MuscleMeat

Nieuw hier!

RG94

Novice
Waardering
0
Lengte
1m68
Massa
52kg
Vetpercentage
19%
Hoi allemaal!

Ik ben een studente Sport Gezondheid en Management, momenteel volg ik mijn cursus Fitness A, en ik wou me graag aan jullie voorstellen, ik lees al een tijd mee met jullie en vond het wel eens tijd worden.
Ik loop namelijk nu een beetje vast, en daar kunnen jullie mij vast mee helpen!

Mijn sport achtergrond is jaren voetbal geweest. Ik heb helaas vorig jaar oktober te maken gekregen met een blessure waar ik nu nog van aan het revalideren ben. Vanaf vorig jaar december ben ik dus voor mijn revalidatie in het fitness wereldje gerold.Ik trainde toen der tijd voornamelijk alleen benen tot ik een beetje verslaafd ben geraakt aan fitnessen en nu 6 à 7 keer in de week in de gym ben. Afgelopen juni ben ik aan mijn blessure geopereerd wat betekend dat ik na die operatie weer bijna vanaf het het beginpunt moest starten (qua benen) ben nu aardig onderweg. Ik weeg 52 kg en heb een VP van 19%( huidplooimeting)
Ik eet op onderhoud niveau, reken nog wel in % daarmee, 15%v, 45%khl, 40% ew.

Alleen nu zit ik een beetje vast. Deze vraag hebben jullie ongetwijfeld veel vaker gehoord maar ik heb al lang zitten zoeken naar een goed antwoord.
Ik wil graag mijn VP verminderen omdat ik daar nog niet tevreden over ben, 19% is een mooi getal, maar qua lichaam ben ik niet tevreden. Maar ik wil geen spieren verliezen, ik wil dat ze juist beter zichtbaar worden en ik er meer van krijg. Hoe kan ik dit bereiken, of is dit gewoon geen goede combi kwa doel?

Alvast bedankt dat jullie de tijd hebben genomen dit te lezen!!

500 kcal onder je onderhoud

• Topic Starter Topic Starter
Oké dank! Daar ga ik geen spieren mee verliezen?

Snel gelezen omdat ik zo weg moet. Hoe staat het met de spiermassa?

Spieren opbouwen en afvallen is in principe niet mogelijk maar omdat je een beginner bent zou het nog wel moeten lukken. Je zou bijvoorbeeld op trainingsdagen boven onderhoud kunnen eten en op rustdagen onder onderhoud (recomp)
Wat doe je trouwens 6/7x per week in de sportschool.. hoe ziet je schema eruit? Post je trainingsschema en je voedingsschema bijvoorbeeld eens.
Imo is het echt te overdreven om 6/7x per week in de sportschool te zitten als beginner, 4x zware krachttraining is zat.

Ik zou iets boven je onderhoud gaan eten (+200 kcal). Je geeft aan dat je 19% vetpercentage hebt, maar je spieren zie je niet goed. meeste dames hier zijn jaloers op die 19% haha. Dat betekent dat er nog niet genoeg spier onder zit. Ook proberen je vet inname iets omhoog te krijgen. dus misschien iets van vette vis toevoegen aan je schema en je bent er al.

bedankt voor jullie reacties,
ik ben begonnen met 2x in de week bovenste extremiteiten, en 2x onderste
dat is nu dus uitgelopen naar 3 x boven en 3 x onder.
misschien inderdaad een idee om 2 trainingen te vervangen door cardio?

hier onder mijn eetschema van standaard dag:

maaltijd 1: magere kwark (500g), 10 amandelen, blauwe bessen. (v:7,23 k:30,16 e:43,67)
maaltijd 2: 4 rijstwafels met kipfilet(v:3,55 k:25,5 e:10,9)
maaltijd 3: 2 bruine boterhammen met pindakaas en een banaan(v:18,86 k:59,03 e:14,75)
maaltijd 4: smootie, 1 avocado, griekse yoghurt en bevroren aardbeien(v:34,71 k:41,33 e:9,47)
maaltijd 5: zilvervlies rijst, kipfilet, broccoli(v:5,39 k:36,08 e:34,53)
maaltijd 6: magere kwark (500g)(v:0,5 k:15 e:42,5)
na iedere training 1 banaan + whey shake

totaal: (v:72,5 k:227,6 e:176,7)

Zou geen kwark als ontbijt nemen.

