AndroidHealthClinic

Nieuw hier en een paar vragen

Baas Beer

Dutch Bodybuilder
Waardering
53
Lengte
2m07
Massa
102kg
hallo,
ik heb me zojuist geregistreerd op het forum en heb een paar vragen.
allereerst zou ik me graag voorstellen,ik ben Baas Beer 17jaar 2.07 lang en 82kilo zwaar.
ik basketbal al enkele jaren,met ups en downs.
een omschrijving van mijn lichaam is als volgt ik ben niet echt breed gebouwd eerder wat smal,maar ben wel wat mollig bij mijn buik.
ik sta bekend als een sterke jongen als het aankomt op vechten,maar dat is meer ervaring dan kracht.

ik ben sinds kort begonnen met een eigen trainingschema,alleerst viel mijn eigen kracht mij behoorlijk tegen,ik kon in het begin geen push-ups gewoon totaal niet en ongeveer 30sit-ups achter elkaar.
inmiddels kan ik zo'n 20push-ups en zo'n 50sit-ups achter elkaar.

mijn vader vond op zolder nog een paar gewichten en dumbels(van die metalen stokken waar je gewichten op kunt schuiven) en die ben ik nu ook van plan te gaan gebruiken.

echter heb ik geen idee met welk gewicht ik moet beginnen en welke oefeningen ik zou moeten doen.
ik heb nog geen trainingschema en ik ben benieuwd of mensen mij daarbij kunnen helpen.

mijn doel is uiteindelijk dit:
-in de zomer af zijn van mijn mollig buik.
-bredere armen
-hoger kunnen springen(iemand oefeningen?)
-en sterker borst en rugspieren aangezien die het wel eens te verduren krijgen.

zou iemand mij kunnen helpen met een trainingschema,en wat ik daarbij zou moeten eten?

alvast bedankt

Net zoals ik begon en nog altijd bezig ben een split-schema opstellen, de meeste senior-forumgebruikers van DBB raden dit aan.
-in de zomer af zijn van mijn mollig buik.
Cardio doen, verlies je gewicht van, meer informatie moet je hier ff verder vragen, doe namelijk bijna nooit cardio :P
-hoger kunnen springen(iemand oefeningen?)
Zou ik niet weten, doe ik ook nooit, waarom wil je dit kunnen? (Alleen uit nieuwsgierigheid :P)
-bredere armen
-en sterker borst en rugspieren aangezien die het wel eens te verduren krijgen.
Deze 2 lopen tesamen en moet je in je split-schema toevoegen en hier posten.
Voor verdere oefeningen staat hier een gidsje die de handigste & bekendste (volgens mij toch) oefeningen bevat en uitlegt:
http://forum.dutchbodybuilding.com/f8/oefeningen-gids-72077/

Enjoy your stay :)

Om explosiever te willen springen kan je het beste gaan squatten lijkt me?
En voor de rest iets van calf raises ofzo, ik meen dat deze vraag over hoger springen al eens eerder geweest is!

• Topic Starter Topic Starter
oké,
allereerst bedankt voor de reacties,ik kan er wel wat mee.
even om te checken of ik alles goed weet.

Voeding,je berekent hoeveel calorieen je op een dag verbruikt.
dit ga je elke dag er weer bij eten,je moet gezond eten en s'ochtends veel eten en s'avonds wat minder.
je moet veel gezonde dingen eten en ongezonde dingen liever laten staan.
nou is de vraag,mijn bmi is in orde en eerder te laag dan te hoog,maar toch heb ik een buikje,moet ik nu meer gaan eten voor spiertraining of juist minder voor vet verlies?

trainingschema,er staan enkele schema's op het internet,waardoor je snel spiergroei kan bevorderen,ik ga er zeker nog een uitkiezen en uitproberen.

oefeningen,de calf raises snap ik,maar hoe gaat squatten in zijn werking?
en verder met de dumbbells met welk gewicht moet ik beginnen?
en om de hoeveel tijd moet ik opbouwen naar een nieuw gewicht?

Squats voor hoger springen.

Squats voor alles.

Googlen die Squats, het is de moeder aller oefeningen dus er is genoeg over te vinden.;)

Gewicht gewoon verhogen als je denkt dat je meer aankan.

Heb je enig idee wat je verpercentage is? Plaats anders een pic dan kunnen wij het wel schatten, waarschijnlijk zul je gewoon kunnen gaan vreten als een paard.;)

Laatst bewerkt:
Squats voor hoger springen.

Squats voor alles.

Googlen die Squats, het is de moeder aller oefeningen dus er is genoeg over te vinden.;)

Gewicht gewoon verhogen als je denkt dat je meer aankan.

