Fitness Seller

Nieuw, dus even voorstellen :)

Mijn pogingen om cardio af te bouwen mislukken steeds :( Ik ben écht bang kilo's aan te komen als ik dat doe... Dus Nitwit, je hebt wel gelijk met wat je schrijft. Ik wil controle hebben over mijn gewicht.
Verder lijk ik wel onverzadigbaar. Ik heb de hele tijd behoefte aan eten :S Ik eet dus de laatste week meer 'slechte' dingen, waar ik me absoluut niet goed bij voel... Ik heb op de website gezocht naar een voedingsschema, maar kan niet echt voor vrouwen iets duidelijks vinden. Ook berekenen hoeveel ik precies nodig heb vind ik lastig. Kan iemand me hierbij helpen :$?

Dapper (voor jezelf!) dat je toegeeft jezelf hierin te herkennen.

Zet die weegschaal aan de kant. Als je krachttraining gaat doen en gespierder wil worden ga je zwaarder worden. 53kg blijven en gespierder worden KAN NIET. Dus jouw angst voor de kilo's moet je echt aan de kant zetten!

Ik hoop dat de ervaringsdeskundigen in deze topic je op weg kunnen helpen, want je zit jezelf alleen maar in de weg op deze manier, dat is zonde!

Heel veel succes ermee.

• Topic Starter Topic Starter
Bedankt voor de reacties. Een eetstoornis... Ja, ik geloof wel dat daar sprake van is. Ik heb er al jaren last van en ik ben ook wel eens naar een psych geweest, maar dat sloeg niet echt aan. De behandelmethode werkte voor mij niet.. Ik dacht dat het 'leefbaar' was, maar de laatste weken merk ik toch dat het zwaarder is. Wellicht door minder afleiding in mijn leven (probleempjes met werk enzo), komt het eetgedoe meer naar boven. Sporten is zowel een móet als een wil. Ik vind het ook écht leuk, maar weet tegelijkertijd dat het makkelijk een obsessie kan worden (of eigenlijk is geworden). Pfoe, (te) veel geschreven eigenlijk, maar goed, is denk ik niet zo'n ramp.
Ik probeer bewust niet dagelijks op de weegschaal te staan. Ik merk het wel aan mijn kleding als ik te dik word. Toch vrees ik dat ik niet realistisch naar mijn lichaam kan kijken. Ik vind mezelf eerder te dik dan te dun, ook al wordt die gedachte weerlegd door mijn omgeving (o.a. medesporters).

Nitwit, ik ga je een pb'tje sturen...

Ik heb hem beantwoord.

Dat niet realistisch naar je lichaam kunnen kijken, herken ik wel. Ik kan dat ook niet. Nog steeds niet. Vandaar dat ik foto's maak. Best heel vaak. Foto's zijn goed vergelijking materiaal. Als ik naar foto's kijk dan kan ik verschil zien, alsof het niet mijn eigen lichaam is. Dan ga je zoeken naar de verbeterde punten maar ook naar de verbeter punten.

Foto's zijn voor mij altijd een oplossing geweest.

Ik merk het wel aan mijn kleding als ik te dik word.

Hier zit je denkfout! Dikker worden betekent niet TE dik. 'Dikker' of 'minder dun' zijn de juiste benamingen hiervoor.
Je bent voor je kleding te dik, tsja, jammer dan, dan koop je een broek in maat 28 ipv 26.... of een shirtje maat 36 ipv 34.

Hoe weten die vrouwen toch altijd de vrouwlijke topics er tussen uit te halen en daar vervolgens met zijn alle te reageren ???

OT: Goed dat je al je overtollige kilo's kwijt bent! Nu lekker spiertjes kweken.

Ik moet eerlijk zeggen dat ik echt heel blij ben te horen dat je ziet dat het een probleem is. Het is allemaal niet makkelijk inderdaad. Er zijn zo veel factoren die mee spelen. Een van de dingen die je moet bedenken is dat de behoefte aan controle over je lichaam ergens vandaag komt. Het te veel sporten en niet goed eten zijn symptomen van iets anders. Wat dat onderliggende probleem is zal je zelf moeten uitzoeken. Ik raad toch aan nog eens met een psych te praten. Het is soms even zoeken voor je iemand hebt met wie je een goede klik hebt.
Verder zou ik zeggen, bouw langzaam af/op. Ga rustig aan eens wat minder cardio doen. Haal er eerst een kwartiertje vanaf. Als dat beter begint te voelen, haal je er nog een kwartier af. En probeer een goed eetpatroon op te bouwen. Vaste tijden en vaste dingen die je eet. Begin rustig. Langzaam opbouwen. Baby steps, that's the way to do it. Je komt er wel.

