MuscleMeat

Niet ver kunnen zakken met squat

takecareme

Novice
Waardering
0
Mensen,

Wanneer ik ga squaten kom ik niet tot de welbekende 90 graden zoals het eigenlijk hoort. Wanneer ik dit probeer merk ik dat ik naar achteren val, zelfs wanneer ik breder ga staan helpt dit ook niet.

Ik voetbal al vanaf mijn 5e en heb verkorte (biceps femoris)hamstrings.

Ik zou graag goed willen kunnen squatten, zijn er meer mensne met dit probleem of mensen die weten hoe je dit probleem oplost of in ieder geval zou kunnen verbeteren?

In afwachting van een reactie,

Elke dag gewoon even oefenen om in de squat positie te komen. Hierdoor wordt alles steeds soepeler. Geen gewicht ofzo gebruiken, in het begin kan je dan iets gebruiken om je aan vast te houden, op een gegeven moment moet je het doen zonder. Succes :)

In het begin legde ik een paar gewichten onder mijn hielen om de techniek correct aanteleren, het heeft mij heel goed geholpen, nu squat ik lekker :D

Toen ik begon kon ik dit ook niet. Daarom heb ik de eerste paar weken gebruik gemaakt van een panlat onder mijn hielen. Vervolgens heb ik deze vervangen voor een dunner latje en uiteindelijk had ik niks meer nodig.
Daarnaast heeft regelmatig rekken mij geholpen.

• Topic Starter Topic Starter
oke ik zal ook eens proberen iets onder mijn hakken te leggen, en even elke dag oefenen zonder gewicht. zelf denk ik dat het te maken heeft met verkorte spieren i.v.m. het voetballen.
Jullie horen ervan.

meer tips altijd welkom

Gewoon genoeg gewicht gebruiken............. dat gat altijd naar beneden en niet naar achter haha....... en een plankje onder je hakken ja

Waarschijnlijk schort het aan mobiliteit, vooral in de heupen, verkorte hamstrings zou ook nog kunnen (weet ik niet), veel stretchen en oefeningen doen voor mobiliteit.

een plankje onder je hakken, zou ik niet doen, hierdoor komt er meer gewicht op de voorkant van je voet, wat voor meer stress op de knieen zorgt. Gewicht moet je achterop de voeten houden.

Terug
Naar boven