Heb je enig idee wat je verpercentage is? Plaats anders een pic dan kunnen wij het wel schatten, waarschijnlijk zul je gewoon kunnen gaan vreten als een paard.;)

ik heb mij vet percentage berekend,het is 9.6% en 7.8kg in gewicht.
zou ik dan nu meer moeten gaan eten of minder en gezonder?

Pics !

ik heb mij vet percentage berekend,het is 9.6% en 7.8kg in gewicht.
zou ik dan nu meer moeten gaan eten of minder en gezonder?

Ligt het aan mij, of lijkt het me dan sterk dat je dan een buikje hebt?
Hoe heb je je VP gemeten, 4 punts huidplooi meting, of op zo'n digitaal ding?

ik heb de volgende site gevonden en de berekeningmethode gevolgd.
http://www.dieetabc.nl/calculators/vetpercentage3

ik ben vroeger als kind altijd wat dik geweest,dat ben ik door dieet grotendeels kwijt geraakt,nu wil ik alleen spiermassa gaan kweken en daarbij het laatste vetrestje verwijderen.

ik heb de volgende site gevonden en de berekeningmethode gevolgd.
http://www.dieetabc.nl/calculators/vetpercentage3

ik ben vroeger als kind altijd wat dik geweest,dat ben ik door dieet grotendeels kwijt geraakt,nu wil ik alleen spiermassa gaan kweken en daarbij het laatste vetrestje verwijderen.

Oke, ik denk dat er wel meerdere zijn hier die kunnen bevestigen dat die dingen niet deugen!

Laat je vetpercentage goed meten, als je mogelijk bij een gym gaat trainen kunnen ze je daar wel helpen. Het meest betrouwbaar is het meten met een vierpunts huidplooi meting. Sommigen hier vragen om foto's, da's ook een optie, dan kunnen we ruw schatten hoeveel je vetpercentage ongeveer is (schattingsvermorgen is natuurlijk ook niet betrouwbaar).

Heb je ondertussen al een trainingsschema en een voedingdsschema?

Baas Beer, coole naam. Mooie omschrijving van 'n dumbbell trouwens. :roflol:

voedingsschemaheb ik al in orde,zoals ik nu eet krijg ik elk week 200cal teveel binnen zonder trainingschema buiten mijn basistraining om.

trainingschema vind ik moeilijker,ik zit niet op fitness en wil alle oefeningen thuis doen,weet iemand een mooi schema voor beginners dat je thuis kunt doen?

ik wil best een foto posten maar dan moet ik weten wat erop moet staan,alleen mijn taille of mijn gehele bovenlichaam?

Laatst bewerkt:
voedingsschemaheb ik al in orde,zoals ik nu eet krijg ik elk week 200cal teveel binnen zonder trainingschema buiten mijn basistraining om.

trainingschema vind ik moeilijker,ik zit niet op fitness en wil alle oefeningen thuis doen,weet iemand een mooi schema voor beginners dat je thuis kunt doen?

ik wil best een foto posten maar dan moet ik weten wat erop moet staan,alleen mijn taille of mijn gehele bovenlichaam?

Alles :P
Als je je gezicht niet online wil hebben doe dan zoals ons en laat dat weg uit de foto of overschrijf het met Paint :)

hmmmm, naja je moet je voedingsschema dus nog wel aanpassen, je zit namelijk boven je dagelijkse verbruik (tenminste hoe jij dat zelf aangeeft).
Kan je je voedingsschema ook even laten zien, kunnen we in ieder geval even de dingen eruit halen die niet helemaal daarin thuis horen...

en thuis trainen met dumbbells, tja het werkt even, maandje hooguit twee (dat was bij mij het geval). je kan thuis gewoon veel minder progressie maken dan in een gym, of je moet beschikken over veel verschillende apparaten.

heb je naast dumbbells dan ook andere dingen thuis staan? iets van een (benchpress) bankje, squatrek, halters, ez-stang?

ik heb nog geen bankje,maar zit er wel over te denken een te halen.

dit is mijn huidige schema wat ik in gedachte had:
Maandag:
Gemiddelde calorieverspilling= 2655
Gemiddeld aantal calorieën uit voedsel=2898
Cardio: Hardlopen 15min
Krachtraining(niet bij calorieën ingerekend)

Dinsdag
Gemiddelde calorieverspilling=4588
Gemiddeld aantal calorieën uit voedsel=3244
Basketbaltraining voor 3.5uur

Woensdag
Gemiddelde Calorieverspilling=2600
Gemiddeld aantal calorieën uit voedsel=2875
Krachtraining(niet bij calorieën ingerekend)

Donderdag
Gemiddelde Calorieverspilling=2491
Gemiddeld aantal calorieën uit voedsel=2862
Cardio:Hardlopen 15min

Vrijdag:
Gemiddelde calorieverspilling=4175
Gemiddeld aantal calorieën uit voedsel=4300
Basketbaltraining