Dames wat een openhartige gesprekken hier. Ik vind het knap van jullie om je zo 'bloot' te geven.
Ik walg ook van mezelf, maar dat zal meer met een midlifecrisis te maken hebben denk ik, hoop ik.
Ik heb een buikje en die wil ik weg hebben. Poeh das makkelijk NOT.

Ben nu hard aan het trainen om ook meer massa te krijgen en die verdomde buik kwijt te raken.
Inmiddels ben ik 2 jaar verder. En sinds nov 2011 echt aan het bodybuilden.
Ben inmiddels 12 cm buikomtrek kwijt. In het begin sprong ik elke keer op de weegschaal. En kwam er dan nog gefrustreerder van af.
Ik woog 94,7kg op mijn hoogtepunt of dieptepunt. Ik ben 179cm groot. Mijn vet% was 34%
Omdat ik mijn voeding heb aangepast aan mijn trainen ben ik weer 92kg. Maar wel door meer spieren en minder vet. Vet% nu is 23%
Ik vind dat nog teveel. Vanaf eind maart ga ik dan ook cardio na mijn krachttraining erin gooien. Afvallen door meer te verbranden. En dan hoop ik 250gram per week af te vallen. En op die manier zo min mogelijk spiermassa te verliezen.
Ik heb leren kijken naar mijn broekmaat. En ik voel me nu stukken beter. Misschien heb je hier iets aan. Ik wilde dit gewoon even met je delen.

Luister naar de meiden hier, zijn echt toppers. En dat kan jij ook worden. Je bent al goed op weg toch.

Goed op weg Ron! Ook heel fijn dat hier deelt. Ik denk dat er stiekem wel meer mannen rond surfen hier op DBB die dit herkennen ;-)

Dames wat een openhartige gesprekken hier. Ik vind het knap van jullie om je zo 'bloot' te geven.
Ik walg ook van mezelf, maar dat zal meer met een midlifecrisis te maken hebben denk ik, hoop ik.
Ik heb een buikje en die wil ik weg hebben. Poeh das makkelijk NOT.

Ben nu hard aan het trainen om ook meer massa te krijgen en die verdomde buik kwijt te raken.
Inmiddels ben ik 2 jaar verder. En sinds nov 2011 echt aan het bodybuilden.
Ben inmiddels 12 cm buikomtrek kwijt. In het begin sprong ik elke keer op de weegschaal. En kwam er dan nog gefrustreerder van af.
Ik woog 94,7kg op mijn hoogtepunt of dieptepunt. Ik ben 179cm groot. Mijn vet% was 34%
Omdat ik mijn voeding heb aangepast aan mijn trainen ben ik weer 92kg. Maar wel door meer spieren en minder vet. Vet% nu is 23%
Ik vind dat nog teveel. Vanaf eind maart ga ik dan ook cardio na mijn krachttraining erin gooien. Afvallen door meer te verbranden. En dan hoop ik 250gram per week af te vallen. En op die manier zo min mogelijk spiermassa te verliezen.
Ik heb leren kijken naar mijn broekmaat. En ik voel me nu stukken beter. Misschien heb je hier iets aan. Ik wilde dit gewoon even met je delen.

Luister naar de meiden hier, zijn echt toppers. En dat kan jij ook worden. Je bent al goed op weg toch.

ik herken dit ook
Heb wel minder vet maar ben niet blij met mijn pens
Ga nu dus ook beter op mijn voeding letten en verder lekker bljven trainen
Het is dus niet een vrouwen probleem maar een mensen probleem :)

Ik herken jullie verhalen ook. Ik lijdt ook al bijna 2 jaar aan een eetstoornis. Klote ziekte om het maar even hard te zeggen..

Ik herken mezelf helemaal in het teveel sporten, en dan vooral cardio wat ik ook wel zo'n 1 à 1,5 uur per dag doe. En daarbij eet ik volgensmij veel te weinig, maar het is zo lastig om een goed voedingsschema te maken want ja, hoe begin je nou met zoiets?

Ik zou je aanraden om toch nog eens iets te proberen qua psychologische hulp. Het is moeilijk maar als je echt een goede klik hebt met diegene gaat het al stukke beter. En je leert er sowieso heel veel van!

Terug
Naar boven