AndroidHealthClinic

Niet Meer afvallen.

Newdus

Novice
Waardering
0
Lengte
1m92
Massa
90kg
Vetpercentage
20%
sinds aan half jaar heb ik mijn voeding en beweging compleet veranderd.

Mijn gegevens:

29 jaar oud, 192 cm, 90 kilo, 19,8% lichaamsvet. Ik ga drie tot vier keer per week s'morgens naar de sportschool en werk daarna de hele dag staand en lopend. voor ik naar de sportschool ga eet ik vier kräckers met kalkoenfilet. Drink een of twee kopjes koffie zonder alles. Drink daarbij nog een 0,5 liter water. Dan loop ik naar de sportschool. 10 minuten warm up. Daarna een beetje krachttraining maar probeer cardio op te bouwen. Minstens een half uur roeien. Dat is dan goed voor ongeveer 300-400 kcal. Ik wil dat natuurlijk opbouwen naar een hoger niveau.

Als ik terug kom, eet ik eiwit brood mit kip, daarna op het werk eet ik veel groentes (tomaten, komkommer, paprika, champignons...) , eiwit brood met kaas of kalkoen of kip, rijst met kip, soja yoghurt, handje walnoten, eieren... Ook wel eens volkoren brood met vlees.

Qua kcal krijg zo tussen de 1500 en 2100 per dag binnen. Ik probeer altijd 40% koolhydraten, 40% eiwit en 20% vet (de juiste vetten natuurlijk). En toch val ik sinds 4 maanden niets meer af! Af en toe een kilo minder en dan de volgende dag is die weer daar! Ik lees vele blogs, Posts enz. Ik kom geen wijs meer eruit en hoop dat iemand mij kan zeggen wat ik verkeerd doe? Eet ik te weinig of moet ik geduld hebben of....?

Bedankt voor de moeite!

doe je dit nu al 4 maanden dan? probeer eens wat hoger in kcal een tijdje en kijk wat dat voor je doen.
als je continu te weinig binnen krijgt is het logisch dat je stofwisseling wat minder hard gaat lopen je lichaam gaat zich aanpassen.

Ik kom met jouw stats uit op een caloriebehoefte van ong. 2980 kcals.
Dat betekent dat je dik 1000 kcals onder je behoefte eet.
Als je dit continue doet, went je lichaam er inderdaad aan.
Probeer zoals hierboven gezegd wordt wat meer te eten.

• Topic Starter Topic Starter
Oke! Bedankt. Ik ga het zeker proberen.

Ik zou proberen om meer krachttraining te doen. Als je meer spiermassa hebt, ga je meer calorieen verbranden. Dan is het gemakkelijker om af te vallen / het gewicht op peil houden. Natuurlijk moet je dan op een gegeven moment ook rekening houden met gewenning.

Je zou eventueel ook andere vormen van cardio kunnen doen, bijv. fietsen, lopen of zwemmen. Misschien dat dat je lichaam weer stimuleert.

Terug
Naar boven