Zondag: krachttraining

Van het weekend heb ik geen idee over hoe en wat,ze variëren veel te veel aangezien ik altijd wel wat actiefs doe.
Ik heb nooit echt een planning voor het weekend.

dit had ik als oefeningen voor thuis tijdens krachttraining:
Borstpieren:
Barbel bench press:
Dumbbell pull-over:
Schouderspieren:
Dumbbell shoulder press:
Push press:
Dumbbell lateral raise
Dumbbell upright now
trapezius
Dumbbell shrug
Rug:
Two arm dumbbell rose
Biceps
Dumbbell curl
Incline dumbbells curls
Triceps:
Dumbbell overhead extensions:
Bench dips
Voorarmen
Hammer curls
Reverse wrist curl
Wrist curls
Buikspieren:
Crunch
Twisting curls
Benen:
Barbell back squat
Barbell front squat
Barbell lunge
Barbell calf raises

ik weet alleen niet hoevaak ik deze oefeningen moet doen in reps?
als er nog mooie makelijke oefeningen voor thuis ontbreken hoor ik het graag.

alvast bedankt!

Hmm echt een voedingsschema is dat niet heh :P
Als jij dus wil cutten, waarom ga je dan in godsnaam meer eten dan jouw lichaam nodig heeft? Je moet gewoon eten wat jouw lichaam nodig heeft en daar boven op cardio doen. Dus op die maandag heb jij 2655 nodig, eet dan ook in 2655, in de juiste EKV verhoudingen... Ga daar boven op dus dan maar cardioën (correct me if I'm wrong, anyone?).
En je moet veel meer cardio gaan doen, zeker wel 4 keer in de week minstens drie kwartier lang.

Probeer onder voeding en vetverlies + conditie training de topics over het cutten maar eens lezen.

Verder zie ik in je trainingsschema geen deadlift, misschien is dat nog een goeie... En maar 1 oefening voor je rug :eek: probeer daar wat meer in te variëren, doe iets van chin ups, pull ups

Als je hoger wil springen moet je plyometrische oefeningen combineren met krachttraining
squat is hier erg belangrijk;) Zoek maar op plyometrische oefeningen

Hmm echt een voedingsschema is dat niet heh :P
Als jij dus wil cutten, waarom ga je dan in godsnaam meer eten dan jouw lichaam nodig heeft? Je moet gewoon eten wat jouw lichaam nodig heeft en daar boven op cardio doen. Dus op die maandag heb jij 2655 nodig, eet dan ook in 2655, in de juiste EKV verhoudingen... Ga daar boven op dus dan maar cardioën (correct me if I'm wrong, anyone?).
En je moet veel meer cardio gaan doen, zeker wel 4 keer in de week minstens drie kwartier lang.

Probeer onder voeding en vetverlies + conditie training de topics over het cutten maar eens lezen.

Verder zie ik in je trainingsschema geen deadlift, misschien is dat nog een goeie... En maar 1 oefening voor je rug :eek: probeer daar wat meer in te variëren, doe iets van chin ups, pull ups

zoals eerder aangegeven wil ik alles proberen thuis te doen,deadliften is een goede en komt zeker bij het schema.

Cardio wil ik best 4x in de week doen,maar ik ben momenteel na 12minuten hardlopen echt op,dus dat moet ik eerst gaan opbouwen.

wat bedoel je precies met cutten?
dit is mijn huidige voedingsschemavan alledaags en ik dacht dat ik juist veel meer moest gaan eten voor optimale resultaten.

en over de rug,ik kan geen enkele andere oefening vinden voor mijn rugspieren die thuis uit te voeren valt.
als iemand er een heeft is ie meer dan welkom het te vertellen.

inderdaad, je moet alles lekker opbouwen! Rome was ook niet 1 2 3 gebouwd ofzoiets...

Naja jezelf optrekken, chin ups of pull ups, kan je gewoon aan een stevige stang thuis doen of een chin up bar kopen en ophangen.
Verder kan je ook dumbbell rows doen.

Cutten houdt simpelweg in, je spiermassa behouden en je vetmassa wegtrainen. Dat is immers wat jij wil, want je wil van je buik af...

In de stickies kan je uiteraard vinden hoe je precies kunt cutten enzo.

EDIT:

Heb net je foto's gezien, en gast, je staat inderdaad nog niet mooi droog... heb het idee dat je rond de 18% vet hebt, maarja mijn inschattingsvermogen is dan ook niet heel erg goed, dus tel dat maar niet te zwaar mee... Maar je moet echt NIET gaan cutten, cutten doe je om mooi droog te staan zodat je spieren beter uit gaan komen en dergelijke. Je moet eerst maar eens spiermassa aanzetten voordat je denkt aan cutten. Ik raad je eigenlijk cleanbulken aan, ook dit kan je weer vinden op het forum, succes!

Laatst bewerkt:
Terug
Naar boven