Liever havermout/bambix met whey bv

Succes nog

Inderdaad hoef je qua percentage niet (veel) omlaag, maar zul je gewoon moeten groeien in harde spiermassa om meer te kunnen zien.

2 trainingen vervangen door cardio kan een idee zijn. Alles 3x is wat veel, maar ligt er ook een beetje aan wat je precies doet.

Spieren opbouwen en afvallen is in principe niet mogelijk maar omdat je een beginner bent zou het nog wel moeten lukken. Je zou bijvoorbeeld op trainingsdagen boven onderhoud kunnen eten en op rustdagen onder onderhoud (recomp)
Wat doe je trouwens 6/7x per week in de sportschool.. hoe ziet je schema eruit? Post je trainingsschema en je voedingsschema bijvoorbeeld eens.
Imo is het echt te overdreven om 6/7x per week in de sportschool te zitten als beginner, 4x zware krachttraining is zat.
Ik ben het eens met Mar. Als je nu af gaat vallen blijft er niet veel van je over en dat zou zonde zijn.
Ik heb bijna hetzelfde gewicht en lengte en vind mezelf nog dun. Zou je afvallen ben ik bang dat je echt mager eruit kan gaan zien. Verstandiger lijkt me dan ook wat Mar zegt. OP trainingsdagen boven onderhoud en op rustdagen onder onderhoud.

oke bedankt,
mijn trainingen voor benen zien er per training verschillend uit
sowieso:
squats, deadlifst, lunges, leggpress, step-ups in hypertrofie zone. en hiernaast doe ik voor revalidatie nog explosieve dingen als boxjumps, jumping lunges etc.
boven lichaam:
borst: dumbell press of bench press, fly's, pullover
schouders: dumbell press, side raises
rug: dumbell rows, pulldown behind the neck, pullover, back extension

na iedere training overigens buikspieren.

---------- Toegevoegd om 18:53 ---------- De post hierboven werd geplaatst om 18:45 ----------

Ik ben het eens met Mar. Als je nu af gaat vallen blijft er niet veel van je over en dat zou zonde zijn.
Ik heb bijna hetzelfde gewicht en lengte en vind mezelf nog dun. Zou je afvallen ben ik bang dat je echt mager eruit kan gaan zien. Verstandiger lijkt me dan ook wat Mar zegt. OP trainingsdagen boven onderhoud en op rustdagen onder onderhoud.

Oke, stel ik zal dan 2 trainingen vervangen door cardio, zit ik nog op 6 trainingsdagen wat betekend dat ik 6 dagen boven onderhoud zit, en 1 dag onder? en dan bijv. 200 kcals?

Laatst bewerkt:
Oke, stel ik zal dan 2 trainingen vervangen door cardio, zit ik nog op 6 trainingsdagen wat betekend dat ik 6 dagen boven onderhoud zit, en 1 dag onder? en dan bijv. 200 kcals?

Ik denk dat je het verkeerd begrijpt. Als je spiermassa wilt aankomen moet je boven onderhoud gaan zitten, wil je afvallen, dan ga je eronder zitten. Als jij 6 dagen per week erboven gaat zitten, en dan 1 dag eronder werk je alleen jezelf tegen.

Ik zou een x aantal maanden proberen massa op te bouwen door boven onderhoud te eten. Als je BF% te ver oploopt schakel je over naar een 'cut'fase waarin je onder onderhoudt gaat zitten en probeert je massa te behouden. Als je 6 dagen 2oo kcal boven onderhoud zit heb je dus een wekelijks overschot van 1200 kcal. Als je dan 1 dag 200 eronder gaat zitten, heb je dus nog steeds een overschot van 1000 kcal.
Ik zou gewoon 7 dagen erboven gaan zitten in de bulkfase en 7 dagen p/w eronder in cut fase.
Maar dat verschil in de week is zo minimaal dat je weinig verschil gaat zien.

Als je 3x per week zou trainen zou het systeem van Mar nog enigszin waarde hebben, maar als je 6 dagen traint heeft het absoluut geen meerwaarde naar mijn mening.

succes

Terug
Naar boven