MuscleMeat

Nieuw / 5x5

Bouwvakker

Novice
Waardering
0
Hallo iedereen. Ik zal me kort voorstellen, ik ben bouwvakker ( ik zit in de bouw vandaar de naam ).

Ik ben 18 binnen kleine week 19. ik doe sinds 1 september aan fitness.

Met wat ik start: Ik ben 1meter84 - 75kilo. ( doel is aankomen zou op 80 a 85 willen komen ).
Vet weet ik helaas niet, ik zal zo rap mogelijk is uitzoeken. Ik fitness dus sinds 1 september en ik las op het forum dat het 5x5 Strong lifts schema wel in orde is voor 'nieuwkomers'.
Ik starte op het laagste wat de site voorstelde. bekeek ook de video's hoe ik het correct moet uitvoeren. Ik heb enkel 1 probleem, bench press, 5x5 schema starte ik op 20kilo. dat lukt wel maar ik voel dat ik niet stabiel lig, bibberen doe ik niet, maar heb gevoel dat ik soms de stang beetje schuin houd waardoor ik niet stabiel lig. is hier een tip voor / oplossing voor hoe ik ' stiller ' kan komen te liggen bij de bench press? Schema week 1 ziet er zo uit. Maandag: squaten 5x5 met 20kilo / Bench press 5x5 ook met 20kilo / Barbell row 5x5 met 30kilo. Woensdag: squaten 5x5 met 22.5kilo / Overhead press 5x5 met 22.5kilo / Deadlift 1x5 met 40kilo. Vrijdag: squaten 5x5 met 25k / Bench press 5x5 met 22.5kilo / Barbell row 5x5 met 32.5kilo. Elke week moet ik de workout veranderen, & volgen zoals aangegeven. Het is veel om te lezen maar alvast bedankt. Ik hoop hier een leuke tijd te hebben bouwvakker

Het is idd een leuk schema! Een tip voor je benchpress.... Meet met je pinken precies de afstand op de stang dat je aan beide kanten de stang op dezelfde punten vast hebt. Of bedoel je dat je ene arm sterker is dan de andere?

• Topic Starter Topic Starter
Bedankt voor de tip & excuseer voor de onduidelijke topic van me, door het bewerken van topic wegens schrijffoutjes staat alles wat doorheen.

Ligt denk ik niet aan armen, weet niet hoe ik het juist formuleer, maar lig nogal 'los'.
Maar als ik omhoog duw lijkt het wel of ik hem schuin omhoog duw, zeg maar, links minder hoog dan rechts.

Nog even een vraagje,
Ik train dus 3x per week, is het echt verplicht rust te pakken, ik zou graag ook bicep/tricep ... schouders, kuiten enzo ook is appart trainen.

Alleen heb ik nu wat last in benen van squat in benen
o nu ik der aan denk, Heeft squaten nadelen met 'platvoeten' ? ik draag namelijk geen steunzolen dervoor.

Alvast bedankt & bedankt voor de tip!

Bedankt voor de tip & excuseer voor de onduidelijke topic van me, door het bewerken van topic wegens schrijffoutjes staat alles wat doorheen.

Ligt denk ik niet aan armen, weet niet hoe ik het juist formuleer, maar lig nogal 'los'.
Maar als ik omhoog duw lijkt het wel of ik hem schuin omhoog duw, zeg maar, links minder hoog dan rechts.

Nog even een vraagje,
Ik train dus 3x per week, is het echt verplicht rust te pakken, ik zou graag ook bicep/tricep ... schouders, kuiten enzo ook is appart trainen.

Alleen heb ik nu wat last in benen van squat in benen
o nu ik der aan denk, Heeft squaten nadelen met 'platvoeten' ? ik draag namelijk geen steunzolen dervoor.

Alvast bedankt & bedankt voor de tip!

Met bankdrukken je voeten goed op de grond, billen en schouders stevig op het bankje, en het wiebelige gaat vanzelf weg met meer oefenen en gewicht!

Ik volg ook stronglifts en heb zelf ontzettende platvoeten, hier heb ik geen last van bij het squatten! Alleen opletten dat ik mijn knieeen naar buiten houd zodat mijn enkels niet naar binnen klappen!

Terug
Naar boven