met 20gr pindakaas totaal 515kcal

maaltijd 4 100gr zilvervlies rijst met 100gr kipfilet en 150gr groente totaal 497kcal

maaltijd 5 100gr groenten met 100gr tonijn met 2 visolie pillen totaal 183kcal

maaltijd 6 50gr casein shake totaal 187kcal

60gr walnoten en 1 banaan tussendoor totaal 529kcal

shakes tijdens het trainen komen uit op 337kcal

dit totaal zou 3396kcal 254eiwit 369kh en 76vetten zijn op men traindagen
op me rust dagen zit ik op 3257kcal 232eiwit 359kh en 79vetten
vaak eet ik tussendoor ook nog wel wat en zal altijd op de 3400-3500kcal per dag uitkomen, is het nou mogelijk dat ik nog ligt vet verbrand en spiermassa aanzet ? of moet ik gewoon nog meer gaan eten ? ik wil wel graag zo clean mogelijk eten om weinig tot amper vet aan te zetten, me vet % weet ik niet zeker maar zal rond de 14-15% liggen.

Waarom nog vitamine C als je een multivit neemt? Multivit vitamine pillen zijn vaak al zwaar overgedoseerd. En dan heb ik het nog niet eens over de vitamine die je al uit voeding haalt. Een gewoon mens heeft geen extra vitamine C in supplement vorm nodig. En als sporter hoef je dus met een multivit niet nog eens extra C te nemen. Scheelt weer in de portemonnee. ;)

Allemaal wel goed natuurlijk, maar naar mijn mening kan er wat meer variatie van eiwit en koolhydraat bronnen in. Die pindakaas is bijvoorbeeld heerlijk op rijstwafels. Rijstwafels zijn goedkoop, makkelijk te doseren, makkelijk mee te nemen en hoeven niet bereid te worden.
Ook zijn aardappelen een prima en lekkere koolhydraat bron. Weet niet of je nog thuis woont en moeder des huizes dat 's avonds kookt, maar dat scheelt natuurlijk ook weer tijd / geld. Je moet het ook slim aanpakken natuurlijk. :)

Niet dat je schema slecht is hoor, absoluut niet. :thumbs:

Wat voor shakes neem je tijdens het trainen? Banaan ben ik trouwens niet zo'n fan van. Fructose wordt niet verwerkt zoals andere koolhydraten (lang verhaal maar mocht je interesse hebben: http://www.medbio.info/Horn/Time 1-2/carbohydrate_metabolism.htm)

Laatst bewerkt:
  • Topic Starter Topic Starter
De vitamine C neem ik omdat ik van deze nog een hoop heb staan (bruis tabletten van me oom gehad) zal als me voorraad op is geen nieuwe kopen, tevens zijn de multivitaminen van XXL niet echt overdosed.

Tevens is het kipfilet een richtlijn, vaak neem ik ipv kipfilet biefstuk of filet lapjes of varkenshaas, de tonijn vervang ik vaak voor tilapia en kabeljauw filet, aardappelen zal ik wat vaker gaan eten dit at ik bijna nooit omdat ik rijst en pasta wat makkelijker vindt om klaar te maken en om mee te nemen (ik woon niet meer thuis).

De shakes die ik rondom mijn training neem zijn soms Noxipro 30 min voor de training dan 15min voor de training 1 banaan met 13gr peptopro, tijdens training 10gr eas en na de training 50gr megagrow + 13gr peptopro dan 30-45min later neem ik een maaltijd.

Dat stukje over fructose had ik gelezen maar ik wil toch wel een stuk fruit per dag eten en neem deze dan altijd bij het opstaan of voor mijn training.

Rijstenwafels heb ik ook staan van Zonnatura deze eet ik als tussendoortjes vaak met een plak kalkoen filet erop, zal het afwisselen met pindakaas.

Nu vraag ik mezelf nog af of het mogelijk is dat ik niet in gewicht aankom omdat ik nog vet verbrand ? aangezien ik wel breder wordt en me spieren voller worden en ik boven mijn behoefte + sport toeslag eet +-400-600kcal tevens heb ik een kantoor baan.

Laatst bewerkt:
Niet aankomen = Meer eten.

Ja dat is makkelijk gezegd maar is nog geen antwoord op mijn vraag.

tevens zijn de multivitaminen van XXL niet echt overdosed.

Je hebt anders een hele ruime marge, en dat is excl. de vitamine en mineralen uit voeding. Anyways..

Zoals gezegd, niet aankomen = meer eten. Zo simpel is het wel.

Ja dat snap ik, nou dan gaan we maar meer eten :)

Een extra toevoeging vit c is altijd goed. Beter voor je weerstand en er zijn zelfs studies waarbij 5 tot 7 Gr. Vit C zelfs een vetverbrandende werking heeft.

Welkom, iedereen is nogal scheutig met multivitamine terwijl we die vroeger slechts in de winter innamen.
Als je goed en gevarieerd eet heb je die echt niet nodig.
Verder zou ik die visolie pillen niet in de morgen nemen.

Een goede timing van koolhydraten en eiwitten voor en na een training. Daarnaast uiteraard je dagelijkse voeding koolhydraat- en eiwitrijk :-).

Als ik het zo tel, dan kom je op zo'n 4 gr. koolhydraten / kg lichaamsgewicht. Dat is het minimale wat je kan doen ... :-)

voor:
60-80 gr. koolhydraten
20 gr. eiwit

na:
60-80 gr. koolhydraten (glucose / fructose combi)
20 gr. eiwit

Je ziet in de literatuur dat zij vaak 400 kcal boven hun behoefte gaan zitten, maar dit is uiteraard discutabel :-)

---------- Toegevoegd om 13:31 ---------- De post hierboven werd geplaatst om 13:29 ----------

Een extra toevoeging vit c is altijd goed. Beter voor je weerstand en er zijn zelfs studies waarbij 5 tot 7 Gr. Vit C zelfs een vetverbrandende werking heeft.

Klopt, maar nooit echt als "bewezen" neergezet. Vaak gebruiken sporters na het sporten vitamine C om hun weerstand niet zo laag te hebben.

Terug
Naar boven